Ik heb een MSI K7T Pro II met 2x "sdram 256mb pc133 cas2 (222)" (dane-elec) geheugen erin zitten en wilde hier nog een eentje bij stoppen. Bij informatique een exact dezelfde gehaald, ingeprikt en gaan (Dacht ik)
Alles werkt totdat in 3d games ga draaien. U2/UT2k4/Simcity4 enzo eindigen in een reboot. Ik dus van menig dat ik een rotte dimm hem meegekregen.
Alles eruit, behalve die nieuwe. Niet opstarten dus..
Ik terug (nogal druk daar) en een nieuwe gekregen.
(unreal 2 vergt het meest van geheugen dus daar test ik even mee)
Eerst dus die ene er in, gaan, ook u2
Tweede erbij, gaan, ook u2
Derde erbij, windowsxp start, u2 niet en andere 3d games wo. ut2k3 en simcity4 gaan volledig over de zeik.
Dit kan niet denk ik..
Nog een keer alle dims los getest in alle 3 de banken. 9 testjes dus en allemaal positief... Maar zodra alle bankjes vol zitten gaat het mis.
Ik heb de 3 geheugens ook door elkaar gebruikt (2 tegelijk dus maar) en dat gaat ook goed..
Ik de laaste bios gehaald voor mijn plank (MS6330-v3.6) wat ik had hier gelezen dat er soms problemen waren maar bracht geen uitkomst...
Wat is hier aan de hand ??
Is mijn mamaplank kapot soms (juni 2002 gekocht bij informatique)
Ik snap het niet meer...
Alles werkt totdat in 3d games ga draaien. U2/UT2k4/Simcity4 enzo eindigen in een reboot. Ik dus van menig dat ik een rotte dimm hem meegekregen.
Alles eruit, behalve die nieuwe. Niet opstarten dus..
Ik terug (nogal druk daar) en een nieuwe gekregen.
(unreal 2 vergt het meest van geheugen dus daar test ik even mee)
Eerst dus die ene er in, gaan, ook u2
Tweede erbij, gaan, ook u2
Derde erbij, windowsxp start, u2 niet en andere 3d games wo. ut2k3 en simcity4 gaan volledig over de zeik.
Dit kan niet denk ik..
Nog een keer alle dims los getest in alle 3 de banken. 9 testjes dus en allemaal positief... Maar zodra alle bankjes vol zitten gaat het mis.
Ik heb de 3 geheugens ook door elkaar gebruikt (2 tegelijk dus maar) en dat gaat ook goed..
Ik de laaste bios gehaald voor mijn plank (MS6330-v3.6) wat ik had hier gelezen dat er soms problemen waren maar bracht geen uitkomst...
Wat is hier aan de hand ??
Is mijn mamaplank kapot soms (juni 2002 gekocht bij informatique)
Ik snap het niet meer...