Ik ben hier bezig aan een samenvatting cq presentatietje voor een vak op school, blegh, maar hier komen de begrippen zero-sum en non-zero sum in voor. In het kort, non-zero sum betekent dat (in een voorbeeld van 2 groepen) beide groepen zowel verlies als winst kunnen draaien terwijl in het geval van zero sum de winst gelijk is aan het verlies van de ander. Som is dus 0 in dit geval.
Aangezien er op deze aardbol een limitatie op alles zit, grondstoffen/geld, is het dan niet onmogelijk om een samenleving te hebben waarin iedereen goed verdiend/ rijk is? Ik ben me bewust dat geld vandaag de dag slecht verdeelt is over de wereldpopulatie, maar is het met de limieten van alles wel mogelijk dat er een maatschappij kan ontstaan, met de huidige markteconomie, waarin niemand (dus) arm is?
Aangezien er op deze aardbol een limitatie op alles zit, grondstoffen/geld, is het dan niet onmogelijk om een samenleving te hebben waarin iedereen goed verdiend/ rijk is? Ik ben me bewust dat geld vandaag de dag slecht verdeelt is over de wereldpopulatie, maar is het met de limieten van alles wel mogelijk dat er een maatschappij kan ontstaan, met de huidige markteconomie, waarin niemand (dus) arm is?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."