Toon posts:

Problemen bij installeren directx 9.0 op win xp

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan er iemand mij helpen?

Ik werk onder windows xp. xp heeft standaard directx 8.1. Ik installeer alle mogelijke windows updates (waaronder service pack 1) en drivers voor mijn hardware (laatste nieuwe van de sites) en directx 9.0. Onder dxdiag krijg ik nu het bericht dat ik directx 9.0 heb geïnstalleerd.

Nu beginnen de troebels. UT2k3 crasht en zegt mij ipv directx 8.1 dat ik minstens 8.1b moet installeren. Rollercoaster tycoon crasht zonder aanwijsbare redenen. Zelfs het spel colonisten van catan, dat niet veel van directx zal vereisen crasht als het een paar dobbelstenen wil laten rollen (in mijn ogen typische directx toepassingen).

Ik installeer een benchmark (pcmark 2002 pro) en laat die los op mijn PC. Deze crasht ook (uiteraard, mijn geluk kennende). Maar het zegt dat ik directx 8.1 heb, terwijl mijn dxdiag nog steeds 9.0 beweert.

Kan er iemand mij helpen aub? Anwtoorden posten op dit forum, mailen naar bsels@hotmail.com, of doorsturen via msn naar bsels@hotmail.com.

Alvast bedankt voor de onnoemelijk veel reacties die mij ongetwijfeld van mijn verschrikkelijke hartpijn en slapeloze nachten gaan redden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Probeer één van de volgende dingen (of allemaal :)) eens:
• Direct X 9.0 overnieuw downloaden en installeren
• Direct X 9.0 eraf gooien en Direct X 8.1 erop zetten
• Nieuwe drivers installeren
• Ons vertellen wat voor systeem je hebt ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

ik heb een ander probleem... ik probeerde net directx 9 te downloaden..dus ik down die websetup en hij begint te downloaden etc... als alles bijna klaar is krijg ik deze melding: de software versie die u download voldoet niet aan de eisen van de windows logo test..... deze software wordt niet geinstalleerd :(

hoe krijg ik het nou voor elkaar??

P.S. systeem zie mijn sign

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
• Je hebt een ander probleem » waarom schop je dit topic dan :?
• Je hebt een probleem met Direct X, niet met spellen » waarom schop je dan een topic in SPV :?

Download Direct X 9.0a eens. Als het dan nog niet lukt moet je het maar eens in SA proberen :)

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

starmania, jouw probleem heeft niets met het probleem van topic starter te maken en daar komt bij dat het al helemaal niet met Spellen te maken heeft ;)

Wat ik je kan aanraden is om dX9 van de site van www.microsoft.com te downloaden, en wel voor de goede windows versie die je gebruikt... Als je er dan niet uitkomt open je een nieuw draadje in SA...

Dit topic is gesloten.