Nu of over een half jaar?

Pagina: 1
Acties:

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik ben een scholier van 15 jaar en heb een eigen PC (zelf betaald niet van pa) met daarin een celeron 333 met 128mb.

Ik ben aan het kijken voor een upgrade ik zit te denken aan een duron 600/700 op KT mainboard (Abit ofzo) goed idee? Of zal ik nog half jaar wachten op een morgan met een AMD760 chipset met DDR-ram, maar ja DDR-ram is nog niet te krijgen en zal door schaarste denk ik nog tamelijk duur blijven, terwijl ik nu prima geheugen heb dat alleen iets langzamer is. Zie ik dit goed? Ik ben benieuwd naar de reacties.

Verwijderd

Koop het net voor ddram dan heb je een goedkope prijs meestal...

:]

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:48
als je nu schreef wat je ermee wilde doen??

voor normaal werk is een 333 meer dan genoeg.

Dus.... hoef je niets aparts te doen, wachten.. wil je zwaardere programma's draaien tja, dan moet je dus gewoon upgraden wanneer je te weinig power heb

3kwp pvoutput

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Klinkt een beetje hetzelfde als ik. Alleen ben ik 24 :)
Anyway, ik heb nu nog een Celeron300@464 (zie sig) en wil dus een Duron 600@1000 met DDR.
De Durons heb ik al gekocht (was bang dat ze de multiplierpinnen eraf gingen knippen).
DDR geheugen wil ik met de HCC-dgn kopen (als het er al is) en dan in de loop van december een Abit KG7 mobo. Dit is een mobo met de AMD760 chipset.
En de in de zomer van 2001 inruilen tegen een 760MP mobo, zodat ik mijn 2e Duron ook aan het werk kan zetten.
Nu weet ik dat de Durons niet altijd 1Ghz halen, maar ik heb groffe koeling gekocht (Agilent Articooler) en ben bereid evt over te stappen op peltier + alpha + delta. Zolang ik die 1Ghz maar haal :)
Anyway, ik heb een full tower met op dit moment 22 fans en wil dit terug brengen tot een stuk of 16. Mooie baybus constructie maken met 4 groepen (van fans) die ieder aan (12V, blauw LEDje), zachtjes (7V, groen LEDje) of uit (rood LEDje) kunnen.
Maar met een beetje pech wordt het jan 2001 :'(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• llevering
Eigenlijk zit ik te denken aan Grandprix 3 met als aanbevolen eisen op z'n minst Pentium II 450. Ik heb nog wat oudere graphics card (voodoo2), en die hoop ik te vervangen door een Geforce mx 2. En voor de rest zit ik doordat ik veel programma's te gelijk open heb (webdesign, e.d.) nogal vaak op 100% CPU belasting.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:46

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik zou het gewoon nu kopen want over een half jaar heb je hetzelfde probleem als nu (zal ik nog even wachten of...). Het is imho nooit het juiste moment om iets te kopen. Denk je iets goedkopp te hebben gekocht, kom je thuis, klik je tweakers aan en zie je in de pricewatch dat de prijs is gedaald :(

Discogs

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Waarom heb je hem nog niet overklokt? Als je je FSB instelt op 75 Mhz i.p.v. 66 Mhz, dan loopt hij toch mooi op 375.... Moet-ie zat aankunnen.

mARCO

sigloos

Verwijderd

Ik zelf wacht nog steeds, maar ik begin nu toch te twijfelen, de grote voordelen van DDR vallen mij toch enigzins tegen. Een GeForce3 gaat toch extreem duur zijn, en buiten me budget vallen. En het kopen van een DDR bordje kan altijd nog, zelfs met een 133mhz FSB, (als je de multiplier in kan stellen, enz, enz) Dus binnenkort ga ik is wat leuks aanschaffen. En de prijzen zijn nu redelijk laag.

Verwijderd

Tja het ligt eraan, als je budget niet groeit in dat halve jaar kan je denk ik het net zo goed nu kopen maar als je er nog geld bijkomt kan het misschien toch nog slim zijn om een half jaartje te wachten.

/me blijft wachten tot maart/april met upgraden..

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18
Tip: Kijk eens op de HCC dagen rond en koop niet al te snel, neem de tijd ga vooral op vrijdag ochtend, laat je goed adviseren en koop of niet. Als je niet zeker bent van je zaak dan kan je op diverse plekken de hardware laten testen bij de HCC org.

Leef je uit,
Xion.

===================================
Haastige spoed is zelden goed.

• llevering
Bedankt voor de tips ik ga zeker kijken tijdens de HCC, ik ben er zowel vrijdag als zaterdag dus ik heb de tijd.

Bedankt,
Leonard Levering
Pagina: 1