Toon posts:

Probleem met delen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensjes,

Ik heb een probleempje bij een vriend van me.

Het probleem is als volgt:

De @home internetverbinding komt binnen op een Hub, waarna deze wordt verdeeld tussen twee computers.

Dit is wel met twee CC namen, (voor elke pc 1)

Maar nu wil ik dus de ene PC delen met nog een andere (op de zolder) via smoothwall.

Deze heb ik geconfigureerd, met het tweede cc nummer (die wel gewoon werkt op de pc) maar nu pakt hij dus niets met smoothwall.

Ik kan niet pingen enz...

Iemand enige suggesties??

Alvast bedankt.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dit is te weinig info zo... Probeer je nu een 2e pc DOOR een andere pc heen dat 2e IP te laten verkirjgen?

Verwijderd

Topicstarter
ok ter verduidelijking:

Internet komt binnen op een HUB. Waarna deze wordt verdeeld over 2 pc's (alletwee een apart CC nummer).

Nu wil ik dus de pc die boven staat via smoothwall laten lopen + nog een andere.

Dus 1 van de UTP kabels van de Hub (die anders in de tweede pc zit) wil ik nu in de smoothwall bak hebben.

Hopelijk is dat wat duidelijker.

• Kippenijzer

Kippenijzer

smoothwall... Da's toch zo'n single floppy linux distro? Dan zou je in NOS beter uit zijn, maar in dit geval is het voornaamste dus dat je smootwaal goed geconfigged hebt, en dan kunnen de bakken daarachter dmv dhcp een adres krijgen en dan moet het werken, maar dan wedereom... Wat gaat er precies mis... Dit sort problemen (richt je effe op de smootwall bak zelf in dit geval) kunnen toch aan veel verschillende zaken liggen...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Kippenijzer schreef op 15 februari 2003 @ 20:36:
smoothwall... Da's toch zo'n single floppy linux distro? Dan zou je in NOS beter uit zijn, maar in dit geval is het voornaamste dus dat je smootwaal goed geconfigged hebt, en dan kunnen de bakken daarachter dmv dhcp een adres krijgen en dan moet het werken, maar dan wedereom... Wat gaat er precies mis... Dit sort problemen (richt je effe op de smootwall bak zelf in dit geval) kunnen toch aan veel verschillende zaken liggen...
Maar nu wil je dus :
Kabel -> Hub -> 1) PC1, 2) Smoothwall bak
en dan
Smootwall-bak -> HUB -> 1) PC2, 2)PC3 op zolder?

edit:
En ja, quoten ipv editten is dom :+

[ Voor 9% gewijzigd door Kippenijzer op 15-02-2003 20:38 ]