@home kan gateway niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 11:40

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik heb gezocht met de search, maar ik krijg dezelfde pagina's als toen ik op een ander ding zocht. Dus ik stel de vraag gewoon

Ik zit hier bij een vriend en hij heeft @home. op deze pc werkt internet wel, maar op de nieuwe krijg ik de melding dat ie de gateway niet kan vinden als ik een net diagnostics test doe (van dat progje van @home). Daarna zegt ie ook dat ie de nameserver niet kan vinden. Maar dat had ik thuis ook en daar werkt ut wel.

Localhost blokje wordt wel groen, de andere zijn allemaal rood, dus geen verbinding. Ik heb vanalles geprobeerd, kaart uit apparaatbeheer gegooid etc...

Normaal tik ik gewoon de computernaam in en dan werkt het, heb ik al vaak genoeg gedaan. Weet iemand wat hier het probleem is??

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
storing bij @home misschien?
niet goed aangesloten?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
nee, er is geen storing bij @home. Want een andere pc werkte wel met die kabel. Ik ben nu weer thuis, maar op weg naar huis dacht ik dat misschien de 1394 (firewire) aansluiting stoorde op een of andere manier, dat ie via die manier verbinding probeer te krijgen met het internet? Lijkt me wel raar, want hij vraagt welke kaart dat ie moet gebruiken voor de verbinding en toen heb ik de realtek gekozen.

Ik vind dit superirritant, ik had verwacht dat ik het wel 'effe deed'...

Verwijderd

Ik heb geen @home maar volgens mij moet je niet alleen je computer een naam geven maar ook een werkroep invullen die essent heeft opgegeven. Ik kan er naast zitten :D.

maar ik zou de nic eens opnieuw instaleren. Een firewall kan ook in de weg zitten..

Verwijderd

@home is lastiger dan bv. Chello.
Chello is plug and play maar bij @home moet je de gegevens die je van hun gekregen hebt daadwerkelijk invoeren. Vraag me niet precies welke gegevens want ik heb Chello. :D

Neem de papieren even door.

Verwijderd

probeer je ip adres eens vast in te stellen en neem een DNS server van een andere provider bijvoorbeeld surfnet ( 192.87.106.101 ).
De 212.120.66.194 van @home is een brak ding.. de .195 doet het stukken beter ,maar ik zou als 1e DNS server die van surfnet gebruiken :)

suc6

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Kijk eerst eens of je wel een IPnr/gateway krijgt toegewezen van @Home (winipcfg/ipconfig)
Je hebt inderdaad alleen de computernaam nodig. De werkgroep mag je zelf kiezen en het is zelfs aan te raden om daar wat anders te kiezen dan "@home".
CTRL-ALT-DEL en daar zoveel mogelijk weghalen kan ook tot een oplossing leiden.

Verwijderd

je moet inderdaad een naam opgeven voor je pc die begint met cc en dan een nummer met daarachter -a of -b

met ipconfig /renew kun je even kijken of je een ip toegewezen krijgt..
Je kunt het ook altijd nog even statisch proberen, je hebt dan geen naam nodig maar ik heb wel eens gehoord dat @home daar niet zo blij mee is.

Verwijderd

vraagje:
Die PC is de enig aangesloten pc op de Com21 modem meegeleverd door @home?

Die software van hun Cds moet je dus niet gaan gebruiken, maar gewoon handmatig gaan instellen in je LAN connectie. Geen gateway invullen, geen DNS maar alles eens op automatisch zetten.

INderdaad is @home nu bezig om alles naar dynamisch te krijgen, daar ze eerder wel eens veel klachten kregen van mensen die hun IP adres dynamisch kregen last hadden van het feit dat hun IP adres al door andere in gebruik waren.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
alles staat op dynamisch. het is geen com21 modem (die heb ik zelf wel), hij heeft een Motorola. als ik op de netwerkconnectie 'herstellen' doe, dan zegt ie dat ie het ip-adres niet kan vernieuwen, dus hij heeft geen verbinding. Gateway kan ie ook niet vinden volgens dat testprogramma van @home. Ik heb 'm ook geen gateway toegewezen.

als ik ipconfig doe, dan staat er achter gateway niets

als ik ipconfig /renew doe, dan zegt ie: Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Lanverbinding 7 (er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket).

[ Voor 23% gewijzigd door Boy op 16-02-2003 14:37 ]

Verwijderd

ik vraag me sterk af of dat zeer verouderde progje van @home uberhaupt wel werkt..

heb je al ipconfig /renew geprobeerd :?
hij zou dan opnieuw naar een DHCP server moeten zoeken.

Je hebt ook de pc naam goed ingevuld :? (ccnummer-a)

edit/ je hebt je bericht al aangepast.

maaruh lanverbinding 7 :? heb je niet een hele zooi oude lan verbindingen er nog instaan ? Als je geen 7 NIC's in die pc hebt staan kan dat het probleem wel eens zijn, gooi al die oude lanverbindingen eens weg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 14:39 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
ik heb alle andere lanverbindingen al verwijderd, maar hij verhoogt het nr gewoon steeds. Er staat wel nog altijd de 1394 (firewire) netwerkverbinding.

Verwijderd

heb je al geprobeerd om nieuwe drivers te halen voor je netwerkkaart :?
dan kun je meteen de oude weggooien en even je protocols opnieuw installeren

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 00:20:
@home is lastiger dan bv. Chello.
Chello is plug and play maar bij @home moet je de gegevens die je van hun gekregen hebt daadwerkelijk invoeren. Vraag me niet precies welke gegevens want ik heb Chello. :D

Neem de papieren even door.
Ik denk dat het andersom is!! :)

Bij @Home zet je gewoon DHCP aan, je typte de juiste computernaam in (werkgroep maakt niks uit trouwens, ze zeggen wel dat je @Home moet opgeven, maar dat is gelul ;) ) en dan werkt alles perfect.

Bij Chello is dat misschien makkelijker, daar maakt de computernaam niet uit, maar je zit wel met het probleem dat als je een andere netwerkkaart gebruikt, dat je dan genaaid bent :)

Zolang je maar de goede computernaam gebruikt bij @Home is er niks aan de hand. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Flappie op 16-02-2003 14:45 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:18
hier staat ook een pc die geen ip krijgt.. terwijl een 2e pc wel gewoon werkt? mischien tog storing bij @home? (meerdere ip adressen hier)

https://wren.co/join/Devian

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Het valt me wel net in dat deze jongen een realtek nic gebruikt, daar heb ik volgens mij ook wel es problemen mee gehad...grote kans dat het aan de drivers ligt?? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Boy op 16-02-2003 14:54 ]

Verwijderd

Een motorola modem geeft 192.168.100.11 als ip als je de coax eruit haalt ('t is een router op dat moment). Probeers een zou ik zeggen. Een ander addertje onder het gras is verbinding snelheid van de nic en het modem. Ik zou het op 10/half duplex zetten (instellingen van de nic zelf).

Als je wel een 192 IP krijgt zou ik essent bellen, dan moeten ze een tabbel refreshen (nee niet de ARP tabel op de gateway maar nog iets daarvoor).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 23:55 ]

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 23:41
Ik heb zelf ook @Home, het enige dat ik in moet stellen is mijn computernaam, vervolgens smijt ik de CD van @home erin zeg dat ik een bestaande verbinding wil hebben (anders krijg je zo'n handleiding hoe je alles moet aansluiten) en vervolgens werkt alles perfect. 8)

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
@Home heeft de laatste tijd erg veel problemen met de gateway (vooral Den Bosch en omgeving) dus de mogelijkheid bestaat toch dat het gewoon een @Home probleem is. Verder kan het nog aan je netwerkkaart liggen. Ik heb namelijk laatst geprobeerd om @Home aan de gang te krijgen met een oud 3Com kaartje maar daar kreeg ik dezelfde problemen mee als de topicstarter. Wel een vage verbinding maar geen gateway. Kaartje vervangen door elcheapo realtek: probleem opgelost.

Verwijderd

Ik was eens naar je instellingen van je computernaam gegaan...

(eigenschappen mijn computer => systeem => computernaam)

voer hier de computernaam in die @home je heeft gegeven...

En stel als werkgroep @home in...

reboot en hij doet het als het goed is..

Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik die shit nog niet doorhad.

Just try ;)

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 11:52

Ronnie_T

Shangri-La

heb je al geprobeerd de netwerkkaart opnieuw te installeren?
het probleem is in ieder geval lokaal, zoals je zelf ook al aangeeft (dus @home de schuld geven is gaat wel een beetje ver)

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28

chromeeh

the Gnome

Ronnie_T schreef op 18 februari 2003 @ 00:23:
heb je al geprobeerd de netwerkkaart opnieuw te installeren?
het probleem is in ieder geval lokaal, zoals je zelf ook al aangeeft (dus @home de schuld geven is gaat wel een beetje ver)
Niet altijd...
Vaak praat @Home je aan dat het lokaal ligt :/
Terwijl hun problemen hebben....

Maar een NIC re-install is nooit verkeerd om te proberen

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
nic al een aantal keren gereinstalled...zelfs een andere (wel dezelfde) kaart eringeduwd, nix geholpen...

Verwijderd

als je een nic opnieuw instaleerd moet je ook alle andere TCP/IP protocollen weghalen, anders helpt het niet veel...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
owh, daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht... |:(

maar ik kan nu niets meer uitproberen, hij is ermee terug naar de regenboog gegaan, wat ook weer een verhaal apart is:

Hij geeft um af, zeggen dat ie um zo weer mee kan nemen. Na een uur wachten komen ze met de melding dat ze hem langer daar houden en ze wilden ook niet zeggen wat mis was. Ze zeiden 'het is een software, hardware probleem' :? :? en ik maar denken dat elke fout een software of hardware probleem is, omdat dit alles is waar een computer uit bestaat. Hij heeft dus flink zitten schelden daar en gezegd dat ze beter nietjes kunnen gaan verkopen. Hij is vandaag weer heen en gaat kijken of ie klaar is, anders wil ie z'n geld terug.

Ach ja, de Regenboog

edit:

wilde link maken van regenboog, maar ik weet niet meer hoe dat gaat met [url]

[ Voor 19% gewijzigd door Boy op 19-02-2003 15:32 ]

Pagina: 1