Overclocken wel slim?

Pagina: 1
Acties:

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07
Ik zit met een vraag,

Ik heb op dit moment een Athlon 800@800 op een Assus A7V plankie.
Ik heb hier verder nog niks aan gedaan. Gewoon is m'n cpu temp al 55 C. Tijdens een potje UT kan dit al gauw 60 C zijn... Is het wel slim om 'm te gaan overclocken aangezien die temp. (na een aantal posts gelezen te hebben) aan de hoge kant ligt.

En hoe kan ik zorgen dat dit naar beneden gaat... Zodat ie overclocked een beetje stabiel blijft?!?

Alvast bedankt.

Verwijderd

ok de t-bird wordt zowieso heter dan een duron vanwege de l2 cache die ook hitte afgeeft , je moet in de eerste instantie een goede hsf kopen niet zo'n goedkoop coolertje al zijn de goekope spire socket A coolers echt top !! dan laagje koelpasta NIET TE VEEL op je cpu core smeren en de cooler plaatsen , dan ben je al een heel eind en tot +- 70 graden C is er nog niets aan de hand maar als jij nog veel hoger wilt clocken 1000 mhz of zo , koop dan een Alpha of globalWin fop38 gaat je cpu niet alleen harder van maar ook iets langer mee

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

FF voor deze newbie (no offense :))
<a href="http://www.oc-shop.nl">OC Shop</a>
<a href="http://www.ned-cool.nl">NedCool</a>
Kijk daar es naar een koelertje...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07
idd.... Een newbie... eens is een begin maken toch? *D
Nouuhh.. bedankt alvast 8-)
Ga maar eens aan de slag dan :)

Als er nog andere opties zijn hoor ik dat graag :9~

Verwijderd

Tja, je zou peltier/water cooling setups kunnen gaan maken. Je kan je case gaan modden en er een straalvliegtuig van maken. Of je kan ook nog een vapochill kast kunnen kopen van 1500 ballen (ikzelf vind de eerste 2 opties leuker, maar als iemand mij een vapochil kastje wilt geven kom maar op :9~).

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Inderdaad, je moet ooit beginnen... daarom no offense, het is goed dat je begonnen bent (er zijn zoveel mensen die niet uit hun compu halen wat er in zit)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1