[ADSL] Winroute doet geen volledige NAT?

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Het netwerk:
Een KPN ADSL modem (niet getweaked) aan een Win98 computer met daarop WinRoute Pro 4.1. In de Win98 PC zit nog een netwerkkaart (192.168.1.1) die via een crosscable naar een laptop (WinXP Home) gaat.

De routingsoftware:
WinRoute 4.1 staat geinstalleerd en aan. De ingebouwde Proxy staat uit, DNS forwarding en DHCP staan aan. In Winroute staat NAT aan voor de RAS verbinding naar het ADSL modem (ook de Win98 PC zelf wordt geNAT). De laptop krijgt via DHCP alle informatie voor de netwerkverbinding. De interne firewall van WinXP staat op de laptop uit.

Het probleem:
Hoewel de laptop een internetverbinding heeft (surfen en downloaden gaat prima) werken sommige verbindingen toch niet. Zo werk de AutoUpdate functie van McAfee niet en zegt WindowUpdate dat er geen updates nodig zijn (terwijl SP1 van WinXP niet eens is geinstalleerd). Waarom werken deze functies niet, terwijl alles geNAT zou moeten worden door WinRoute? Ik weet dat het met een kabelmodem verbinding wel kan werken, ligt dit misschien aan de RAS verbinding met het ADSL modem en zijn er oplossingen voor?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je op die winroute bak niet een firewall aanstaan :?
en je modem, waarom tweak je die niet? hoef je niet te prutsen met winroute

• Cpt.Morgan
Erkens schreef op 15 februari 2003 @ 16:22:
heb je op die winroute bak niet een firewall aanstaan :?
Stond wel zonealarm op, maar uitschakelen daarvan hielp niet.
en je modem, waarom tweak je die niet? hoef je niet te prutsen met winroute
Is inderdaad ook een optie, maar het zou zo toch ook moeten werken. De reden dat ik dat liever niet doe is dat het om de PC van familie gaat en niet die van mij. Als er ooit problemen zouden zijn, moeten ze gewoon de KPN of ISP helpdesk kunnen bellen en de problemen oplossen volgens de instructies van KPN/ISP...

• Cpt.Morgan
Zijn er geen anderen mensen met dit zelfde probleem? Zijn er dan anderen die met een vergelijkbare setup (dus ADSL via WinRoute gedeeld naar een WinXP computer) bij wie het wel allemaal correct werkt?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Bij mij werkt het wel. Kheb alleen winroute 4.2

Op een Windows 2000 AV Server

Met de dns en dhcp van win2k

Verder gebruik ik wel de proxy maar ook zonder proxy werkt het.

• Cpt.Morgan
raymonvdm schreef op 16 februari 2003 @ 19:13:
Bij mij werkt het wel. Kheb alleen winroute 4.2

Op een Windows 2000 AV Server

Met de dns en dhcp van win2k

Verder gebruik ik wel de proxy maar ook zonder proxy werkt het.
Ik zal het binnenkort juist eens met proxy proberen, misschien helpt dat...

Verwijderd

Ik gebruik ook winroute pro, nu op een w2k server, maar heb het ook onder win95 gedraaid. Wat ik wel moet opmerken is dat w95/98 de netwerk onderdelen van deze OS cores heel simplisties zijn, er kan een hoop mis gaan. Ik zou adviseren om NT4 of windows 2000 te gebruiken op de pc waar winroute op draait, die hebben een veel betere netwerkondersteuning.
Pagina: 1