Toon posts:

[html] Resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik weer een nieuw forum, namelijk http://www.usaforum.us. Probleem is nu echter dat het plaatje bovenaan goed is met een resolutie van 1024*768 maar veeeels te groot is met een res. van 800*600. Ook het menuutje eronder steekt enorm uit.

Zoals de meeste internetprogrammeurs kan ik wel goed PHP/Java programmeren enz. maar netjes HTML'en lukt niet erg goed :D Vooral die resolutieproblemen heb ik altijd erg grote problemen mee.

Hopelijk kan een van jullie iets nuttigs hierover zeggen :)

Groetjes,

Johan

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zet het plaatje als background, dan wordt het frame niet groter bij een kleinere resolutie

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Noork, je had helemaal gelijk en de site is nu ook goed in 800*600. Hartelijk dank. Deze topic kan gesloten worden :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

maar nu heb je een probleem op resoluties hoger dan 1024x768
ik zou de background ook op no-repeat zetten (Dat is CSS, voor het geval dat)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu dus van gemaakt <td style="background-repeat: no-repeat;">, is dat goed zo ?

Verwijderd

Je kunt het plaatje ook in een tabel zetten. Defineer de procenten goed en voila!
Je moet gewoon een beetje kl*ten hiermee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 18:42:
Ik heb er nu dus van gemaakt <td style="background-repeat: no-repeat;">, is dat goed zo ?
Je kan het beter zo doen:

code:
1
<td style="background-image : url(plaatje.gif); background-repeat: no-repeat">

• stratje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-01 18:15
Je kunt het ook in een div zetten
<div id="titel" style="position: absolute; visibility: show; z-index: -5; left: 0; top: 0; width: 200; height: 200">
[img]"afbeeldingen/achtergrond.jpg"[/img]
</div>
Pagina: 1