Ik ben bezig met een forum aan te passen naar mijn eigen wensen en ik wil graag de volgorde van topics wijzigen. Dus heel simpel 3 soorten topics.
1. Gesloten topic
2. Sticky topic
3. Normaal topic
Nu ziet de code er zo uit die de volgorde behandeld:
Nu worden sticky topics netjes bovenaan gezet. Alleen het verschil tussen gesloten topics en normale topics bestaat hier niet. Dit wil ik dus wel.
Nu zat ik aan het volgende te denken (ik ben nog net begonnen met php, dus als ik het verkeerd denk, plz tell me
)
Dit stukje code vervangen:
Voor:
Nu heb ik de “1” over voor gesloten topics. Dus 3 is sticky (als eerst), 2 is normaal topic en 1 is gesloten (dus helemaal onderaan).
Alleen hoe voeg ik een extra replace regel toe zoals bij sticky. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar steeds kwam er een error op die regel. Ik weet dus niet hoe ik een extra (REPLACE(closed, 'N', '1'),'Y', '2')
Wie kan me vertellen hoe je dat moet toe voegen
Dit moet er dus bij:
Thanks alvast voor het bekijken
1. Gesloten topic
2. Sticky topic
3. Normaal topic
Nu ziet de code er zo uit die de volgorde behandeld:
PHP:
1
2
3
4
| // topiclist function topiclist_forum(){ global $forum, $dayprune, $prefs; return $this->query("SELECT topic.topic, topic.icon, topic.title, last, start, topic.reply, view, sticky, topic.hide, announce, closed, user.name, topic.user, forum.name AS forum, forum.forum AS forumid, forum.read_access, forum.post_access, forum.reply_access FROM topic LEFT JOIN forum USING (forum) LEFT JOIN user ON user.user=topic.user WHERE topic.forum='$forum' AND last>UNIX_TIMESTAMP()-(".(!empty($dayprune) ? $dayprune : 'showdays')."*86400) ORDER BY REPLACE(REPLACE(sticky, 'N', '1'),'Y', '2') DESC, ".(($prefs["order"] == 'last') ? "last" : "start")." DESC"); |
Nu worden sticky topics netjes bovenaan gezet. Alleen het verschil tussen gesloten topics en normale topics bestaat hier niet. Dit wil ik dus wel.
Nu zat ik aan het volgende te denken (ik ben nog net begonnen met php, dus als ik het verkeerd denk, plz tell me
Dit stukje code vervangen:
PHP:
1
| ORDER BY REPLACE(REPLACE(sticky, 'N', '1'),'Y', '2') DESC |
Voor:
PHP:
1
| ORDER BY REPLACE(REPLACE(sticky, 'N', '2'),'Y', '3') DESC |
Nu heb ik de “1” over voor gesloten topics. Dus 3 is sticky (als eerst), 2 is normaal topic en 1 is gesloten (dus helemaal onderaan).
Alleen hoe voeg ik een extra replace regel toe zoals bij sticky. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar steeds kwam er een error op die regel. Ik weet dus niet hoe ik een extra (REPLACE(closed, 'N', '1'),'Y', '2')
Wie kan me vertellen hoe je dat moet toe voegen
Dit moet er dus bij:
PHP:
1
2
3
| <? ORDER BY REPLACE(REPLACE(closed, 'N', '2'),'Y', '1') DESC ?> |
Thanks alvast voor het bekijken
[ Voor 34% gewijzigd door We Are Borg op 15-02-2003 21:46 ]