Problemen met oude pc

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
Mijn broer heeft vandaag wat extra geheugen gezet in de celeron 500 van mn ouders, nu heeft ie 192MB ipv 64MB. Daarna kwamen de 1e vage problemen. Na het opstarten werkt IE niet meer. Pingen werkte nog prima, naar ip's, maar ook naar domeinen (www.tue.nl ofzo). Het leek me in 1e instantie een software probleem ofzo, maar ik kon het niet vinden. Toen ging ik eens kijken naar het geheugen wat ie erin gestopt had. Dat zag er allemaal goed uit, alles ff flink vastgedrukt enzo (voor de zekerheid), waarna ik de pc wilde opstarten.... deed niks. Paar keer geprobeerd, nog niks. Alles overbodige zooi eruit, alleen videokaart, proc en geheugen, nog niks. Toen heb ik het hele moederbord even uit de kast gehaald, en in een andere kast gestopt, met andere voeding ed (moest toch al een keer gebeuren), en daarna startte de pc wel op, maar kreeg ik geen beeld, en het toetsenbord werkt ook niet (muis weet ik niet, maar ik denk van niet). Wat kan er aan de hand zijn ? Is het moederbord naar de klote, of is er wat anders aan de hand ? Voor zover ik het zie is alles goed aangesloten enzo. Het werkt gewoon niet .... ?!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je het al weer geprobeerd zonder de geheugen dat bijgeprikt is?
Zo nee, probeer dat eens.

Zou je ook je text iets duidelijker neer willen zetten?
Even verdelen in alinea's scheelt al veel ergenis bij het lezen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Vae Victis op 15-02-2003 20:17 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Vae Victis schreef op 15 February 2003 @ 20:17:
Heb je het al weer geprobeerd zonder de geheugen dat bijgeprikt is?
Zo nee, probeer dat eens.

Zou je ook je text iets duidelijker neer willen zetten?
Even verdelen in alinea's scheelt al veel ergenis bij het lezen. :)
idd, het meest voor de hand liggende is het geheugen dat je erbij hebt geprikt.. dat is gewoon brak geheugen.. ik zou dus eerst ff proberen zonder die extra module. Logisch toch?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Al geprobeerd zonder het nieuw aangeschafte geheugen?
Het probleem begon toch na het installeren van het nieuwe geheugen?
Het nieuwe geheugen hoeft niet stuk te zijn. Je moederbord kan er problemem mee hebben.

• Dr_Frickin_Evil
Logisch idd, ik heb het er ook al uitgehad, dat was ik er vergeten bij te zeggen. Nog werkt de pc niet.

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer memtest eens te draaien.. en kijk oftie ook errors aangeeft...

• Dr_Frickin_Evil
hoe kan ik memtest draaien als mn pc niet opstart ?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als je hem eruit hebt gehaalt zou ik eerst een bios reset daarna proberen. En als je er geen geheugen in hebt geeft je mobo dan nog wel piepjes etc?

Tweakers Discord

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:42
Heb je je mb niet gemold met statische electrisiteit?

Verwijderd

BHZ-Robert schreef op 15 February 2003 @ 22:28:
Heb je je mb niet gemold met statische electrisiteit?
kan inderdaad met een lage luchtvochtigheid die nu heerst door het koude/droge weer. ik blijf deze dagen mooi van mijn hardware af.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Probeer eens zonder video kaart op te starten, als het goed is moet het moederbord gaan piepen. Zo niet haal dan ook al het geheugen er eens uit.

Over de statiesche elec. Ik draag nu een wollen trui (:X), en heb 4 pc's uit elkaar gehaald, schoongemaakt, foto's gemaakt (:P) en weer in elkaar gezet. En alles doet et nog...

Sorry, maar ik geloof niet in statiesche elec. Totdat er iets kaduuk gaat natuurlijk ;)

• Dr_Frickin_Evil
ik heb alles eruit gehaald op de proc na, en de hd's spinnen dan gewoon op, maar niks geen piep uit het speakertje. Dan blijft ie gewoon hangen alsof er niks aan de hand

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Voeding ?

eagle

• Dr_Frickin_Evil
heb ik al vervangen

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:22

Maximus

PhD i.o.

dimmetje van 64 eerst en dan die van 128

dat al geprobeerd?

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb al het geheugen er al uit gehad, en in verschillende volgorde erin, werkt allemaal niet.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Misschien met het erin zetten wat kabels losgetrokken? Loop die eens na?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dr_Frickin_Evil schreef op 15 February 2003 @ 20:13:
[knip]

Toen ging ik eens kijken naar het geheugen wat ie erin gestopt had. Dat zag er allemaal goed uit, alles ff flink vastgedrukt enzo (voor de zekerheid), waarna ik de pc wilde opstarten.... deed niks.

[knip]
Is het aandrukken misschien iets te hard gedaan? zo ja dan is er een kans dat er spoortjes kapot zijn.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1