Toon posts:

DVD-ROM leest dvd niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq presario thuiscomputer. Nadat ik windows XP erop heb gezet heeft mijn DVD-rom het begeven. Ik heb gezocht naar drivers, maar omdat het een eigen merk is heb ik niet echt veel kunnen vinden. De ROM laat de CD wel 'draaien', maar dan krijg ik een melding dat er geen disc gevonden is?!

Ik heb hier op het forum ook al gezocht, ook niet veel kunnen vinden, behalve antwoorden als terug naar de winkel of de lens schoonmaken. Maar ik heb geen garantie meer, dus dat kan allemaal niet. Moet ik nou echt een nieuwe kopen???? Of is er iemand die weet waar ik eventueel drivers kan vinden voor dit type. Computer = Presario 5858, met windows XP.. Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 16:34 ]

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wordt hij goed herkent in de Device Manager? Lijkt mij trouwens geen driver probleem, aangezien Windows XP de meeste (zoniet alle) drives wel herkent

Verwijderd

Topicstarter
In de device manager wordt hij inderdaad gewoon herkend, en wel als een
Compaq DVD-Rom.. SD-608 om precies te zijn. Waar kan het dan aan liggen als het niet aan de drivers ligt? Zou ik toch die lens even moeten schoonmaken??

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De lens schoonmaken kan denk ik geen kwaad. Het is iig het proberen waard. :)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:28

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

dat SD-608 betekent dat het een samsung DVD speler is. Ik heb een samsung SD-606. Deze had hetzelfde probleem. Het zal wel een productiefout wezen ofzow... Leest hij ook andere CD's slecht? ik kreeg met deze drive geen windows geinstalleerd. Toen heb ik een Aopen 52x cdrom gekocht en de samsung weggegooid. ik heb alleen maar ellende met deze drive gehad... het luchtte behoorlijk op toen ik dat ding tegen een muur smeet })
Ik heb trouwens ook een LiteOn 48x/16x en die doet het perfect. Andere samsung apparaten die ik heb (o.a. 2 monitoren) doen het ook goed. alleen de DVD spelers zuigen....

[ Voor 18% gewijzigd door mentalmadnizz op 16-02-2003 10:14 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14

Wimmel

Hello

Ik heb een Aopen dvd speler die ongeveer 2 keer per jaar geen dvd's meer wil lezen. Het lezen van gewone cd's / cd-r's gaat dan nog wel goed. Als ik dan de lens schoon maak is het probleem weer verholpen.

Als je de lens wilt gaan schoonmaken, probeer dan aan isopropyl alcohol te komen, deze vloeistof laat namelijk geen waas achter, dit in tegenstelling tot 'gewone' 80% alcohol. Isopropyl alcohol vind je (in mijn geval) in electronica zaken, het wordt n.l. ook gebruikt voor het schoonmaken van o.a. tape-heads. De gemiddelde apotheker kon mij er helaas niet aan helpen.

Ik hoop dat dit je probleem verhelpt, zowiezo zou ik eerst even kijken of je onder dos nog wel cdees kan lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wimmel op 16-02-2003 10:36 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Loop eens de FAQ door mbt CD/DVD problemen in Windows :)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)

Ondervind je dit euvel ook in andere OS'sen of wanneer je XP schoon herinstalleert? (dus zonder allerhande drivers/brandsoftware)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 16-02-2003 10:40 ]

Verwijderd

Als je de Speler eerst eens onder DOS test met een www.bootdisk.com dan weet je of het aan de speler of je OS/drivers ligt....

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb dit nog steeds niet kunnen fixen. Ik heb al zoveel dingen geprobeerd, maar hij wil het maar niet doen! :(

Om te kijken of het nou aan de DVD Rom ligt, of aan de OS/Drivers, lijkt mij wel een goed plan. Maar op bootdisk.com zijn er zoveel dingen, waar kan ik het nou precies testen??

Thanx
Pagina: 1