Toon posts:

probleem met grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele dagen gelden een nieuwe 3d kaart gekocht. (Winfast A280LE TDH MyVIVO). Ik heb het kaartje in mijn agp slot gestoken (alles gecontroleerd, zoals de kaart goed zit, mijn scherm goed aangesloten is). Als ik mijn pc nu opstart gebeurt er niet veel. Ik hoor mijn schijf opstarten enz. Maar mijn scherm blijft zwart. Hij heeft zelfs geen enkel biep geluid. De koeler draait van mijn kaartje en er brand een groen lichtje op de kaart. Ik heb er al 2 dezelfde kaarten geprobeerd, maar ik heb iedere keer het zelfde probleem. De kaart werkt wel perfect op mijn pentium 3.

Vroeger zat er een geforce 2 in het agp slot.

Mijn mobo is een P4VXASD2 met 256mb ddr ram en een kloksnelheid van 1,6Ghz.
Mijn agp is 4x. Die van mijn kaart 8x (AGP 3.0 support for 8x 4x; AGP 2.0 support for 4x, 2x).

Kan iemand mij helpen??

Verwijderd

Misschien ligt het aan je voeding?, te weinig watts?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nieuwere videokaarten hebben toch een andere voltage nodig (heb ik een paar dagen geleden geleerd :P).
Oude videokaarten vragen 3,3 Volt, oude moederborden leveren dat. Nieuwe videokaarten vragen 1,6 Volt, als je dan een oud moederbord levert ie de verkeerde Voltage.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een redelijk nieuw moederbord. 1 of 2 jaar denk ik.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

Nou, ik heb nu een GF4Ti4200 in een Abit KT7 Raid zitten; is niet echt een nieuwe mobo te noemen... (heb hem al meer dan 2 jaar geloof ik)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Hoeveel watt heb je ? + merk voeding + Monitor. Probeer anders je Bios te resetten. Krijg je in windows zelf opeens geen beeld meer (bij resolutie veranderen of iets dergelijks) dan ligt dat waarschijnlijk aan de refreshrate van je monitor. Je videokaart kan bijvoorbeeld 120Hz uitsturen terwijl je monitor maar 100Hz ondersteund. ;)

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is een ATX-300W. Mijn scherm is een trinitron. Max resolutie 1600x1280 op 100hz denk ik.

Verwijderd

Haal al je hardware er eens uit behalve cpu,geheugen,hd. Blaas dan even flink op de videokaart en aansluiting, en blaas het AGP slot even schoon. Probeer dan nog eens te booten. Als hij dan nog niet werkt lijkt het me een brakke kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, maar het wil maar niet lukken. Het is de eerste keer dat ik een duur kaartje koop. Met alle andere goedkope brol heb ik nog nooit problemen gehad.

Verwijderd

Heb je misschien nog een andere pc waar je de kaart even in kunt testen? Als hij in een andere ook niet werkt is hij zeker gewoon stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Die kaart werkt wel perfect in mijn pentium 3. Dus zeker niet defect

Verwijderd

Ow, je had dat ook al gezegd in je startpost zie ik, dom van mij.

Had je misschien eerst een PCI kaart in dat systeem ofzo? Waardoor er in je bios ingesteld staat dat hij eerst naar een PCI kaart moet zoeken ipv AGP. Zoja dan moet je even met een PCI vga kaart die instellingen veranderen.

Verder is er ook nog een kans dat die kaart gewoon niet compatible is met dat geheugen, maar dat gebeurt eigenlijk bijna nooit.

Verwijderd

Topicstarter
Er zat vroeger ook een agp kaart in. (alle pci sloten zijn vrij). Ik ga eens testen of mijn pc werkt met andere rams. Ik kan namekelijk 2 soorten rams steken en misschien ligt daar het probleem.
Pagina: 1