[adsl - win2000] Werkt niet MEER ?!?

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb eeb hele tijd adsl kunnen draaien op 1 pc. ADSL planet, usb-modem.
Toen was ik van plan om een netwerk aan te leggen wat nu wel werkt, met enigszins wat problemen.

netwerk bestaat uit 1 laptop met winXP en dat moet de host worden. De andere pc (PII 350 win2000), waar eerst altijd adsl op heeft gewerkt moet gaan fungeren als server.

Na het proberen om het netwerk aan de gang te krijgen en er mee was gestopt is het niet meer gelukt om op de pc adsl te installeren. Ik heb alles geprobeerd. Netwerk kaart eruit, netwerksoftware ge-uninstalled, modem software ge-uninstalled en weer opnieuw geinstalleerd, iedere keer krijg ik de foutmelding dat de externe computer geen verbinding kan maken wegens, blabla, geen overstemming ppp protocol. Dit protocol is wel geinstalleerd.

Doe ik echter het zelfde op de laptop, werkt adsl wel, hier nergens problemen mee. Ook op dezelfde manier geinstalleerd ed... Waar zit nu de fout op de pc met win2000.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Misschien move --> netwerk troubleshooting ivm netwerk....

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
MENSEN HELLUP!! ik word zo langzamerhand wanhopig...... Zal toch niet zo zijn dat ik windows compleet opnieuw moet installeren, ben ik weer alles kwijt, er moet toch een andere oplossing zijn...

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
gebruik dan eens windows systeemherstel om de pc terug te zetten naar de instellingen toen alles wel nog werkte.

wat heb je precies aan je instellingen veranderd?

en svp niet overdadig hoofdletters gebruiken in je posts ;)

[ Voor 35% gewijzigd door schwarzenegger op 16-02-2003 16:20 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Super_Grover schreef op 16 februari 2003 @ 14:45:
MENSEN HELLUP!! ik word zo langzamerhand wanhopig......

Rustig an joh ;)

==> NT :)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
larsemenneke schreef op 16 February 2003 @ 16:19:
gebruik dan eens windows systeemherstel om de pc terug te zetten naar de instellingen toen alles wel nog werkte.

wat heb je precies aan je instellingen veranderd?

en svp niet overdadig hoofdletters gebruiken in je posts ;)
Owkee, ff diep inademen, :P

In het begin liep pc1 met win2000 en adsl op geinstalleerd prima!
Toen heb ik in die pc een isa netwerkkaart gestopt om het netwerk op te zitten om adsl te kunnen delen! Kreeg het netwerk niet aan de gang, dus, netwerkkaart eruit! Toen bleef er een wan mini adapter in de lijst bij apparaatbeheer staan, deze heb ik inmiddels weten te verwijderen door de netwerkkaart er weer in te stoppen en alle protocollen eerst handmatig te verwijderen.
Mijn gedachten gang was, misschien veroorzaakt die oude netwerkkaart wat moeilijkheden dus heb ik een pci realteck netwerkkaart gebruikt.
Ik heb het netwerk weer wat links laten liggen en dacht, ga ma eerst weer internet opnieuw installeren op pc1, das toch belangrijk!
Alles wat ik probeer, het werkt niet! Software un-install, en opnieuw, werkt niet, met of zonder netwerkkaart erin.
De foutmelding is dat hij geen overeenstemming kan bereiken, ppp protocol.
De gebruikersnaam en wachtwoord zijn wel goed want als ik die verander geeft hij dat ook aan, dat ze niet kloppen, dus hij belt ook goed in. Het is overigens een usb modem.
Het ligt ook niet aan modem of planet adsl want op de laptop werkt het namelijk wel.
Mijn zoektocht naar ppp protocollen heeft me niets opgeleverd...

• schwarzenegger
bij de instellingen van je netwerkkaart kun je volgens mij invullen welk protocol hij moet gebruiken.
Misschien heb je hier wat aan: problemen met usb thompson modem

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Dat kan, maar ik heb de netwerkkaart toch helemaal niet nodig om verbinding te krijgen met internet! Het is een usb modem dus niet verbonden met een netwerkkaart. Want dat is bij weer ff de eerste prioriteit, dat ik internet aan de praat krijg!

• schwarzenegger
dan zit er dus toch ergens iets niet goed met de drivers.
je hebt bij de inbelverbinding toch wel het juiste modem geselecteerd om mee in te bellen....

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
ja, dat zeker!! Er is verder ook geen enkele mogelijkheid voor de pc om te kiezen.

voor de duidelijkheid:
- asus pb2 mobo
- pII 350
- 128 mb int geh.
- asus agp video kaart
- sounblaster 128 pci
- adsl usb modem via planet.

Met of zonder netwerkkaart geinstalleerd, toch dezelfde foutmelding.
Netwerkkaart alleen voor adsl te delen.

Tja......verder nog iets......weet ut niet

• schwarzenegger
en heb je systeemherstel geprobeerd?
dus computer terugzetten met instellingen en drivers van voordat je netwerk wilde vormen??

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
kon zo 1,2,3 niet vinden waar dat in win2000 zit, zal ook pas morgen worden, denk dat dit echter de oplossing moet bieden, anders wordt het een nieuwe win install, damn..

• schwarzenegger
systeemherstel zit dacht ik onder burea-accessoires en dan systeemwerkset

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
systeem herstel voor win2000 niet kunnen vinden, wel repareren ed.. maar dat zit onder F8 met opstarten.
Ik heb de foutcode, nmr 720 opgezocht en op de site van microsoft bieden ze een oplossing, maar die gaat meer bij het inbellen naar een ander soort netwerken. Het is dus duidelijk dat de pc een protocol niet heeft of niet ziet of weet ik het, alle benodigde protocollen zijn geinstalleerd maar niets helpt
Pagina: 1