Toon posts:

Van 2 VCD's één 700Mb DiVX AVI maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd van 1 VCD een DiVX AVI te maken. Dit gaat bijna perfect. Een VCD Mpeg1 file van 700Mb wordt 340Mb zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. Alleen is de audio niet synchroon. Dit heb ik met VirtualDub weer goed kunnen krijgen.

Als ik de 2e VCD hetzelfde doe heb ik weer hetzelfde resultaat: mooie kleine file, geluid niet synchroon. Als ik uiteindelijk het geluid synchroon heb wil ik ze weer aan elkaar plakken.

Maar dit lukt niet. Elke keer is het geluid in het 2e deel weer uit de pas. :?
Hoe kan dit?

Ik heb ook geprobeerd eerst de 2 mpeg files aan elkaar te plakken. Maar ook dan gaat het geluid met de 2e verkeerd. :'(

Wie heeft hier meer ervaring mee. Of moet ik andere tools gebruiken? Is er misschien al een programma die het automatisch goed overzet?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

De ondertoon klinkt vrij illegaal... maar Mpeg1 kun je toch zonder veel moeite samenvoegen? gewoon importeren in een videobewerkingsprogramma, achter elkaar plakken en opslaan met de divx codec... zoveel kan daar toch niet aan misgaan?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
m.m schreef op 15 February 2003 @ 18:11:
De ondertoon klinkt vrij illegaal... maar Mpeg1 kun je toch zonder veel moeite samenvoegen? gewoon importeren in een videobewerkingsprogramma, achter elkaar plakken en opslaan met de divx codec... zoveel kan daar toch niet aan misgaan?
Oh, niets illegaals aan hoor. Het is een originele oude CDi van Philips die ik heb: "Star Trek, The Wrath of Khan". Deze speelt niet goed meer af vanwege krassen, nu heb ik de MPEG file met ISObuster weten te recoveren en wil hem weer op CD branden.

Het stomme is dat de MPEG files (.DAT) groter zijn dan wat op een CDR past. Toen heb ik het naar DiVX gecomprimeerd en bleek het minder dan de helft te zijn. Dus het logische vervolg is dat ik ze beiden aan elkaar geplakt wil hebben zodat ik de film in 1x kan afspelen.

Het probleem is dat wanneer je ze achter elkaar plakt dat het geluid niet meer synchroon loopt. En de vertraging is verschillend tussen de 1ste helft en de 2de helft. :?