Toon posts:

[Foto's] Post hier je "mislukte" pics.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beetje wazige topictitel, maar ik bedoel dit:

Iedereen met een digicam heeft wel een de situatie gehad dat je denkt een hele mooie foto te schieten maar dat ie toch mislukt is (kom je thuis achter).

Ook ikzelf heb dat weleens gehad. Ik vraag me af of meerdere mensen dit ook hebben (ik denk het wel). Daarom mijn vraag:

Post hier je mislukte foto. Vertel erbij wat er mis is gegaan en waarom je dacht dat het een wel een mooie foto zou worden (maar niet werd :+)

Ik zal mijne in de first post plaatsen.

Het is niet de bedoeling dat hier onzin/HK-foto's komen. Ik wil met dit topic er eigenlijk voor zorgen dat we van elkaars (serieuze) fouten kunnen leren. Plaats dus dan ook alleen foto's waar je serieus je best voor hebt gedaan (en helaas mislukt zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 17:19 . Reden: "nep-links" weg ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn mislukte foto. Het is een fotoserie waarvan ik een panorama wou maken. Er zit al een deel Photoshop werk aan, maar het mocht niet baten: hopeloos geval :'(

I.v.m. lay-out alleen een URL (let niet op brakke compresie btw):
http://www.bikeguernsey.n...rum/files/panpiramide.jpg

Nu weet ik ongeveer wel wat er verkeerd is gegaan:

-De digicam stond niet op zijn optisch centrum. Daardoor zijn er telkens vertekeningen (die door photoshop zelfs niet te verhullen waren).
-De belichting bleef niet constant. Telkens per foto nieuwe instellingen. Dit is jammer, want dat wordt nooit echt meer mooi met PS. Niet op het niveau wat ik wilde dan ;)

Ook wil ik eigenlijk een Photshop-vrije (qua bewerkingen, niet qua "lassen") panorama.

Typisch geval van: je denkt dat het goed gaat, maar helaas.....

Tips zijn trouwens welkom ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 17:20 . Reden: "nep-links" weg ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik denk dat je met photoshop een heel eind kan komen met die panorama, gewoon ff die donkere gedeeltes wat lichter soepen.

(trouwens, beetje irri die onderstreepte niet linkjes :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2003 17:17 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Topicstarter
hmm,... een bescheiden *kickje*

of maakt niemand hier ooit een mislukte foto :? :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:23:
hmm,... een bescheiden *kickje*

of maakt niemand hier ooit een mislukte foto :? :+
Ik zal eens voor je kijken :)

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Maar dat is nou juist het leuke aan een digitale camera, de mislukte foto's kan je met een klik verwijderen.

Verwijderd

Ik heb er wel eentje gevonden. Van deze foto dacht ik dat het de leukste foto van Kerstavond zou zijn. Maar thuis bleek de foto zwaar veruïneerd door de directe flash, en veel ruis.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/got/mislukt.jpg

:'(

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/1.jpg
clickable

Onbedoeld mislukte foto, let op de persoon rechtsonderin...

Weet nog steeds niet hoe dat komt (nee, foto is niet bewerkt). Viel me pas op toen ik deze foto aan het bekijken was op de pc, op de LCD van m'n camera was het niet te zien.

Op de grote versie is goed te zien dat haar hoofd 'doorzichtig' is maar de sigaret of iets anders niet bewogen is....

Hoe het komt :? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Red op 18-02-2003 19:56 ]

Verwijderd

pssst...da's linksonderin ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 20:12 ]

Verwijderd

freaky man...

Verwijderd

Uhm, iki heb altijd op de kleuterschool geleerd dat dat links is, en nie rechts... :?

Verwijderd

Gvd...je was me eerder Hugo :)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

mr_petit

opperprutser

Je hebt 'm niet gesoept :? (als je het wel had gedaan was het n hele goeie! :) )

Er zijn 2 dingen waardoor het kan komen (denk ik)
1. je hebt de flits gebruikt plus een heeele lange sluitertijd (8 sec ofzo).
Na de flits is het 'spookmeisje' opgestaan en snel weggelopen; de reden waarom de sigaret toch 'solide' is, is omdat die dichterbij de flits stond en dus feller licht heeft teruggekaatst.
2. dubbele belichting (dit denk ik dus): je hebt 2 foto's over elkaar gemaakt, al dan niet met ong. 1/2 van het beeldoppervlak (de linkerhelft). De eerste met meisje, de 2e zonder (of omgekeerd, overigens wel verschillende belichtingstijden/instellingen). Dit is te ook te zien aan de mensen op de achtergrond: ze hebben een 'bewogen aura om zich heen', dit hebben het glas +wittte kopje voor het spookmeisje ook.
truukfoto dus.

owja, de eventuele 3e mogelijkheid is echt creepy >:)

"man is not truly one, but truly two,"

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Ze heeft bewogen, je gebruikt een wat langere sluitertijd icm flits.. Dan kun je dit effect krijgen...

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik vind deze wel redelijk mislukt :P:

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~mrknowitall/DSCN0327.JPG

Hondje lag vanmiddag lekker in het zonnetje op de bank. Gefocussed op het hoofd, focus lock, plaatje gemaakt, *click*. Het leek dus een hele leuke foto voor ik hem op mijn beeldscherm bekeek. Door het zonlicht is alle witte vacht ook echt wit geworden ;).

[ Voor 3% gewijzigd door mrknowitall op 18-02-2003 20:41 ]

One of the animals has left its cage today.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

mr_petit schreef op 18 February 2003 @ 20:14:
Je hebt 'm niet gesoept :? (als je het wel had gedaan was het n hele goeie! :) )

Er zijn 2 dingen waardoor het kan komen (denk ik)
1. je hebt de flits gebruikt plus een heeele lange sluitertijd (8 sec ofzo).
Na de flits is het 'spookmeisje' opgestaan en snel weggelopen; de reden waarom de sigaret toch 'solide' is, is omdat die dichterbij de flits stond en dus feller licht heeft teruggekaatst.
2. dubbele belichting (dit denk ik dus): je hebt 2 foto's over elkaar gemaakt, al dan niet met ong. 1/2 van het beeldoppervlak (de linkerhelft). De eerste met meisje, de 2e zonder (of omgekeerd, overigens wel verschillende belichtingstijden/instellingen). Dit is te ook te zien aan de mensen op de achtergrond: ze hebben een 'bewogen aura om zich heen', dit hebben het glas +wittte kopje voor het spookmeisje ook.
truukfoto dus.

owja, de eventuele 3e mogelijkheid is echt creepy >:)
Mogelijkheid 1 gaat niet op, mijn A201 heeft die optie niet .
Mogelijkheid 2 snap ik niet en heb ik volgens mij ook niet toegepast. Het was een feestje waar ik aanwezig was en dus gewoon maar wat foto's gemaakt. Bovendien zijn die andere 2 dames die erop staan toch wel scherp .... :?

Dus onbewust een truucfoto :?

Mogelijkheid 3: tell me more :P

[ Voor 6% gewijzigd door Red op 18-02-2003 20:39 ]

Verwijderd

Beweging + flash will do the trick :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey, kewl. Wat foto's. :)

Leerzaam :7

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

mr_petit

opperprutser

DoRRoN schreef op 18 February 2003 @ 20:37:
[...]

Mogelijkheid 1 gaat niet op, mijn A201 heeft die optie niet .
Mogelijkheid 2 snap ik niet en heb ik volgens mij ook niet toegepast. Het was een feestje waar ik aanwezig was en dus gewoon maar wat foto's gemaakt. Bovendien zijn die andere 2 dames die erop staan toch wel scherp .... :?

Dus onbewust een truucfoto :?

Mogelijkheid 3: tell me more :P
ok, als het mogelijkheid2 niet is moet het dus mogelijkheid 1 zijn:
Er wordt geflitst, maar toch met een lange sluitertijd (minstens 1 sec); bij nader kijken lijkt het erop dat het meisje snel naar linksonder is gedoken, terwijl de sluiter nog openstond. Zelfs haar zwarte blouse is aan de rechterkant nog doorschijnend (en nee, je ziet alleen de stoel ;) ).
Waardoor kan dit komen: nachtstand (of nightshot enz).
Dit is meestal een instelling waarbij er wel geflitst wordt i.c.m. een lange sluitertijd. Zo kan je dus s'avonds iemand buiten op de foto nemen, maar ook nog bijvoorbeeld de verlichting van gebouwen mooi op de achtergrond krijgen.

Als het mogelijkheid 3 is mag je je camera wel koesteren: het is dan één van die ontzettend zeldzame exemplaren die ectoplasma kan vastleggen op de gevoelige plaat. Hoe dit werkt en wat je ermee kan, daar kunnen deze jongens je meer over vertellen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 18-02-2003 21:01 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Erry
  • Laatst online: 26-02 14:13

Erry

Soms camera, soms stereo

2 mislukte:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/Pauw.jpg
Bovenkant kopje in deze macro niet scherp.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erry54/GOT/Drom.jpg
Neus overbelicht.

Zowel mij macro als bij tele blijft DOF vaak een probleem.

Verwijderd

Ik heb wel een paar leuke foute, al zeg ik het zelf :) Ze zijn fototechnisch misschien slecht, maar desondanks wel leuke FX.

Afbeeldingslocatie: http://frank.xdh.nl/Pics/Tweakers/stoplicht.jpg
Dit is een kruispunt in Rotterdam, genomen vanuit een hot and steamy Hyundaibusje @ night. Lange sluitertijd, beslagenruiten, geen statief (wat sowieso weinig zin heeft in een diesel..). En toen ik deze foto nam, sprong het stoplicht net van rood op groen. Vandaar dit twee kleurige stoplicht :D

Afbeeldingslocatie: http://frank.xdh.nl/Pics/Tweakers/tankstation.jpg
Zelfde omstandigheden, maar dan een stukje verder (bij Berkel & Rodenrijs, voor de insiders). Te lange sluitertijd, te veel licht, bewogen (wat wil je als je 50 rijdt in diezelfde diesel..) Toch een blij halleluja-effect :D

Afbeeldingslocatie: http://frank.xdh.nl/Pics/Tweakers/kamer.jpg
Ook te directe flash, maar het voorwerp (stoel met meuk) springt er nu wel op een heel kunstige manier uit, qua kleurstelling vind ik deze foto wel een geslaagde mislukte foto 8)

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

pssst...da's linksonderin
daarom is die ook mislukt :p

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 22:07:
Ik heb wel een paar leuke foute, al zeg ik het zelf :) Ze zijn fototechnisch misschien slecht, maar desondanks wel leuke FX.

[afbeelding]
Dit is een kruispunt in Rotterdam, genomen vanuit een hot and steamy Hyundaibusje @ night. Lange sluitertijd, beslagenruiten, geen statief (wat sowieso weinig zin heeft in een diesel..). En toen ik deze foto nam, sprong het stoplicht net van rood op groen. Vandaar dit twee kleurige stoplicht :D
Jammer van de vertekening door de beslagen ruit. Vind m erg leuk door die twee kleuren.

Als je dat zo expres wilt, lukt het je nooooit natuurlijk :+

Verwijderd

Als je dat zo expres wilt, lukt het je nooooit natuurlijk
Tenzij je een heel batterijtje camera's opsteld en die allemaal achter elkaar af laat gaan.

Of gewoon heel veel geduld :D Oranje en rood samen is wel te doen, dat kan je aan zien komen. Hoewel die tijdsduur natuurlijk ook verschilt.

Op zich, als je alleen het stoplicht erop zet, kan je denk ik ook wel alle drie de kleuren erop zetten.. zou wel stoer zijn om een keer te proberen.. idee! :Y) :*)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 23:55:
[...]

Tenzij je een heel batterijtje camera's opsteld en die allemaal achter elkaar af laat gaan.

Of gewoon heel veel geduld :D Oranje en rood samen is wel te doen, dat kan je aan zien komen. Hoewel die tijdsduur natuurlijk ook verschilt.

Op zich, als je alleen het stoplicht erop zet, kan je denk ik ook wel alle drie de kleuren erop zetten.. zou wel stoer zijn om een keer te proberen.. idee! :Y) :*)
Ja leuk! Ben benieuwd of het lukt.

Wordt wel timing dan. Licht staat lang op groen: die tijdsduur moet je weten. Dan springt ie 2 seconden (ofzo, ligt aan de weg) op oranje. En dan een tijd op rood.

Dus in principe belicht je de foto 3x de tijdsduur van het oranje licht. Moet te doen zijn toch? 6-10 seconden max?

/me 's digicam heeft die functie niet :(

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is deze zo beter?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zelle/Drom2.jpg

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Erry
  • Laatst online: 26-02 14:13

Erry

Soms camera, soms stereo

Nee, niet echt. Zover was ik ook al, maar het beest zijn huid is daar gewoon niet zo wit. Helaas.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik heb ook wel een leuke, zal es kijken of ik em een beetje kan stitchen, want t zou een panorama moeten worden. Ik had em gemaakt in Italië met een excursie van school, ik driftig in de rondte aant draaien, totdat ik bij het zee-gedeelte aankwam....

ineens was de zee weg, en had ik alleen nog maar lucht in de foto :D

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Jaaah, I did it :) Gisternacht naar het stoplicht toegegaan met mijn A40je, na ongeveer 20 pogingen had ik het stoplicht door en is het me gelukt :) Gelukkig was het niet druk en kwamen er geen bussen langs die het ritme verstoorden. Voor de insiders: dit het is het kruispunt tussen de Hengelosestraat en de Tubantia/Lasondersingel, genomen vanaf de hoek van Leenbakker, bij het stoplicht linksaf richting Hengelo en rechtdoor over de Lasondersingel. Een sluitertijd van 8 seconden, F10, ISO 50 did the trick. Bij gebrek aan statief heb ik de camera op mijn zadel gezet, dat werkte wel aardig goed. Beetje jammer van die auto's onderaan. Wat trouwens ook wel een grappig was, die stoplichten liepen niet helemaal tegelijk, maar toch lijkt het wel alsof ze allemaal aan stonden :D

Afbeeldingslocatie: http://frank.xdh.nl/Pics/Tweakers/stoplicht1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 17:28 . Reden: Foto werkend.. ]

Verwijderd

Ik ken de plek :), alleen wat is er mislukt aan deze foto?

Verwijderd

dat is echt een vet effect :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 17:34:
[...]

Ik ken de plek :), alleen wat is er mislukt aan deze foto?
Lijkt alsof het stoplicht op rood, oranje en groen tegelijk staat.

Verwijderd

Inderdaad, meestal doen stoplichten niet zo raar. Ik heb er zelfs moeite voor moeten doen, namelijk een veel langere sluitertijd dan normaal en paar minuten proberen in de kou :) Stukje verder terug staat de "inspiratie" voor deze foto, ik fotografeerde een stoplicht in Rotterdam en toen gebeurde dat toevallig. Niet zo heel moeilijk, wel leuk. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 00:31:
Inderdaad, meestal doen stoplichten niet zo raar. Ik heb er zelfs moeite voor moeten doen, namelijk een veel langere sluitertijd dan normaal en paar minuten proberen in de kou :) Stukje verder terug staat de "inspiratie" voor deze foto, ik fotografeerde een stoplicht in Rotterdam en toen gebeurde dat toevallig. Niet zo heel moeilijk, wel leuk. :)
Heel erg leuk geworden. Dus toch niet zo moeilijk? Mooi.
Pagina: 1