Toon posts:

Nieuw moederbord voor een Presario 4550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oud computertje staan, een Compaq Presario 4550, nu wil ik hier een nieuw moederbord/processor inzetten. Welke form-factor heeft nu precies dat moederbord en welke kan ik erinzetten (merk/type/processor) het is een aardig klein kastje....dus dat moederbord mag niet echt groot zijn, als ik zo dat moederbord bekijk lijk het aardig op een AT. Ik zou er graag een Celeron/PIII/ of een athlon in willen hebben.

Specs: Compaq presario 4550
24 MB intern, 1500MB hdd, 32X CD, 2 USB, 2 MB video-onboard.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan nakijken of het een AT of een ATX moederbord is door te kijken naar de aansluiting die erop zit voor de stroomtoevoer. Ook kan je ven kijken naar de maten, het kan ook goed zijn dat je gewoon een Micro-ATX mobotje erin hebt zitten.

Met de zoekmachines op het net kan je er dan wel achter komen wat je hebt. Je zal zelf moeten gaan kiezen voor een goede moederbord en/of een processor, of je kan evt. een kijkje nemen in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er op dit moment zo niet inkijken, maar de connectoren zitten wel op vreemde plaatsen... PS2 onderaan, printerpoort bovenaan, boven com poort.....

• Laurent
  • Niet online
Bij de aankoop van een nieuw moederbord krijg je ook vaak een 'backplate' erbij, over die aansluitingen hoef je je dus waarschijnlijk geen zorgen te maken. (mits je dan een ATX mobo hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat snap ik...maar wat als het een AT mobo is, waar kan ik die dingen in godsnaam nog kopen?

• Laurent
  • Niet online
Al een vrij lange tijd is ATX de standaard, volgens mij ga je dan ook geen AT moederborden vinden die je kunt gebruiken met een vrij nieuwe CPU (Athlon e.d.). Dan zou je dus beter gewoon een nieuwe kast kunnen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij ook, maar diegene waar de computer van is wil graag dat kastje houden....... 8)7
Pagina: 1