Toon posts:

Aanmaken extra partitie op schijf met Raid 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met daarin een raid controler en 2x20 GB schijven. De schijven worden gemirrored (RAID 1 d8 ik) dus alles wordt dubbel opgeslagen dit voor de veiligheid. Nu wilde ik graag op de c-schijf in Windows XP een extra partitie aanmaken een d-schijf voor af en toe een backup (image) alleen nu vroeg ik mij af of dit zomaar kan (met bijvoorbeeld partition magic) gooi ik niet het raid gebeuren in de war, of kan het wel maar moet ik op beide schijven dan een partitie aan maken?

Alvast bedankt

Koen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
kan gewoon met Partition Magic hoor, die 2x20 gig schijven worden gewoon gezien als 1 schijf als het goed is.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja opzich leek het me ook logisch alle gegevens die je weg schrijft worden 2 keer weggeschreven naar de verschillende harde schijven. Ik wilde ipv partition magic drive magic gebruiken hierin zit ook een functie om partities te maken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 19:03:
Ik wilde ipv partition magic drive magic gebruiken hierin zit ook een functie om partities te maken.
Kun je in Partition Magic geen partities aanmaken???
Ikke wel hoor.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ja, dat kan :)

Je hoeft helemaal niet op "beide schijven een partitie maken". Daar zorgt de RAID controller wel voor. Immers, je 'ziet' toch maar één harddisk vanuit DOS/Windows.