Toon posts:

internet werkt raar

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit op wanadoo cable, en me pc's staan allemaal op zolder, en worden verbonden doro een home-made utp kabel. En nu werkt mijn internet opeens niet meer, ik naar bendeden en zag dat 1 van die draadjes in de utp stekker niet meer goed zaten. zik heb dus al die kabeltjes opnieuw gestript en weer aangesloten, kabeltje erin en lampjes branden weer zoals het hoort. Ik weer boven , internet werkt niet, op de ene pc blijft hij hangen bij PPPeo verbindings fout, op de andere al bij "bellen naar wanadoo" , hij geeft ook gewoon aan dat er een lan is met de com21 modem. Maar als ik met de laptop hier benden vast zit aan de moden met een utp zonder knutsel werk eraan werkt hij gewoon, zitten die draadjes fout of moest het nouw een crosscable van modem naar pc zijn :/?

Verwijderd

Ik begrijp er eerlijk gezegd helemaal niets van. Hoe is je netwerk setup nou? De modem staat beneden, de router boven? Hoe zijn je pcs verbonden met de router, via dat zelfgeprutste kabeltje? In ieder geval moet er tussen de modem en de pc een crosscable! Omschrijf eens stapsgewijs hoe je netwerk in elkaar zit en wat met welke kabels veronden is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dankje , om dat laatste ging het, me netwerk setup doet er niet toe want hij komt toch eerst binnen op 1 pc , ja die gasten van wanadoo hadden me zo'n pruts stekkertje mee geven waar je de draadjes en alles weer goed in moest zetten, zodat je je utp langs de verwarmings buizen kon leggen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 18:12 ]

Verwijderd

voor zover ik weet moet er tussen een kabelmodem en een PC geen crosscable maar een "gewone" utp.
Ik denk dat je verbinding via dhcp gaat.. krijg een IP?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Kwestie van je kabel fixen; die is duidelijk nog niet in orde.

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 16-02-2003 18:13 ]

Dit topic is gesloten.