NEC ND-1300 +rw en -rw drive of toch DRU500?

Pagina: 1
Acties:

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Topicstarter
Op de site van NEC duitsland staat de nieuwe drive al met specs en plaatjes te bewonderen.

http://www.necd.de/produc...73a3210489ad13a630d4eb0f8

Bij alternate in duitsland is hij al in het voor te bestellen voor 349 euro.

http://www1.alternate.de/html/nodes/061001000.html#NEC

Wie kan me vertellen of deze drive al ergens in Nederland is gesignaleerd en of het de afweging waard is, wachten op de NEC of toch gaan voor de Sony DRU500A(X).
Ook heb ik ergens gelezen dat Philips ook met een + en - drive op de proppen gaat komen, maar daar heb ik nergens nog iets tastbaars over kunnen vinden.

Verwijderd

Tja, het zal voor de prijs in ieder geval niet verkeerd zijn dat er nu meerdere leveranciers met +/- komen. Philips en de anderen zullen zeker ook volgen. Het is volgens mij alleen maar een firmware item of een brander +/- ondersteund.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 19:21
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 17:47:
Tja, het zal voor de prijs in ieder geval niet verkeerd zijn dat er nu meerdere leveranciers met +/- komen. Philips en de anderen zullen zeker ook volgen. Het is volgens mij alleen maar een firmware item of een brander +/- ondersteund.
Denk niet dat het alleen aan de firmware zal liggen. Maar het is zeker fijn dat er steeds meer producenten met 4x +/- branders komen. Hoop dat lite-on ook een beetje opschiet, want die komen vast met scherpe prijzen.

Verwijderd

Waslijn schreef op 15 February 2003 @ 18:13:
[...]
Denk niet dat het alleen aan de firmware zal liggen. Maar het is zeker fijn dat er steeds meer producenten met 4x +/- branders komen. Hoop dat lite-on ook een beetje opschiet, want die komen vast met scherpe prijzen.
Nou het heeft niet me de laser of het mechaniek te maken, wat blijft er dan nog over? :?

Verwijderd

Dit beestje is inmiddels ook al bij Alternate NL te bestellen... heeft iemand hem al binnen en hoe bevalt ie? :)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:24

lordsnow

I know nothing

jeetje.. in de US kost het aparaat $179 of zo. Dan is het kiezen tussen de NEC of de SONY nog vrij simpel.. maar hier kosten ze bijna 't zelfde dus?

Maar de NEC moet wel goed wezen - HP en Plextor gebruiken allebei deze drives en verkopen ze onder hun eigen naam.

Verwijderd

Dat is ND-1100 die HP en Plextor gebruiken.. Plexie heeft nog geen +/- drive, HP weet ik niet.
NEC ND-1300 is nu € 339 bij alternate.. bijna 2x zo duur als de ND-1100.
Die eeuwige onleverbare sony zit rond de € 350/375.. Nec is dus iets goedkoper :)

edit:
Oooeeh.. bij http://www.e-bug.de/ is tie maar € 289,04 _/-\o_

edit2:
LOL ik dacht dat die kleurtjes altijd voor opvrolijking van de pagina was bij alternate :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 17:51 ]

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Als je kijkt naar dat rood balkje, dan weet je dat die NEC1300 nog niet te krijgen is, zowel in Nederland als in Duitsland ....

Liefertermin unbekannt.
Eventuell noch im April
Pagina: 1