Toon posts:

Keyboard probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

De server die we beheren is een Compaq deskpro 6000. Als het keyboard wordt afgesloten geeft de pc bij het opstarten een foutmelding. Dit kan worden opgelost door de BIOS foutmeldingen uit te zetten. De handleiding zegt dat er op "F10" moet worden geduwd tijdens het opstarten, maar dit werkt bij ons niet (ander toetsen ook niet). Dus vroeg ik me af of iemand weet hoe je in de setup moet geraken OF:

Hoe je een ps2 aansluitingsfiche kan maken met een paar weerstandjes erop ofzo zodat de computer denkt dat er een toetsenbord aan de computer hangt.

Greetz,
Ken

• omeaart
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
gewoon hetb printplaatje uit een oud toetsenbord slopen en dat eraan hangen

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kan je met delete niet in het bios komen?
en anders kan je altijd nog hetgeen doen wat ome aart zegt :)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
f2 of del wil ook wel eens werken

edit:

f1 trouwens ook nog

[ Voor 38% gewijzigd door Bware81 op 15-02-2003 17:17 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Alleen het plugje erin prikken?
Dus niet de draad + keyboard?

Ik zie nu trouwens dat je kenvh bent!
Jouw laptop mod roxors! :)
het zou lelijk zijn als daar een toetsenbord aan zou hangen :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 17:21 ]

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Als je in de connector van het toetsenbord kijkt, en je houd het zwarte blokje aan de onderkant, dan moet je het rechter pinnetje met de buitenmantel door-verbingen.

Pak maar es een toetsenbord en meet de pennetjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.korevaar/ps2.jpg

Ow enne.. de oudere compaqs hebben hun bios setup nog wel eens op flop staan.. verder zijn alle compaqs F10 idd.

[ Voor 34% gewijzigd door Mephix op 15-02-2003 17:31 ]

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:55

sealy

bastards...

Dat van in de setup komen heb ik ook nog al eens problemen mee, ik heb momenteel geen USB ondersteuning in de BIOS (dus ook niet tijdens het opstarten) en dat kan nog al eens onhanding zijn omdat ik een USB keyboard gebruik.
Misschien is dat bij jou ook het geval?

zoniet, dan idd gewoon ps/2 connectortje + print eraanhangen er ergens wegstoppen:)

nothing special

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

Mephix schreef op 15 February 2003 @ 17:25:
Als je in de connector van het toetsenbord kijkt, en je houd het zwarte blokje aan de onderkant, dan moet je het rechter pinnetje met de buitenmantel door-verbingen.

Pak maar es een toetsenbord en meet de pennetjes.

[afbeelding]

Ow enne.. de oudere compaqs hebben hun bios setup nog wel eens op flop staan.. verder zijn alle compaqs F10 idd.
kan aan mij liggen maar als je dat pinnetje verbind met de buitenkant heb je dus een toetsenbord met een mooi draadje eraangesoldeerd en dan nog steeds een systeem wat niet opstart...

als je bedoeld dat je dit op de server doen is dat wel leuk, maar dan kan je dus nooit meer normaal een toetsenbord aansluiten...

beste idee lijkt me dus een losse printplaat eraan hangen of compag mailen...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

-> OH

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 17:19:
Alleen het plugje erin prikken?
Dus niet de draad + keyboard?

Ik zie nu trouwens dat je kenvh bent!
Jouw laptop mod roxors! :)
het zou lelijk zijn als daar een toetsenbord aan zou hangen :)
Thanks dude :) Maar 't is niet voor die laptop, maar voor een Compaq Deskpro 6000 die gaat dienst doen als server voor m'n 3d tactical first person shooter. Momenteel werk ik nog aan de engine:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/alternova/ingame.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, ik zoek het zo snel mogelijk uit! Compaq zegt ook dat er een bericht zou moeten komen waar staat dat je op F10 moet duwen om in de bios te geraken, maar dit bericht heb ik dus nog nooit gezien.

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 16:23

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 21:23:
Bedankt voor jullie hulp, ik zoek het zo snel mogelijk uit! Compaq zegt ook dat er een bericht zou moeten komen waar staat dat je op F10 moet duwen om in de bios te geraken, maar dit bericht heb ik dus nog nooit gezien.
Soms staat het als tekst onderaan het scherm, maar de meest voorkomende manier (zeker bij oudere compaq systemen) is de knipperende cursor RECHTSBOVEN in je scherm. (zeg maar vlak voor het moment dat'ie begint te booten) Op dat moment moet je op F10 drukken en kom je in het setup programma.

LET OP: Je komt NIET in de BIOS, je start slects een setup programma vanaf een beschermde partitie op de harddisk. (okeoke.... uiteindelijk doe je daar hetzelfde, maar het is niet zo'n bios scherm als dat je tegenwoordig ziet).

Mocht de cursor niet rechtsboven knipperen, dan staat het setup programma niet op harddisk, en zal je het van floppy moeten laden.

Verwijderd

Topicstarter
FJR1300 schreef op 16 February 2003 @ 21:38:
[...]

Soms staat het als tekst onderaan het scherm, maar de meest voorkomende manier (zeker bij oudere compaq systemen) is de knipperende cursor RECHTSBOVEN in je scherm. (zeg maar vlak voor het moment dat'ie begint te booten) Op dat moment moet je op F10 drukken en kom je in het setup programma.

LET OP: Je komt NIET in de BIOS, je start slects een setup programma vanaf een beschermde partitie op de harddisk. (okeoke.... uiteindelijk doe je daar hetzelfde, maar het is niet zo'n bios scherm als dat je tegenwoordig ziet).

Mocht de cursor niet rechtsboven knipperen, dan staat het setup programma niet op harddisk, en zal je het van floppy moeten laden.
Ik vrees dat het programma er niet meer op zal staan, vermits er recent gepartitioneerd. Waar zou ik zo'n programma kunnen vinden? (ik heb moeite met het vinden van dit programma omdat compaq overgenomen is door hp).
Thanks voor de info! Dit verklaart veel :)

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 16:23

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 21:42:
[...]

Ik vrees dat het programma er niet meer op zal staan, vermits er recent gepartitioneerd. Waar zou ik zo'n programma kunnen vinden? (ik heb moeite met het vinden van dit programma omdat compaq overgenomen is door hp).
Thanks voor de info! Dit verklaart veel :)
Gewoon www.compaq.com intypen, je komt dan vanzelf op het juiste gedeelte van de hp site.

Zoek maar eens bij 'support and drivers' en gebruik 'setup utility deskpro 6000' als
zoekargument. Je komt dan in de oude softpaq database met artikelen en oplossingen.

Overigens zijn in 1998 de meeste setup tools naar ROM verhuist. Het ligt een beetje aan het model en/of bios versie of dat bij jou ook zo is. Lees de artikelen maar :)
Pagina: 1