Toon posts:

Draadloos?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen?Ik internet via de kabel bij athome en heb drie IP adressen.Ik heb nu een HUB hangen waardoor ik met alle twee de PC's kan internetten(heb nog een IP adres over).Nu komt er een laptop bij met wireless LAN aan boord, en wil ik ook graag met de laptop het net op alleen als ik beneden zit.Hoe kan ik dit nu het beste oplossen en wat kan ik dan het beste aanschaffen??? Ik leg een kabel naar beneden, of ik koop een wireless router en werk met een IP adres en kan dan ook nog de printer aansluiten, of ik koop een access point en hang dit aan de HUB die ik nu heb zitten.Is het mogelijk om draadloos te internetten als er twee verdiepingen tussen zitten??Wie kan me op weg helpen.
Bij voorbaat dank, Ton

Verwijderd

gebruik de search :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Internetaansluiting - hub - P1/PC2/Accespoint - PC3
Ipnummer nodig voor PC1, PC2, PC3 _EN_ accesspoint = dus 4 ipnummers nodig!

This footer is intentionally left blank

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op 15 February 2003 @ 17:49:
Accesponit kan op bridge mode dus dan heb je geen ipadres ervoor nodig.

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op 15 February 2003 @ 17:49:
IP doormapping

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu alles laten zitten zoals het is en koop ik een access point en sluit deze aan op de bestaande HUB. Ik installeer het accees point als bridge en op de laptop vul ik het unieke adres van athome in bij de computernaam.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 18:29:
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu alles laten zitten zoals het is en koop ik een access point en sluit deze aan op de bestaande HUB. Ik installeer het accees point als bridge en op de laptop vul ik het unieke adres van athome in bij de computernaam.
jajaja u gaat door voor de koelkast :>

maar je moet wel heel goed uitkijken met dat draadloos gedoe
ik heb het ook een tijd gehad
en in eens viel het op dat ik 2 pc's extra in mijn netwerk had zitten
ik zo van :? oe kan dat nu ?
nu bleek dus dat er totaal helemaal niets van een beveileging op zit :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:26

Pogostokje

* twiet *

Niets van beveiliging? Dat heb je dan zelf zo ingesteld hoor. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:37
Shunt schreef op 15 February 2003 @ 19:49:
[...]

jajaja u gaat door voor de koelkast :>

maar je moet wel heel goed uitkijken met dat draadloos gedoe
ik heb het ook een tijd gehad
en in eens viel het op dat ik 2 pc's extra in mijn netwerk had zitten
ik zo van :? oe kan dat nu ?
nu bleek dus dat er totaal helemaal niets van een beveileging op zit :X
Dat er geen beveiliging op zit is algemeen bekend.

Mijn AP staat ook gewoon open, maar dat weet ik :)

Anders gewoon WEP encryptie aanzetten, of MAC-adresfilter. Of, nog beter, beide.

Maar goed, echt veilig is het niet, wep en macfilter zijn doorheen te komen. Of het de moeite waard is om dat bij je thuisnetwerkje te doen.. Dat niet ;)

• Shunt

Shunt

Boe

Pogostokje schreef op 15 February 2003 @ 19:52:
Niets van beveiliging? Dat heb je dan zelf zo ingesteld hoor. :)
khad al het mogelijke aan staan :P maar die gasten waren ook niet gek ;)
waren maten van me :D

ik loop btw wel eens met mijn laptop langs een maat van me gaak daar lekker op een steen zitten voor de deur of jah net niet in zicht
en dan gaat ik zijn hdd lekker leachen B) O-)

mare ik zou als je dan gaat voor een draadloos net werk dan alle pc's er op aan sluiten scheelt gelijk in kabels en zooi ;)

Game PC

Verwijderd

Een beetje accesspoint kan je zo configureren dat hij alleen bepaalde mac adressen toestaat te connecten. Dan moet je een slimme jongen zijn om nog op zo'n netwerk te komen.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 20:21:
Een beetje accesspoint kan je zo configureren dat hij alleen bepaalde mac adressen toestaat te connecten. Dan moet je een slimme jongen zijn om nog op zo'n netwerk te komen.
dat klopt
alleen als jij vaak een lan houd :> met mensen die allemaal ene laptop hebben met draadloos nicje :*)
jah dan heb ik niet zon zin om dat iedere keer te gaan veranderen :P

agja nu heb ik een mooie 3com 100 mbit switch met een 1000 mbit backbone
en daar op een accesspoint waar maar met 1 macadres ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de goede orde ik heb geen thuisnetwerkje maar ik heb bij athome drie accounts ( dat kon toen nog voor hetzelfde geld )zodat elke computer een eigen IP adres krijgt toegewezen.Daar mijn zoon het huis uit is heb ik een account over en wil deze gaan gebruiken voor mijn laptop en dacht als ik een access-point koop en deze met een UTP kabel aan mijn HUB verbind en zet de access-point b.v. in de huiskamer kan ik draadloos internetten.Als ik een wireless router koop dan krijg ik wel een thuisnetwerkje dat heb ik al eens gehad maar ik wil graag weten of de optie met de access-point zal gaan werken.

Verwijderd

Shunt schreef op 15 February 2003 @ 20:26:
[...]

dat klopt
alleen als jij vaak een lan houd :> met mensen die allemaal ene laptop hebben met draadloos nicje :*)
jah dan heb ik niet zon zin om dat iedere keer te gaan veranderen :P
Tsja, niet zo'n zin versus security; dan moet je ook niet zeuren! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 10:34:
Even voor de goede orde ik heb geen thuisnetwerkje maar ik heb bij athome drie accounts ( dat kon toen nog voor hetzelfde geld )zodat elke computer een eigen IP adres krijgt toegewezen.Daar mijn zoon het huis uit is heb ik een account over en wil deze gaan gebruiken voor mijn laptop en dacht als ik een access-point koop en deze met een UTP kabel aan mijn HUB verbind en zet de access-point b.v. in de huiskamer kan ik draadloos internetten.Als ik een wireless router koop dan krijg ik wel een thuisnetwerkje dat heb ik al eens gehad maar ik wil graag weten of de optie met de access-point zal gaan werken.
Kom op niemand die durft??

Verwijderd

Okay dus ff on topic "we" waren weer aan het afdwalen jah.

Het gaat dus zo worden:

________Buitenwereld_____________
___________ | __________________
____________v__________________
__________ Hub _________________
_|_______|_____|____|____________
_v_______v____v____v____________
PC1 ____ PC2__PC3__ DP-----> Laptop

DP = DraadlozePrut ;)

Van boven naar beneden dus

Moet gewoon werken lijkt me.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 13:00 . Reden: Die lijntjes staan er omdat spatie's weg geveegd worden GVD ;) ]

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

kan niet, je hebt immers een IP nodig voor je accespoint....

als je het goed wil doen zeg je alle extra IP adressen op en koop je een router + een accespoint.

Of je koopt een router MET ingebouwd wireless accespoint.
Zoals de BEFW11S4 van linksys, die precies alles kan wat jij wil.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenT op 17-02-2003 13:09 ]

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 17:41:
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen?Ik internet via de kabel bij athome en heb drie IP adressen.Ik heb nu een HUB hangen waardoor ik met alle twee de PC's kan internetten(heb nog een IP adres over).Nu komt er een laptop bij met wireless LAN aan boord, en wil ik ook graag met de laptop het net op alleen als ik beneden zit.Hoe kan ik dit nu het beste oplossen en wat kan ik dan het beste aanschaffen??? Ik leg een kabel naar beneden, of ik koop een wireless router en werk met een IP adres en kan dan ook nog de printer aansluiten, of ik koop een access point en hang dit aan de HUB die ik nu heb zitten.Is het mogelijk om draadloos te internetten als er twee verdiepingen tussen zitten??Wie kan me op weg helpen.
Bij voorbaat dank, Ton
Probeer DIT apparaat eens.
14 Mbps over het Elektriciteitsnet :D

Afbeeldingslocatie: http://www.corinex.com/web/doccx.nsf/a7b17e752fd2a7fac1256aed004214e0/20aac950173ac647c1256c63004a6b71/Body/0.3384!OpenElement&FieldElemFormat=gif
Afbeeldingslocatie: http://www.corinex.com/web/doccx.nsf/a7b17e752fd2a7fac1256aed004214e0/20aac950173ac647c1256c63004a6b71/Body/0.6C08!OpenElement&FieldElemFormat=gif

[ Voor 14% gewijzigd door NuKeFaCe op 17-02-2003 13:16 ]

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

wel eens aan gedacht om een centraal routertje op te zetten ? scheelt een boel werk op beveiligings gebied.. en kun je zoveel aansluiten als je maar wilt.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Klubbheads schreef op 17 February 2003 @ 13:08:
kan niet, je hebt immers een IP nodig voor je accespoint....

als je het goed wil doen zeg je alle extra IP adressen op en koop je een router + een accespoint.

Of je koopt een router MET ingebouwd wireless accespoint.
Zoals de BEFW11S4 van linksys, die precies alles kan wat jij wil.
Accespoint gaat als Bridge fungeren dus, en die laptop gaat via Accespoint(Bridge)
naar buiten dus kan wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 14:11 ]

Pagina: 1