Hoe sluit je de subwoofer aan (mono naar stereo)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K'heb vandaag een Magnat alpha 30a subwoofer gekocht ( 199 euro :9 :9 :9 ).
Op de achterkant van de subwoofer is er een ingang voor links en een voor ingang rechts. Maar op mijn receiver Onkyo TX-SR500E is er alleen een mono-uitgang voor de subwoofer.

Kan ik nou van de mono-uitgang aan een van de ingangen (dus links of rechts ingang) aansluiten.

Kan dit geen kwaad????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:48
ja, dat kan prima en of je hem nou in links of rechts stopt maakt niet uit denk ik

[ Voor 66% gewijzigd door kieskes op 15-02-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kijk eens in de handleiding van je subwoofer of van je Onkyo. Daar staat vast wel hoe je 'm moet aansluiten. In principe maakt het niet uit of je de links of rechts ingang neemt. Je kan ook via een Y-split kabel beide aansluiten maar dat voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik persoonlijk denk dat die subwoofer een stereo ingang heeft omdat veel versterkers geen aparte subwoofer uitgang hebben. Je kunt dan bijvoorbeeld een tape-uitgang pakken, en die is stereo. Je sluit dat beide kanalen aan zodat de sub de lage tonen van beide kanalen kan weer geven..

Dus als jouw versterker dus 1 mono subwoofer uitgang heeft dan moet het niet uitmaken op welke ingang je hem van de sub set..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding van de subwoofer staat wel iets van T-connector bij. Wat moet ik hierbij voorstellen. Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/A5/A53F603D0B0A015DE10000000A010251.JPG

Ziet een T-connector zo uit.
Wordt in een T-connector de mono signaal naar zowel links als naar recht geleid???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Een T connector is hetzelfde als een Y connector, oftewel splitst 1 enkele kabel op in 2 kabels. Maar doe gewoon zoals 99% van de mensen met een actieve subwoofer, je subwoofer pre-out aansluiten aan 1 van de twee inputs van je subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die versterker van je sub telt toch de signalen van links en rechts bij elkaar op, zegmaar. Of je het signaal dus eerst in 2en deelt door een Y/T-connector, en vervolgens weer bij elkaar optelt óf dat je het signaal gewoon mono houdt, maakt dus niks uit. Het zal zelfs beter zijn om maar 1 ingang te gebruiken, aangezien meer stroomsterkte minder verlies betekent (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb ook twee aansluitingen. Als ik 'm met 1 kabeltje aansluit moet ie in de aansluiting voor rechts.

Dat verhaal over die 'tape-aansluiting' klopt niet, want dan kan je het volume niet regelen!

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aansluiten aan de rechter kanaal??? Ik kan me herinneren dat sommige TV met stereo ingang, dat ook recht vraag bij een mono-signaal. Misschien is hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een onkyo + sub combinatie.
Ik heb gewoon een splitkabeltje gebruikt en zowel links als rechts aangesloten, maar als je het met 1 kabel wilt doen dan is het volgens de handleiding van mijn subwoofer(300 watt, Wharfedale, actief >:) ) dat je hem in links moet doen! (ik heb het ook ff opgezocht voor de zekerheid. :) )
Pagina: 1