[Flash MX] Super traag.

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi.

Ik zit op m`n laptop (P4 2.0 gHz, Ati Raedon 7500, 256 MB ram) een flash spel te maken.
Het is een relatief simpel spel. Gewoon 2D.
Alleen, veel objecten, zoals een boom of een struik, moeten movieclips worden met een indentifier (voor mijn zelfgemaakte Z-index)
Alleen, gemiddeld heeft 1 zo`n scene (meer zijn er nooit geladen) 20 movieclips.

En de FPS staat op 12. Gewoon standaard.
Maar die filmpjes zijn zo ongelovelijk traag, processor staat constant op 100% en ik haal denk ik 2 fps. Dat is toch niet normaal?
Hoe kan ik het anders doen?
Ik heb al alle kleuren versimpeld, geluiden eruit, layers verminderd.
Maar het enige dat helpt is alle movieclips omzetten naar "Break appart" gevallen.
Dus bitmaps zeg maar.

Maarja, dan werkt er nix meer.
Hoe kan het dat Flash, met 20 movieclips (waar geen movie inzit dus! alleen 1 frame met 1 plaatje), zo ontzettend traag is?

Als het moet upload ik vandaag of morgen wel een SWF, kunnen jullie het zelf zien.

Alvast enorm bedankt, ik weet het echt niet meer.

edit.
Pic: (klik)
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/cart.jpg

ps. ik ben programeur, niet de tekenaar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Guillome op 15-02-2003 18:20 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Veel complexe vextors en gradients?
Wat doet ie als ie op low-quality staat?
Lange loops / complexe as?

Show de swf.

• Guillome
  • Niet online
Swf komt morgen, moet eerst het geluid er nog uit halen (anders issie > 7 MB)
Maar complexe vectors, kan dat het zijn? Als ik alles "Break appart" doe is het wel goed, of is het dan geen vector meer?
AS. maakt niet uit, zonder issie net zo traag.
Low Qual. wordt hij wel beter van, iig acceptabel, maar dan is het te lelijk gewoon.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
heb je veel .bmp files geimporteerd? dat zou kunnen dat ie dan trager word. verder is dit de eerste keer dat ik heb gehoord dat een swf traag kan zijn :)

Mijn Systeem Specs

• Guillome
  • Niet online
Praktisch niet. 2 gifjes alleen. Meer niet.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Een SWF kan traag worden als er sprake is van complexe vectoren (gebeurt wel 's bij shape--tweens) en op het moment dat de computer veel berekeningen moet gaan maken, oorzaken daarvan kun je zoeken in je tweens en/of de inhoud van je library. Show SWF en/of FLA

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Ik heb er geen last van.
Helemaal niet

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Flash is ook niet blij met veel gradients geloof ik ... en ik zie er erg veel ;)

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 13:43:
Ik heb er geen last van.
Helemaal niet
:? wtf bedoel je? ik snap nix van je reply
je bedoelt waarschijnlijk dat de jpg niet traag is ofzow?

[ Voor 14% gewijzigd door E-Mile op 16-02-2003 13:56 ]

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
als de pic enige indicatie is van hoe het spel werkt: te veel vectors met te veel gradients. Ik had eerlijk gezegd meer problemen met alpha blending verwacht maar die zie ik niet. Ook de resolutie is ook al hoog... Als je daar nog wat tweens op loslaat? als die bloempjes ook vectors zijn :)... en een P4 2.0Ghz is wel net iets zware spec :). als je zo'n perspectief hebt kun je eventueel nog 'LOD' technieken toepassen - altijd goed. JPG op PNG gebruiken is niet zo erg als meeste denken zolang dat ze niet gerised worden (ie Geen scalable movie en geen scale zelf doen)...

als je Optimaze nog ergens hebt 'liggen' kun je dat er ook op loslaten...

[ Voor 8% gewijzigd door hobbit_be op 16-02-2003 14:11 ]

• Guillome
  • Niet online
1st_Ro schreef op 16 February 2003 @ 13:52:
Flash is ook niet blij met veel gradients geloof ik ... en ik zie er erg veel ;)
Als ik dat allemaal weghaal, dan is er geen verschil, dus dat maakt neit veel uit.
Het is zo, dat als ik de SWF kaal open, dus nix eromheen, dan doet ie het even vloeiend.
Maar als ik wat ga lopen, wat geluidjes ga afspelen, en helemaal als ik vanuit een vorige level kom, dan is hij zeker traag.
Maar aan het geheugenverbruik te zien, unload ie de vorige wel goed, het wordt soms zelfs lager, het geheugenverbruik.

• Guillome
  • Niet online
hobbit_be schreef op 16 februari 2003 @ 14:09:
als de pic enige indicatie is van hoe het spel werkt: te veel vectors met te veel gradients. Ik had eerlijk gezegd meer problemen met alpha blending verwacht maar die zie ik niet. Ook de resolutie is ook al hoog... Als je daar nog wat tweens op loslaat? als die bloempjes ook vectors zijn :)... en een P4 2.0Ghz is wel net iets zware spec :). als je zo'n perspectief hebt kun je eventueel nog 'LOD' technieken toepassen - altijd goed. JPG op PNG gebruiken is niet zo erg als meeste denken zolang dat ze niet gerised worden (ie Geen scalable movie en geen scale zelf doen)...

als je Optimaze nog ergens hebt 'liggen' kun je dat er ook op loslaten...
Zou je dat eens nader willen uitleggen? :)
Bijv. wat is dan LOD technieken? Alpha zit er wel in, maar dan op 0%.
Om precies te zijn: 3 movieclips.
Ik kan ook _visible doen, is dat beter?
En hoe moet je dan resizen?

Pagina: 1