Toon posts:

[CS] problemen / vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een raar probleem, denk ik
Heb al eens een topic geopend trouwens maar die is gelocked vanwege te weinig informatie, dus hier een uitgebreid topic

Heb al de search gebruikt, op google gezocht en allerlei fora afgezocht maar ik weet niet wat het probleem nou is.

Het volgende is het geval:
Na het joinen van een public server gaat er al snel iets fout, cs blijft namelijk hangen. Sound loopt en ik kan voor 5 secs niks doen. 9/10 komt hij er weer uit maar snel daarna blijft cs weer voor een aantal seconden hangen. Waarna dit zeg maar een aantal keer is gebeurd draait het gewoon vlekkeloos en kan ik een tijdje normaal spelen.

Hiernaast is er nog een 2e variant op het vastlopen: Ook vrij snel na het joinen van een server wordt het beeld zwart en meteen daarna allerlei vage strepen op het gehele beeldscherm. De enige uitweg is nog een ram op de resetbutton want niks werkt meer (bij deze manier van vastlopen loopt het geluid niet)

Ik had sinds ik deze nieuwe pc had gekocht absoluut geen problemen, met geen enkel spel. Maar sinds een tijdje is halflife flink aan het kutten :( Het is trouwens alleen bij counterstrike, andere spellen werken goed. Ik kan me nog wel herrineren dat het niet meer goed werkte nadat een diablo2 hack iets met opengl32.dll heeft gedaan. Maarja je zou denken dat na een format dat over zou moeten zijn

specs:

AMD XP 2000+
MSI K3Ultra2-c
GeForce MX440
60GB 7200 Maxtor
512mb Samsung 2,5 DDR

WinXP Pro SP 1
Detonator 40.72
Ik gebruik refreshlock als refreshratefix
CS 1.5 + HL1.1.1.0

Heb uurtje geleden C: geformatteerd en HL opnieuw geinstalleerd maar tot mijn teleurtstelling merkte ik al gauw dat het probleem nog steeds niet weg was.

Speel normaal op OpenGL mode. Als ik Direct3D kies komen er allemaal rare vlekken in beeld: (nee ik heb niet met cs cheats gekloot)

http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/space.JPG

&
http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/space2.JPG

Andere detonators helpen niet, fresh install dus ook niet, ik weet het niet meer..

Tnx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 17:11 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hoe weet je dat andere detonator drivers niet werken? Ik zou namelijk toch nog eens de 41.09 WQHL drivers proberen, te downloaden van www.nvidia.com
Die drivers zijn momenteel het beste getest en dus het stabielst.
Probeer anders ook eens scandisk en een nieuwe Direct X.
Voor de rest heb je nu genoeg informatie (en doen je plaatjes het niet) ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
pics werken nu wel, i guess

41.09 voor de format nog geprobeerd, maar exact hetzelfde verhaal..
zal scandisk en nieuwe directx eens checken

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
probeer 42.86 ook eens.

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ok ill try
heb net ontdekt dat videokaart niet geheel in het slot zat (raar ? ) dat extra pootje aan de achterkant zat niet helemaal goed erin...met goede hoop kijken of cs nog vastloopt .. ja hoor, na 3 seconden weer feest

zal zo een oude GF1 erin gooien en kijken of het dan nog steeds is

i'll keep you posted
Blijf komen met suggesties trouwens, misschien zit de goede er tussen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Primary Graphics Adapter in bios stond onder PCI

*argh is het probleem dus gvd ook niet :( *

het lijkt trouwens net alsof het beeld vervaagd wordt, komen wat rare streepjes doorheen enzo. Dus niet een freeze waarbij het beeld normaal blijft en stil blijft staan maar het beeld krimpt eerst en daarna zet het weer uit en alles zit vast

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 22:09 ]

Verwijderd

Agp fast write moet je uitzetten en je bios van je moederbord moet je updaten. Dat hielp bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
nouja, hele tijd zonder problemen gezeten, was naar netgamez geweest en godzijdank heeft pc daar geen rare dingen gedaan..

2 weken terug valt ineens mn pc uit .. naja je raadt het al :P

Pc blijft weer hangen , zo'n loop soundje en komt na zo'n 10 secs weer terug in het spel. (soms loopt alles ook vast, reset blijft dan als enige optie over)

Maar, heb even een screenie ervan gemaakt, wat betekent dit?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=162673

:)

Iets te heet? Niks geoverclocked verder..

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
btw: haal voordat je nieuwe drivers installeerd even die nasty file remover er overheen. dan weet je tenminste dat alle files ECHT weg zijn

te downloaden op:
http://www.guru3d.com

verder zou je je vid-kaart eens wat terug kunnen clocken of kijken of de koeler wel helemaal lekker draait

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Had destijds ook al zeker 2x een format c: gedaan basie, dus het feit dat oude files er misschien nog tussenzitten lijkt me niet het geval.

Heb koelertje net ff gechecked, draait wel gewoon normaal
zal kaart wat terugclocken

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47
(18:05:07) (@Kz|Vir`cs) LOL
(18:05:15) (@eS`i|Ties) ;)
(18:05:15) (@Kz|Vir`cs) door overclocken ja
(18:05:16) (@Kz|Vir`cs) :)

Dat was de reactie die ik op irc kreeg toen ik je screenie postte, er is wat mis met je videokaart, waar heb je hem gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Zulke reacties ook al meerdere malen gezien :+

Hmm, destijds pc gekocht bij Citron, het is gewoon een simpel mx440 kaartje van Pixelview zie ik.

Heb ooit weleens lopen kloten met overclocken van de vid kaart en proc, maar alles draait alweer geruime tijd gewoon op normale snelheid. Zit eraan te denken om extra fannetje bij videokaart te plaatsen
Pagina: 1