Toon posts:

Backup Exec 8.6 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

vraag1 )
Ik heb en server bij iemand geinstalleerd en die dient als File Server zodat alle bestanden hierop worden opgeslagen en kunnen worden ge-backupped.
Het betreft een P II 300/190 MB/20gb/ enz er zit in een Seagate Tapestor 20GB tapedrive (nieuw)
Dit hele systeem loopt goed maar als ik Veritas Backup exec instaleer en open komt ie met het volgende: ik moet contact leggen met de Backup server?? voer ik hier het ip van deze server in en krijg ik de volgende foutmelding:
Dan kan ie de bibliotheek niet laden..... heel raar
ik heb Open Option Suite geinstalleerd. De precies dezelfde opstelling heb ik thuis staan en daar werkt ut perfect.

vraag 2)
Ook in het pakket Backup exec 8.6 maak ik dagelijkse back-uppen, maar na enkele keren te gebackupt te hebben krijg ik de melding:
Voer geldig Tape media in en daarna moet ik op Respond YES of Respond NO drukken zodat de volgende melding komt met Voer media in en op OK moet klikken.

Nu moet ik eerst de media (tape) leeg maken doormiddel van format en de selections moet ik eraf halen... iemand enig idee hoe dit in vervolg niet meer heb ?
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt all,

Greetz

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 09:07

MrDry

Desperados!

1) Is wel te vinden op de Veritas site hoor...ik heb het ook gehad...weet alleen niet meer wat de oplossing is.

2)Dat heeft vermoedelijk met de overwrite protection te maken. Je kan aangeven hoe lang het duurt voordat een tape weer overgeschreven mag worden. Zou bij jou wel eens standaard op een week kunnen staan

Quod licet lovi, non licet bovi

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MrDry schreef op 15 februari 2003 @ 16:51:
1) Is wel te vinden op de Veritas site hoor...ik heb het ook gehad...weet alleen niet meer wat de oplossing is.
Bij het installeren hoef je als het de enige Backup Exec installatie is geen hostname of IP op te geven.
dan kijkt-ie standaard op de eigen hostname, kijk anders eens in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\VERITAS\Backup Exec\User Interface of je lokale NETBIOS hostname daar wel staat.
2)Dat heeft vermoedelijk met de overwrite protection te maken. Je kan aangeven hoe lang het duurt voordat een tape weer overgeschreven mag worden. Zou bij jou wel eens standaard op een week kunnen staan
Rechtsklik op je Mediaset en kies properties om da na te kijken idd ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 2 is nu opgelost ...THNX

Alleen over vraag 1 nog vraagie:
Ik heb gegeken of alle Services waren gestart en ik zag dat van veritas niet alle Services waren gestart... en als ik ze handmatig wil starten geeft ie weer aan dat hij geen library kan aanmaken??

Iemand een idee?

Greetzz

Verwijderd

Open Option Suite is wel extreem hoor voor alleen wat files op tape te zetten!

Welk OS heb je op het systeem staan? Bij Windows 2000 (Server) kan je in de eventviewer wel het een en ander vinden. Met dat EventID kun je dan weer zoeken op de MicroSoft site.