Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Op zoek naar Tx en Rx 433Mhz...

Pagina: 1
Acties:

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

Topicstarter
Voor m'n volgende mod wil'k een RF-remote control maken voor m'n PC, een beetje zoals hier: http://www.heatseekerz.ne...=articles&id=36&pagenum=1

Het probleem is nu dat rentron.com (de site waar dat ik volgens heatseekerz die modules moet gaan kopen) 200% meer vraagt voor de shipping costs dan dat de modules eigenlijk kosten (Rx + Tx + encoders = $20 of zo, shipping = $50 of zo), dus that is totally out of the question... Nu heb ik dus wat gegoogled maar niets gevonden. Op Farnell zijn ze te koop (die of iets dergelijks) maar zijn ze duur, en op conrad heb ik niets gevonden.

Weet er iemand nog ergens een (online) electronica zaak waar ik zulke Tx en Rx modules zou kunnen kopen, liefst in de Benelux (en nog liever in België, maarja...;))?

Thanks,
r.

If you come here... you'll find me... I promise

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Display heeft ook van dat soort modules in haar assortiment; misschien daar eens kijken?
(groetjes zijn niet nodig)

[ Voor 14% gewijzigd door Kaj. op 15-02-2003 19:45 ]

• Relix

Relix

Topicstarter
*me kijkt op www.display.nl ...*

nope, 'k heb niks gevonden?

Verwijderd

Display moet je hene gaan of de catalogus hebben. Ik ben nu niet thuis dus kan niet voor je kijken.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:39

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Bij conrad deze nummers meschien iets.
Nummer intypen in de zoekbalk.
130428 zender en ontvanger set
190355 ZENDERMODULE
als je infobox klikt kun je de datasheet/handleiding downloaden

PGEQRZEM

• Relix

Relix

Topicstarter
Laat maar hoor Thorry, ik zal die eerste van Martijn wel gebruiken, toch bedankt!

Martijn: bedankt, ik zal (zoals hieboven al gezegd ;) ) die eerste bestellen, lekker goedkoop :)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Hmm, dat conrad dingetje had ik ook gezien, ziet er leuk uit voor die 15 euro. :)

Alleen staat bij bandbreedte van de zender 2kHz. Is dat de bandbreedte van het 433MHz signaal of is het de bandbreedte van het input signaal? Er staat namelijk nergens duidelijk hoe snel de data overdracht is met dat dingetje...

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16
Benadski schreef op 16 February 2003 @ 15:00:
Hmm, dat conrad dingetje had ik ook gezien, ziet er leuk uit voor die 15 euro. :)

Alleen staat bij bandbreedte van de zender 2kHz. Is dat de bandbreedte van het 433MHz signaal of is het de bandbreedte van het input signaal? Er staat namelijk nergens duidelijk hoe snel de data overdracht is met dat dingetje...
een afstandsbediening hoef niet zo snel te zijn tog?

dot.blaat

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
voor andere toepassingen wel
en daar lijktie me ook zeer geschikt voor

ik denk dat hij gewoon doorzend wat hij binnenkrijgt met een maximale frequentie van 2khz? (2000 bits per seconde?) ofzo?

* Punksmurf heeft nog geen zin gehad die pdfjes van conrad te bekijken :P

met een hamer past alles

Verwijderd

Ik heb dat setje gekocht, het ding zend alleen als het signaal veranderd, anders rust hij en zend hij niets. Je kan dus niet +5V op de zender zetten, dan komt uit de ontvanger alleen tijdelijk +5V, je moet het signaal dus wisselen.
Maar als je dat doet werkt het best goed, de reikwijdte is bij mij thuis iig geen 200 meter, maar ongeveer 50

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
it_is_i: zijn het ook 2 aparte aparaatjes? dan ga ik er mss 1 kopen om er een beetje mee te klooien voor het zenden/ontvangen van data
als t 2-in-1 is, moet ik er dus weer 2 kopen voordat ik aan het experimenteren kan :(

ja dus

btw, toch even die 1e datasheet ingekeken... hij geeft maar +0.8v voor hoog, dus ik neem aan dat er nog iets van een torretje achter moet om m naar ttl niveau (5v toch?) te trekken en dan een max232 in om m aan m'n seriele poort te hangen (ik zie t nl meer zitten om data over te sturen dan alleen als afstandsbediening om m'n pc aan te doen :))

aargh...t sux om electronica-n00b te zijn als je dit soort dingen wil bouwen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 16-02-2003 17:13 ]

met een hamer past alles

• TimmeStein
  • Laatst online: 28-11 16:46

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Chipcon cc1000 :)

Wel wat ingewikkelder maar dan heb je ook wat...

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• Relix

Relix

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 16:37:
Ik heb dat setje gekocht, het ding zend alleen als het signaal veranderd, anders rust hij en zend hij niets. Je kan dus niet +5V op de zender zetten, dan komt uit de ontvanger alleen tijdelijk +5V, je moet het signaal dus wisselen.
Maar als je dat doet werkt het best goed, de reikwijdte is bij mij thuis iig geen 200 meter, maar ongeveer 50
Is dat normaal of abnormaal? Kan ik die dan nog gebruiken op dezelfde manier als hier beschreven wordt: http://www.heatseekerz.ne...=articles&id=36&pagenum=4 ?

Verwijderd

Blijkbaar wisselt bij RS232 het signaal ook snel genoeg? Ik heb het nog niet geprobeerd...
Ik gebruik FSK modulatie (zelfde waarmee een commodore of msx zijn cassette bandje inlaad)

het lijkt op die foto het zelfde moduletje dat ik heb, dus ik denk dat je hem gewoon kan gebruiken
Pagina: 1