extra geheugen geeft crash in zware games

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01
Ik heb een MSI K7T Pro II met 2x "sdram 256mb pc133 cas2 (222)" (dane-elec) geheugen erin zitten en wilde hier nog een eentje bij stoppen. Bij informatique een exact dezelfde gehaald, ingeprikt en gaan (Dacht ik)

Alles werkt totdat in 3d games ga draaien. U2/UT2k4/Simcity4 enzo eindigen in een reboot. Ik dus van menig dat ik een rotte dimm hem meegekregen.

Alles eruit, behalve die nieuwe. Niet opstarten dus..
Ik terug (nogal druk daar) en een nieuwe gekregen.

(unreal 2 vergt het meest van geheugen dus daar test ik even mee)
Eerst dus die ene er in, gaan, ook u2
Tweede erbij, gaan, ook u2
Derde erbij, windowsxp start, u2 niet en andere 3d games wo. ut2k3 en simcity4 gaan volledig over de zeik.

Dit kan niet denk ik..
Nog een keer alle dims los getest in alle 3 de banken. 9 testjes dus en allemaal positief... Maar zodra alle bankjes vol zitten gaat het mis.

Ik heb de 3 geheugens ook door elkaar gebruikt (2 tegelijk dus maar) en dat gaat ook goed..

Ik de laaste bios gehaald voor mijn plank (MS6330-v3.6) wat ik had hier gelezen dat er soms problemen waren maar bracht geen uitkomst...

Wat is hier aan de hand ??
Is mijn mamaplank kapot soms (juni 2002 gekocht bij informatique)

Ik snap het niet meer...

https://k1600gt.nl

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

lees de faq eens door de mem faq om duidelijker te zijn
dan zie je dat je heel makkelijk ffe je mem kan testen :>
dus eerst lezen en dan vragen stellen ;)

2 sec zoeken
Technische PMG FAQ : Geheugen :>

[ Voor 22% gewijzigd door Shunt op 15-02-2003 20:28 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
Ik zit me in te lezen over alles wat te maken heeft met "Infinite loop" problemen.
Mijn PC crashed bij zware grafische applicaties, zo heel nu en dan komt hij terug met een foutmelding dat de drivers van mij videokaart de oorzaak zijn. Kijk ik de logs na vind ik altijd een infinite loop.
Als oorzaak voor dat probleem wordt ook wel eens het tekort aan vermogen op de 3,3V lijn genoemd. Die 3,3V wordt ondermeer gebruikt door je AGP en je geheugen. Zie je de overeenkomst al?
Door het blijplaatsen van 1 reepje geheugen belast je de 3,3V lijn met ongeveer 20W extra, misschien net over de grens. Wanneer je nu maximaal gaat belasten: 3D Games die zwaar geheugen zitten te pushen van en naar over de AGP gaat je bak onderuit...
Net als bij mij, alleen is het daar al met 2 reepjes einde oefening.

OW.. zwaardere voeding hoeft niet altijd de oplossing te zijn, soms zit die grens in het design van je mobo

[ Voor 8% gewijzigd door Bastardhost op 15-02-2003 20:29 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Bastardhost schreef op 15 februari 2003 @ 20:28:
Ik zit me in te lezen over alles wat te maken heeft met "Infinite loop" problemen.
Mijn PC crashed bij zware grafische applicaties, zo heel nu en dan komt hij terug met een foutmelding dat de drivers van mij videokaart de oorzaak zijn. Kijk ik de logs na vind ik altijd een infinite loop.
Als oorzaak voor dat probleem wordt ook wel eens het tekort aan vermogen op de 3,3V lijn genoemd. Die 3,3V wordt ondermeer gebruikt door je AGP en je geheugen. Zie je de overeenkomst al?
Door het blijplaatsen van 1 reepje geheugen belast je de 3,3V lijn met ongeveer 20W extra, misschien net over de grens. Wanneer je nu maximaal gaat belasten: 3D Games die zwaar geheugen zitten te pushen van en naar over de AGP gaat je bak onderuit...
Net als bij mij, alleen is het daar al met 2 reepjes einde oefening.
20 W voor een mem module :D
kom op man dan zou zon mem module zwaar gekoeld moeten worden man :D :+
beetje veel he ;)
en dat lijkt mij niet echt het probleem hier
ffe het verhala goed lezen dan zie je dat hij dus met enkel die module niet eens boot :>

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 15-02-2003 20:30 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:17
20 watt lijkt me idd een beetje veel dan heb je 20/3.3=6A op een module zou die dat trekken (De module dan)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Shades, neem de volgende linkjes eens door.. Deze linkjes staan bovenaan in dit subforum en die had je eigenlijk moeten doornemen eer je een topic opent.

Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.