Probleem met een router en een hub

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 08:02

melvie

Retro Icon

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb sinds gisteren een router gekocht i.p.v. een losse computer die als server diende, alles is gelukt met de router computers die erop aangesloten staan doen het ook perfect, maar nu wilde ik die hub gebruiken als uplink, zou in principe ook geen probleem zijn dus ik een straight kabeltje vanaf de router naar de hub in het uplink poortje (knopje ook omgezet naar uplink) en vanaf daar gaat het fout ik sluit dus een computer aan op die hub die als uplink werkt, werkt het niet, maar toen alle computers die op de router zijn aangesloten allemaal loskoppel en alleen een computer op de hub aansluit werkt het internet via die computer wel, maar als die andere computers op de router zijn aangesloten kan ik niks meer met die andere computer die op de hub is aangesloten... wie weet hoe dit kan, en wat ik ertegen kan doen? bedankt alvast :)
De router is een Unex NexIP ISO50 4 poorts 10/100 mbit
De hub is een 5 poorts 10/100 mbit met ingebouwde switch en uplink functie

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-08 08:02

melvie

Retro Icon

Topicstarter
Sorry mensen ik heb het probleem al opgelost het blijkt dus dat de computers die op de hub moeten worden aangesloten op half duplex moeten en dus niet op full, bij de router moeten ze namelijk op full voor een goede werking en op de hub dus op half, en daar heb ik een topic voor geopend ik schaam mij diep!! :X :X |:(,
met andere woorden, Slotjuhhh :*)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Sja :P

Je had ook even in de NT FAQ kunnen kijken :)
Daar staat nl bij verschil hub/switch:
Een Hub kan nooit Full-Duplex zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.