[win2k] Printer driver verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik heb een winnt server staan waarop alle printers zijn geinstalleerd. Er wijn verder een aantal wekrstations met windows 98 en een laptop met win2k. Als ik de printer van de server naar de laptop sleep om hem te installeren dan zegt de printer dat het stuurprogramma onjuist is van de server waarom de printer is geinstalleerd. Hoe kan ik een ander stuurprogramma defineren???

Verwijderd

door evt. de driver op te zoeken en de printer echt te installeren als netwerkprinter... Wellicht werkt het al via nieuwe hardware en dan kiezen voor de juiste (netwerk)printer....

Verwijderd

Toevallig hp-printer?
NT-drivers van (o.a.) hp-printers werken niet altijd goed op Win2k. Dus lokaal op laptop driver installeren.

Verwijderd

Dan moet je lokaal even die printer aanmaken met de goede drivers, en daarna de poort veranderen naar TCP/IP (\\naam server\naam printer). Dan zou het moeten werken. Hij pakt namelijk de drivers van de server voor die printer, en die zijn voor NT, en dat werkt dus niet.

Misschien werkt het ook om daarna de lokaal aangemaakte printer te verwijderen en weer gewoon een netwerkprinter te installeren, omdat hij dan de juiste drivers "in zich" heeft.

Wat voor printer is het overigens?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 17:50 ]

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Het gaat om een HP Desjet 710C. Ik denk dat ik dat dan maar eens doet. Alleen ik heb ook nog geen goede drivers kunnen vinden voor Windows 2000. Als ik op de site van HP kijk dan krijg ik wel een link, maar dat zijn geen drivers.

Verwijderd

cyspoz schreef op 15 February 2003 @ 21:22:
Het gaat om een HP Desjet 710C. Ik denk dat ik dat dan maar eens doet. Alleen ik heb ook nog geen goede drivers kunnen vinden voor Windows 2000. Als ik op de site van HP kijk dan krijg ik wel een link, maar dat zijn geen drivers.
het wordt steeds gekker IMHO .... :(
Google is er niets vooor niets....
http://www.google.nl/sear...rs+%22windows+2000%22&lr=
Slotje... 8)7

Verwijderd

Ik neem aan dat die laptop een cd speler heeft?
Van de HP-site:
The most current driver is already integrated into Windows 2000 and it is already on every Windows 2000 PC
Pagina: 1