Toon posts:

Informatie achterhalen m.b.v. IP address

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand heeft me via mijn website anoniem een mailtje gestuurd. Tevens heeft hij mijn vriendin een mailtje gestuurd. De inhoud van deze mailtjes zijn beslist niet fijn om te lezen..

Aangezien de mails zijn verstuurd via mijn eigen website heb ik de mogelijkheid om via de W3C log bestanden te achterhalen wie de mails heeft verstuurd.

Het IP address heb ik dus weten te bemachtigen. En ik heb geluk! het is een statisch IP address ;)

Heeft iemand enig idee hoe ik wat meer informatie over deze persoon kan bemachtigen?

voor de Moderators:
sluit dit topic alsjeblieft niet, dit is heel belangrijk voor mij, ik ben de hele dag al aan het zoeken.. Het gaat hier niet om een hack poging o.i.d. maar ik gewoon wat meer informatie weten...

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
www.dslreports.com/whois Dan weet je iig de provider en kan je een mailtje sturen naar abuse@provider.nl

edit: spuit 11 :+

[ Voor 12% gewijzigd door Joni op 15-02-2003 17:41 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat heb je tot nu toe dan gedaan om informatie te achterhalen?

Ik zou beginnen met een tracert ip adres, dan heb je iig de isp te pakken. Dan kan je een abuse mailtje sturen naar de isp en was het echt ernstig ff aangifte doen bij de politie, die kunnen met het ip-adres en mailtjes dan wel de dader achterhalen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
je kunt meestal wel achterhalen wie de provider is, maar ik denk niet dat die zomaar abonnee informatie aan je geven, wel kunnen ze deze persoon waarschuwen.
veel succes!

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.. dat zal ik in elk geval even doen.

edit:
tot nu toe heb ik d.m.v. een portscan gevonden dat zijn ftp poort open staat, ik kon gewoon anoniem op zijn ftp server komen. Ik kan aan de hand van de inhoud van zijn ftp server wel nagaan wat voor iemand het is.

Verder ben ik niet echt thuis met programma's en tools om dingen te achterhalen d.m.v. het ip-address

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 17:43 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

http://files.tweakers.net/vr.exe

visualroute kun je stad waar ie woont (of onder valt) zien
@home heeft dat al in zijn hostname zitten

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

adres zal je niet (nooit) krijgen van de betreffende ISP. Dus denk dat je verder weinig aan het ip adres hebt. Als het heel erg is kun je natuurlijk effe contact opnemen met je eigen ISP

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga contact opnemen met onze ISP

de stad waar die onder valt had ik inderdaad al. Hij zit op dezelfde server als ik :)
Pagina: 1