• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09
Ik was vandaag bij iemand thuis, helpen zijn chello te installeren.

Ze krijgen tegenwoordig alleen nog maar het modem thuis geinstalleerd, rest moet zelf gedaan worden.
Zit dus nu een netwerkkaart in en netwerkinstellingen staan gewoon op DHCP.
UTP kabel erin en computer opstarten maar krijg geen IP.

IP is gewoon zo'n standaard IPnummer, 169.254.x.x ofzo.
Dus niet van Chello
Vernieuwen duurt erg lang en werkt vervolgens niet.

Toen CD van chello erin gestopt en geinstalleerd.
Gaf hij een wazige foutmelding bij de netwerkinstellingen, maar installatie kon wel gewoon doorgaan, maar nog steeds werkt internet niet.

Op het motorola modem branden alle lampjes groen en het lampje activity knippert amber.

Iemand hier een idee hoe het kan deze pc geen IP adres krijgt?

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan je http://provisioning.upc.nl/ wel bereiken? Zo ja, dan moet je even de wizard doorlopen. Dat werkt niet altijd, maar het is te proberen.

Verwijderd

probeer je modem eens dichter bij de hoofdaansluiting (meterkast) aan te sluiten.
(neem aan dat dit een kabelmodem is?)

• Yohost!
jradelaar schreef op 15 februari 2003 @ 19:07:
Kan je http://provisioning.upc.nl/ wel bereiken? Zo ja, dan moet je even de wizard doorlopen. Dat werkt niet altijd, maar het is te proberen.
Nee die kan ik niet berijken, maar volgens mij heb ik dan ook een ander IP adres nodig.
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 19:09:
probeer je modem eens dichter bij de hoofdaansluiting (meterkast) aan te sluiten.
(neem aan dat dit een kabelmodem is?)
Ik neem aan dat de chello monteur dit wel juist gedaan heeft.
En het online lampje staat ook gewoon aan.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:19

Wallie

Herr

Druk even 10sec op het blauwe knopje op het modem, dan reset het ding zichzelf. Was ook een keer bij mijn overbuurman (die vent wordt nog eens beroemd...)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Yohost! schreef op 15 februari 2003 @ 19:13:
[...]

Ik neem aan dat de chello monteur dit wel juist gedaan heeft.
En het online lampje staat ook gewoon aan.
zou als het enigzins mogelijk is toch even uitproberen... (maar als de monteur is geweest moet ie er toch voor zorgen dat het werkt?)

• Yohost!
Wallie schreef op 15 februari 2003 @ 19:27:
Druk even 10sec op het blauwe knopje op het modem, dan reset het ding zichzelf. Was ook een keer bij mijn overbuurman (die vent wordt nog eens beroemd...)
Klopt, helpt inderdaad ook wel eens, heb het bij een ander ook eens gedaan.
Stroom er even afhalen en erweer op doen.

Alleen hier ook geen resultaat :(

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:19

Wallie

Herr

Is de door meneer chello geknipte netwerkkabel wel goed?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Yohost!
Op de netwerkkaart geeft ie wel een link aan.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb vandaag hetzelfde probleem gehad. Nieuwe comp. met andere netwerkkaart. Normaal gesproken plug je de kabel in de nieuwe NIC en reset je het modem even dmv het pinnetje aan de achterzijde. Vandaag werkte dat echter niet :? Ik kreeg geen 10.x.x.x adres en kon de nieuwe nic dus ook niet aanmelden bij provisioning.upc.nl :/

Uiteindelijk het MAC adres van de NIC maar gewijzigd in de oude NIC, maar normaal gesproken moet bovenstaande procedure gewoon werken. Kreeg met de andere NIC met zelfde MAC ook nog eens een ander IP adres dan voorheen.

Iets is stuk bij de DHCP server van Chello denk ik waardoor hij geen nieuwe MAC adressen accepteert.

Verwijderd

Asl je de coax eruit haalt (middelste kabel) moet je een 192.168.100.11 IP krijgen en anders gaat er toch wat mis. Als er een macadres bekend is voor het modem dat je gebruikt op in ARP tabel en komt een nieuwe aanvraag voor een IP dan kan je het wel schudden en dan moet je het modem van de stroom halen voor minimaal 6 uur.

• Yohost!
Iemand nog een idee waarom de installatie cd van chello een fout geeft op de netwerkinstellingen?

Is gewoon een verse install van XP met juiste netwerkinstellingen.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

cd ook niet gebruiken...standaard netwerkinstellingen werken ook prima
idd ff coax kabel eruit halen..dan moet je een 192.168.110.11 adres krijgen zoniet is toch je utp kabel brak.
En dat installatie gebeuren is tegenwoordig niet standaard alleen maar het modem online zetten, is gewoon een goedkopere versie van je abbonement aanvraag.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

XP neemt standaard bij het ontbreken van een dhcp server. een 169.254.*.*
adres aan.

als je link lampje brand. en je krijgt geen ip. denk ik dat er wat mis is aan die
modem.

Verwijderd

wel.. als de cd een fout aangeeft is dat niet geweldig denk ik. Die kijkt voor zover ik weet hoe en of tcp/ip geinstaleerd is... Maar de CD stelt ook een onnodig proxy in die alles veel langzamer maakt.

En het protocol maakt er een 169.254.*.* ip van en niet XP, als je bijv os9 hebt dan zul je dat ook zien ;).

Verwijderd

Netsh int ip reset log.txt

ps. log.txt hoeft je niet perse zo te benoemen. Dat is gewoon een logbestandje waarin windows aangeeft welke registry keys aangepast zijn.

Voer dat commando eens uit om de tcp/ip stack te resetten binnen windows XP.
Forceer je netwerkkaart eens op 10 mbps half duplex. En daarna LAN verbinding herstellen of via cmd box ipconfig /release en /renew.

Verder krijg je inderdaad een IP uit de APIPA (Automatic Private IP Adressing) reeks als er geen DCHP server gevonden wordt. Maar standaard hoor je met een aangesloten NIC die niet bekend is bij de Cspire DHCP een 10 IP te krijgen.

En als je niet verschillende netwerkkaarten al aan dat modem hebt gehangen moet je hiermee geen problemen ondervinden.

Succes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 09:05 ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik moest indertijd mijn modem echt een tijd (als in een paar uur) uit laten staan. Even resetten helpt niet. Probeer dat anders even.

Verwijderd

Ik ken iemand met hetzelfde probleem. Hij heeft z'n pc geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. En ja hoor, het werkte nu wel!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:41
Kijk is of http://192.168.100.1/ het wel doet.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Inderdaad, als dit niet werkt, even modem powercyclen[stekker eruit en erin, niet het resetknopje gebruiken].
Als dat ook niet werkt, even paar uur(bijvoorbeeld minimaal 6 zoals boven al geopperd werd) uit laten staan.

[ Voor 43% gewijzigd door insan1ty op 18-02-2003 19:48 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, typisch coax-truc-probleem zoals we dat op de helpdesk noemen ;)

De oplossing is simpel, gewoon coax-kabel eruit sjorren, IP-adres vernieuwen (dan krijg je 192.168.100.11 van de modem), coax er weer in, IP-adres weer vernieuwen en hoppa je bent weer online.

Komt vaak door stroomstoringen oid maar niet altijd, 't is niet helemaal duidelijk waar het door komt. De verbinding valt dan altijd weg op het moment dat een lease is afgelopen.

• Yohost!
Isgoed, zal het binnenkort bekijken!

Als ik bij de coax eruit nog geen ip adres krijg is er dus wat met de pc instellingen aan de hand.

Verwijderd

alleen je moet wel ff wachten tot dat het online lampje eruit is gegaan :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 00:35 ]

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:54
Coax eruit modem resetten dmv klein gaatje indrukken onder de usb poort op modem. Link controleren aan beide kanten. Firewall/routerins software deinstalleren (evt). Krijg je geen 192.* ip dan nog ff je nic herinstalleren. Nog steeds geen 192 dan zit her ergens anders, maar zeker in je PC

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Yohost! schreef op 18 februari 2003 @ 19:52:
Isgoed, zal het binnenkort bekijken!

Als ik bij de coax eruit nog geen ip adres krijg is er dus wat met de pc instellingen aan de hand.
Ja, want de modem moet zowieso een IP-adres uitgeven want die kijkt niet naar het mac-adres. Let er wel op dat je modem aanblijft als je die kabel eruit trekt (misschien druk je per ongeluk op 't standby knopje ofzo :P).Eventueel nog even de modem 20 seconden van de stroom halen om te resetten.

Je zou ook nog even de duplexmodus vast kunnen zetten (staat onder de geavanceerde instellingen van je netwerkkaart) op 10 mbit, half duplex.
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 12:08:
Ik ken iemand met hetzelfde probleem. Hij heeft z'n pc geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. En ja hoor, het werkte nu wel!
Pc geformatteerd? Of de harde schijf? |:( Hier heeft topicstarter natuurlijk helemaal niets aan. Zoiets moet niet nodig zijn natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Bergen op 19-02-2003 02:07 ]

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
Welk van de 2 s-nr's op het motorola modem moet je eigenlijk opgeven bij de provisioning site?
Het lange of het korte?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Het MAC-adres staat bij "HFC MAC ID" en het serienummer is die hele lange, 24 cijfers lang.

• Yohost!
Ik ben er gisteren weer geweest.
Het is nog niet voor elkaar.

Modem hebben we naast de computer gezet, andere utp kabel ertussen en coax kabel eruit.
Kregen nog steeds geen IP adres. :(
Terwijl TCP/IP wel gewoon geinstalleerd is.

Neem vandaag even een andere netwerkkaart mee en dan ga ik die eens installeren.
Werkt het dan nog niet, ga ik XP maar even opnieuw erop zetten.
GerbenW schreef op 19 February 2003 @ 01:13:
[...]
Let er wel op dat je modem aanblijft als je die kabel eruit trekt (misschien druk je per ongeluk op 't standby knopje ofzo :P).Eventueel nog even de modem 20 seconden van de stroom halen om te resetten.
Waarom moet het modem eigenlijk aanblijven als ik de coax kabel eruit trek?

Verwijderd

Bel Chello, ik heb het zelfde probleem gehad, was het mac nummer op een of andere manier niet geactiveerd.
Ik kreeg wel een ip nummer als ik de motorola opstarte zonder coax kabel erin, maar zodra ik de kabel aansloot was het weer noppes.
Toen Chello gebeld, en weer geprobeerd en nu doet hij het.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Yohost! schreef op 24 February 2003 @ 10:00:
Ik ben er gisteren weer geweest.
Het is nog niet voor elkaar.

Modem hebben we naast de computer gezet, andere utp kabel ertussen en coax kabel eruit.
Kregen nog steeds geen IP adres. :(
Terwijl TCP/IP wel gewoon geinstalleerd is.

Neem vandaag even een andere netwerkkaart mee en dan ga ik die eens installeren.
Werkt het dan nog niet, ga ik XP maar even opnieuw erop zetten.

[...]

Waarom moet het modem eigenlijk aanblijven als ik de coax kabel eruit trek?
Nouja als de modem uitstaat kan hij natuurlijk geen IP-adres uitgeven dus hij zal wel aan moeten staan he! :) Als een koffiezetapparaat uit staat komt er ook geen koffie uit! Niet uit die van mij iig ;)

Tja als je zonder Coax-kabel (eventueel modem nog ff resetten) nog steeds geen IP-adres krijgt kan het aan 4 dingen liggen: de kabel, de netwerkkaart, Windows en, wat ik nog nooit heb meegemaakt, de modem. In de meeste gevallen ligt het aan een f#cked up Winsock.

Ik zou de netwerkkaart eens helemaal uit het apparaatbeheer halen, computer opnieuw opstarten en de kaart er weer in zetten. Als dat niet werkt: duplexmodus vastzetten op 10 mbit/half duplex. Als dat ook niet werkt: andere netwerkkaart of andere kabel.

Zonder Coax-kabel kan het tenslotte niet aan Chello liggen. Waarom niet? Heel simpel: je staat niet in contact met Chello zonder coax...

Wel moet ik nog even vermelden dat Windows XP zonder instsallatie van Service Pack 1 een bug heeft die voor problemen met DHCP-leases zorgt, zoals hier staat vermeld: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;313896

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 24-02-2003 10:46 . Reden: typo ]

• Yohost!
Het gaat hier om een versie van XP met SP1 erop, dus van dat probleem hebben we gaan last.

Andere netwerkkabel hebben we al geprobeert dus daar zal het niet aan liggen.
Netwerkkaart erin en eruit heb ik ook al geprobeert.

Denk dat de netwerkinstellingen gewoon verrot zijn of iets dergelijks.
Wel beetje vreemd omdat het hier om een versie van XP gaat die net 2 weken erop stond.

Wat heb ik trouwens aan die USB kabel die bij dat modem zat?
Heb hem er tussen gezet maar had geen drivers voor het modem...

Verwijderd

volgens mij heb je die cd bij windows xp niet nodig (die cd die normaal bij het modem zit), er komt volgens mij een extra lan verbinding te staan bij netwerkverbindingen en je usb aansluitingen bij apparaat beheer zal een extra apparaat aangeven. (vergelijk het met een 1394 verbinding).

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Yohost! schreef op 24 februari 2003 @ 11:09:
Wat heb ik trouwens aan die USB kabel die bij dat modem zat?
Ligt voor de hand he: je kunt de modem ook via de USB-kabel met je pc verbinden. Moet je wel ff de bijgeleverde drivers installen.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:24
Ik zou die USB verbinding niet gebruiken.
de bus snelheid van je USB is zowiezo al niet snel, laat staat als daar nog een USB muis, printer en scanner oid bij komen.

UTP blijft de beste oplossing IMO.

Wat ik niet heb kunnen lezen in het topic (zo snel even) is op de link led achterop de modem brand ?

er zitten 4 groene leds voorop, en een standby + activity led.
4 groene moeten continu branden, activity KAN knipperen, standby moet uit zijn.

achterop bij de ingang van dfe UTP kabel zitten ook 2 ledjes.

1tje is voor de base verbinding. als die brand heb je een link tussen modem en NIC.
1tje voor de transfer, die zit eronder en die zal knipperen als er traffic voorbij komt.

Dus achterop de modem moet er ook altijd 1 ledje branden, en misschien 1tje knipperen.
Maar die 1e die brand, die moet er echt zijn anders is er geen link tussen PC en modem.

I want to live forever, so far.. so good.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

169.254.x.x ofzo. (is dat geen apipa adres?)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 18:22
Yohost! schreef op 15 February 2003 @ 18:51:
Ik was vandaag bij iemand thuis, helpen zijn chello te installeren.

Ze krijgen tegenwoordig alleen nog maar het modem thuis geinstalleerd, rest moet zelf gedaan worden.
Zit dus nu een netwerkkaart in en netwerkinstellingen staan gewoon op DHCP.
UTP kabel erin en computer opstarten maar krijg geen IP.

IP is gewoon zo'n standaard IPnummer, 169.254.x.x ofzo.
Dus niet van Chello
Vernieuwen duurt erg lang en werkt vervolgens niet.
Waarom niet "gewoon" de helpdesk bellen 8)7 . Ik weet dat bij sommige mensen de nekharen overeind gaan staan bij het woord Chello helpdesk, maar ik heb louter en alleen positieve ervaringen. Afgelopen zaterdag een stroomstoring gehad en daarna was de boel niet meer te starten. Kreeg wel de DNS servers terug maar geen IP address. Helpdesk gebeld, binnen tien minuten was alles geregeld.

• Yohost!
Warbringer schreef op 25 February 2003 @ 09:44:
Ik zou die USB verbinding niet gebruiken.
de bus snelheid van je USB is zowiezo al niet snel, laat staat als daar nog een USB muis, printer en scanner oid bij komen.
Ik was het zoiezo niet van plan hoor.
Vroeg me gewoon af waarom die er bij zat, misschien om nog instellingen aan te passen ofzo.
Wat ik niet heb kunnen lezen in het topic (zo snel even) is op de link led achterop de modem brand ?

er zitten 4 groene leds voorop, en een standby + activity led.
4 groene moeten continu branden, activity KAN knipperen, standby moet uit zijn.

achterop bij de ingang van dfe UTP kabel zitten ook 2 ledjes.

1tje is voor de base verbinding. als die brand heb je een link tussen modem en NIC.
1tje voor de transfer, die zit eronder en die zal knipperen als er traffic voorbij komt.

Dus achterop de modem moet er ook altijd 1 ledje branden, en misschien 1tje knipperen.
Maar die 1e die brand, die moet er echt zijn anders is er geen link tussen PC en modem.
Er branden 4 groene LEDS en activity knippert.
Verder brand het link lampje ook achterop.
bramfm schreef op 25 February 2003 @ 12:34:
Waarom niet "gewoon" de helpdesk bellen 8)7 . Ik weet dat bij sommige mensen de nekharen overeind gaan staan bij het woord Chello helpdesk, maar ik heb louter en alleen positieve ervaringen.
Omdat ik weet dat het probleem gewoon niet bij chello zit.
Ik kreeg namelijk niet eens een IP van de modem als de coax eruit hangt.

Ik ga er vanavond heen met een nieuwe netwerkkaart en kijken of het dan werkt.
Zoniet gaat XP er opnieuw op en MOET het gewoon werken :)

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 22:06

TMDevil

Blaat

GerbenW schreef op 19 February 2003 @ 01:13:
[...]
Pc geformatteerd? Of de harde schijf? |:( Hier heeft topicstarter natuurlijk helemaal niets aan. Zoiets moet niet nodig zijn natuurlijk.
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat dat wel is kan helpen. Soms is het de winSock maar vaker is er gewoon iets onverklaarbaars aan de hand. Dit heb ik namelijk niet alleen bij windows maar ook bij MacOS mee gemaakt.
Soms is het gewoon de netwerk kaart en hoef je die alleen te vervangen.
Yohost! schreef op 25 February 2003 @ 18:47:
[...]
Omdat ik weet dat het probleem gewoon niet bij chello zit.
Toch wel een klein beetje:
als je wel een 10.x.x.x krijgt maar niet op provisoining.upc.nl kan komen moet je 172.29.11.36 maar is proberen (DHCP+DNS instellen is moeilijk)ee

[ Voor 14% gewijzigd door TMDevil op 25-02-2003 20:19 ]

n54 power!

• Yohost!
Ben weer terug en het werkt nog steeds niet.

Andere netwerkkaart hielp niet.
pc formatteren, xp erop werkt niet.

Heb zo'n beetje alles nu al geprobeert.
GerbenW, er is zelfs een collega van je er bijgeweest :)
Die wist het ook niet, en gaf als tip morgen de helpdesk te bellen en het modem laten flushen.

Als het dan nog niet werkt dan neem ik de pc mee en hang hem aan een netwerk met DHCP server erin.
Krijgt hij dan gewoon netjes een IP dan MOET het wel aan het modem liggen.

Dan kan hij mooi een monteur laten komen van chello.
Ze maken er dan geloof ik wel een FULL install van maar ik neem niet aan dat je die moet betalen als het uiteindelijk aan het modem blijkt te liggen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

TMDevil schreef op 25 februari 2003 @ 20:16:
[...]
Toch wel een klein beetje:
als je wel een 10.x.x.x krijgt maar niet op provisoining.upc.nl kan komen moet je 172.29.11.36 maar is proberen (DHCP+DNS instellen is moeilijk)
Ja maar als je zonder coax-kabel achterin de modem ook geen IP-adres van de modem zelf krijgt toegewezen ligt het natuurlijk niet aan Chello, je bent dan immers helemaal niet met Chello verbonden.

Anyway, krijg je nu wel een IP-adres zonder de coax-kabel? Heb je na het formatteren de duplexmodus ook vastgezet op 10 mbit/half duplex? Ik neem idd ook aan dat je de installatiekosten niet hoeft te betalen als de modem gewoon aan gort is.

[ Voor 72% gewijzigd door Bergen op 26-02-2003 00:48 ]

• Yohost!
GerbenW schreef op 26 februari 2003 @ 00:45:
[...]
Anyway, krijg je nu wel een IP-adres zonder de coax-kabel?
Nee
Heb je na het formatteren de duplexmodus ook vastgezet op 10 mbit/half duplex?
Ja

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Kijk eens op de foutmelding van chello want ik zag dat ze ergens dhcp problemen hadden.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

raymonvdm schreef op 26 februari 2003 @ 12:27:
Kijk eens op de foutmelding van chello want ik zag dat ze ergens dhcp problemen hadden.
toch maar weer kicken, nouja weekje oud

Ehm, zonder de coax-kabel moet hij een IP-adres van de modem krijgen, ongeacht provider en lokatie natuurlijk. Zonder coax-kabel ben je immers niet met je provider verbonden.

Het kan maar aan een paar dingen liggen: Windows, de netwerkkaart, de kabel en de modem. Windows is al opnieuw geïnstalleerd, de netwerkkaart dus ook. Je hebt ook al een andere kabel geprobeerd. Mijn conclusie: de ethernetkant van de modem is aan gort. Sim-pel.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
GerbenW schreef op 06 maart 2003 @ 05:32:
[...]
Het kan maar aan een paar dingen liggen: .......
Je vergeet de firewall ;)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tonnes schreef op 06 March 2003 @ 05:52:
[...]

Je vergeet de firewall ;)
Sh*t :+

Nee serieus, ik neem voor het gemak even aan dat topicstarter die niet als eerste heeft geinstalleerd na de verse Windows installatie...

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
XP met SP1.. Ik ken het niet en het komt er hier voorlopig niet op, maar had die niet een ingebakken firewall die de dhcp kan blokkeren?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, wat wel bekend is, is dat XP zonder SP1 DHCP-problemen heeft, zoals Microsoft in dit KB artikel beschrijft. Ook zit er een firewall in XP maar die staat (afaik) standaard uit. Dat zou topicstarten voor de zekerheid natuurlijk ff kunnen checken... ;) Start -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen -> Eigenschappen van de LAN-verbinding -> Tabblad 'Geavanceerd' -> Vinkje moet uit staan.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb dit probleem ook gehad en krijg het regelmatig nog.
Ze zijn 2x langsgeweest en het bleek dat het lag aan een slechte verbinding tussen de schakelkast en mijn huis.

Kijk ook even naar de zenders nederland 1,2,3 of deze van mindere kwaliteit zijn.

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 22:34
Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met @Home (ook motorola modem). Ligt waarschijnlijk aan de software versie van je modem. Er zit een bug in het afgeven van DHCP leases in oudere versies. Ik heb bij @home aangevraagd of ze de software konden updaten, na de update deed alles het weer. In de tussentijd heb ik hem via USB aangesloten (je moet toch wat), dat werkte wel.

Hoop dat je er wat aan hebt.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Danster schreef op 06 maart 2003 @ 08:22:
Ik heb dit probleem ook gehad en krijg het regelmatig nog.
Ze zijn 2x langsgeweest en het bleek dat het lag aan een slechte verbinding tussen de schakelkast en mijn huis.

Kijk ook even naar de zenders nederland 1,2,3 of deze van mindere kwaliteit zijn.
Maar als de coax-kabel niet in de modem geplugd is doet de verbinding tussen je huis en je schakelkast er natuurlijk niet toe. Lees nou ff enzo...

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Je kabelmodem krijgt geen signaal meer van buiten dus genereerd deze een 192. ip.
Heeft niets te maken met het OS heb 3 pc's staan met 3 verschillende Nic's (3Com 905B, 905C en 509TPO) en 3 verschillende Os'en (XP SP1 , W2k SP3 en 98SE) alle drie hebben zitten dan opeens in de 192 range. Als je ze released krijgen de XP en de w2k bak dus een 169 ip. de 98 bak geeft een timeout bij het vinden van een dhcp server.

Een harde reset van het modem had de eerste keer wel effect (die eerder genoemde 6 uur) maar de 2e x niet. Ze kwamen langs hadden het signaal geboost en hij werkt nu vlekkeloos (voorlopig)

Wat in dit geval trouwens ook nog kan is dat de nic ingesteld kan staan op automatisch (windows XP)..probeer hem anders ff op 10 Mbit en half duplex te zetten

Had het gelezen Gerben maar sluit niets uit :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik heb geen idee wat voor modem het is, maar ik heb een surfboard modem... wil bij mij ook nog wel eens gebeuren dat dat ding eruit ploft (de verbinding) helaas is het dan meestal de bedoeling of het kabelmodem te resetten of even een nieuw Ip'tje aan te vragen.

Misschien heeft dit kabelmodem geen intern DHCP of staat deze niet ingeschakelt binnen de configuratie. met de meeste surfboard modems kan je dus een config scherm voor je neus krijgen door naar het desbetreffende IP adres een http request te sturen... Bekijk dat eens, inclusief de log die daarbij staat (IP adres van kabelmodem is wel ergens te vinden in dit draadje) misschien even een stukje pasten hiero.... Ik heb jammer genoeg ook teveel ervaring met dat soort kabelmodem troep... heb er laatst een nieuwe moeten aanvragen |:( na anderhalf uur helpdesk :'(

Deze plek is te koop.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Danster schreef op 06 March 2003 @ 08:51:
...goeie uitleg...
Had het gelezen Gerben maar sluit niets uit :)
Maar je hebt blijkbaar niet gelezen dat de netwerkkaart allang op 10 mbit half duplex staat. (maakt niet uit hoor, 't is vroeg :))

Die reset van 6 uur is er voor om de gegevens van de gateway te halen. Als de gateway 6 uur lang niets van de modem heeft vernomen verwijderd hij die namelijk.
Yep, het gaat hier inderdaad om een Motorola Surfboard kabelmodem. Die interne log is allemaal heel leuk, die is inderdaad te bereiken onder 192.168.100.1 (geloof ik), maar dan moet hij natuurlijk eerst wel een IP-adres van de modem toegereikt krijgen. :)

Als de firewall van XP uit staat blijft mijn enige conclusie dat de modem niet ok is.

[ Voor 75% gewijzigd door Bergen op 06-03-2003 09:00 ]

• fcs
  • Laatst online: 15:09

fcs

heeft die chello monteur wel het MAC adres doorgeven aan chello? als zij die niet in hun systeem hebben zitten, dan krijg je ook geen toestemming om het internet op te gaan. (en dus geen ip adres toegewezen).

Verwijderd

Het kan aan 3 dingetjes liggen,

1. branden beiden link lampjes, en klopt de kleurcode aan bij kanten

1. Haal je coax uit het modem, start je pc opnieuw op dan zou je een 192 ip adres moeten krijgen zo niet dan ziet windows xp geen dhcp server, dus zul je xp moeten opnieuw moeten installeren (trouwens bekend probleem met XP :r )

2.Een init en een refresh laten geven aan het motorola geval mocht dat ook niet helpen laat dan het modem vervangen

Greetzzzz
_/-\o_

• Malevda
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren met hetzelfde zitten klooien maar dan met Wanadoo Broadband basic (ook motorola surfboard).

Ik heb van alles geprobeerd inclusief half-duplex 10mbit forceren, zonder resultaat.

De uiteindelijke oplossing was voor mij het gebruiken van de bijgeleverde 4-polige (!) utp kabel ipv de volledige utp kabel die ik al had liggen.
Pagina: 1