Computer als versterker gebruiken.

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 21:40
Ik heb hier 2 boxen staan maar ik heb er een versterker voor nodig.
Dus ik heb ff wat rond geneusd en ik kwam tot de conclusie dat een versterker best wel duur is.
Aangezien ik genoeg computers hier heb, vraag ik me af of het mogelijk is om een computer als versterker te gebruiken (dmv een geluidskaart).
Zo ja, is het dan ook mogelijk om mijn DVD speler/TV erop aan te sluiten?

Verwijderd

A good card will offer an unamplified line out connector. Most cards have a built in amplifier, ranging from 1 watt to 5 watts. When these amps are used, you may hear static in the signal. For this reason, an unamplified option should be available so that you can connect the card to another amplifier, either in you stereo or in your computer speakers, and not hear this static.

[....]

Don't hook your home stereo speakers to your computer directly. The sound will usually be bad because those speakers need more power then a sound card's amplifier can produce. Also, home stereo speakers are not magnetically shielded. Therefore they could warp your monitor's picture as well as damage the data on your hard drive or floppies.
bron: http://www.pcmech.com/show/multimedia/160/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 20:28 ]

Verwijderd

foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 20:28 ]

• Neobender
Ik wil ze iig niet naast mijn monitor zetten hoor.
Ik heb hier 10m kabel liggen dus dat is geen probleem.
Maar wat ik dus van dat stukje kan op maken is dus dat het sowieso niet mogelijk is.

Verwijderd

2e hands kost een versterker weinig, is kwalitatief beter dan je nu in de winkel koopt voor onder de 100 euro en heeft dan ook nog eens een overdaad aan inputs en vermogen...

Verwijderd

Nou, het kan dus wel, maar de versterker op de geluidskaart blijkt dus niet zo sterk te zijn.
"Echte" speakers hebben gewoon meer vermogen nodig. Je moet er dan dus idd een versterker tussen zetten.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 20:03

grimson

domeingrommer

Je geluidskaart levert niet genoeg vermogen om je speakers aan te sturen. Dus het klopt dat dit niet gaat lukken.

Verwijderd

je kan je pc natuurlijk als voorversterker gebruiken en dus je dvd/cd-rom of tuner naar je pc line(s)-in sturen. En uitgang naar je versterker.

Je pc ombouwen tot versterker zal niet meevallen, vooral omdat je dan zit met een stroomprobleem. Of je moet er een extra voeding in gaan zetten.
Maar zoals euss al zei je kunt beter een (tweedehands) versterker kopen en je pc gewoon als voorversterker gebruikenl. Dat is goedkoper en geluid is waarschijnlijk beter.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:06
"vroeger" (in het 386 tijdperk) had je geluidskaarten die 2x4W aan 8 Ohm konden leveren. Daar kon je dus direct je speakers op aansluiten en het klonk best goed.
De meeste moderne geluidskaarten hebben alleen een line- of een digitale uitgang. Die moet je dus doorlussen naar een versterker, want als je daar direct je speakers aanhangt gaat dat inderdaad niet goedkomen.

De moraal van dit verhaal: Probeer een oude geluidskaart te scoren, of koop alsnog een (tweedehands) versterker.

[ Voor 2% gewijzigd door MoZe op 15-02-2003 19:06 . Reden: typo ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Verwijderd

Een "onboard" versterker heeft ongeveer 4 Watt vermogen (bijv. op een SoundBlaster 16).

De meeste speakers zijn daarvan het 10 voudige....

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 19:05:
Een "onboard" versterker heeft ongeveer 4 Watt vermogen (bijv. op een SoundBlaster 16).

De meeste speakers zijn daarvan het 10 voudige....
Dat is op zich het probleem niet, met 4W kun je een hoop herrie maken.
Probleem is alleen dat de meeste geluidskaarten die versterker niet meer hebben tegenwoordig.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Neobender
Jammer :/
Ik kijk dan wel voor een 2e hands versterker.
Pagina: 1