[XP] Loopt vast en reboot op willekeurige momenten *

Pagina: 1
Acties:

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik word helemaal gek. Mijn pc blijft maar vastlopen, vooral als ik op internet zit.
Ik kan mijn muis niet meer bewegen en dan reboot ie automatisch na 10 sec.
Gaat om volgende pc:
Mainboard Asus VT694X-MED 2001
Processor 1000 MHz
Ram 128 Mb SDRAM PC133
HD 40 Gb 5400rpm
VGA GeForce 2 GTS
vervangen door GeForce 3 Ti 200
Sound SB 128 PCI
Modem Creatix V90
Lan no data
Ports 1xpar, 2xserial
Chipset VIA Appollo
Specs Verkocht in maart 2001 / zilverkleurige powertoets

Als mn pc opnieuw opgestart word, geeft Win XP mn Geforce 3 Ti 200 de schuld.
Alleen met nieuwe detonators wordt mn systeem nog instabieler. Heb nu trouwens 15.20.

Ik heb dit probleem aan veel online hulpdiensten voorgelegd, en kreeg twee adviezen.

1
Een BIOS update werkt meestal wel, maar een driver update voor de ACPI aansturing kan ook weleens de ellende verhelpen. Het beste is zowel BIOS als moederbord drivers te updaten.

2
Er zijn vele oorzaken die dit gedrag van de computer kunnen veroorzaken, een van deze oorzaken is het niet goed geaard zijn van de computer wat kan leiden tot herstarts en andere problemen. Maar wat nog meer voor de hand zou liggen is dat uw drivers niet helemaal up to date zijn, update uw drivers allemaal naar de nieuwste versie en het probleem kan verholpen zijn.
Ten derde zou het nog kunnen liggen aan een instelling in uw bios namelijk de SYSTEM PERFORMANCE instelling, wanneer deze op OPTIMAL staat kan dit problemen opleveren, hem op NORMAL zetten lost dit probleem vaak op. Overigens is het voor alle AMD processors aangeraden deze instelling op NORMAL te zetten aangezien de OPTIMAL setting vooral op ATHLON XP processors problemen kan geven.
Wil het nu nog niet lukken dan kunt u nog een bios update uitvoeren en uw systeem herinstalleren.. in de meeste gevallen is dan het probleem wel verholpen...

Mn eerste reactie, ik heb mn pc nu aangesloten op n ander stopcontact. Dit was voorheen niet geaard, maar mn pa heeft hier laatst nog aarde aangelegd. Zou hij een fout hebben gemaakt? Misschien krijgt mn USB modem niet genoeg stroom?

Een Bios update, jah dan moet die klote-site van asus wel werken en dat is niet het geval en ten tweede heb ik er helemaal geen verstand van.

Een driver update voor de ACPI aansturing, waar moet ik dat in hemelsnaam gaan vinden?

Mn pc loopt dus meestal vast als ik internet, bij spellen eerst niet, maar nu geeft dit af en toe ook problemen.
Als ik muziek luister, Windows Media Player, en internet tegelijk, dan loopt ie na 5 min vast. Toch stroomprobleem?

Maar ook als ik geen muziek luister, loopt mn pc soms om de 5 min vast.
Ik word er echt helemaal gek van en zoek hulp.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 17:50
128 mb is ERG weinig voor windows XP. Daar heb je toch wel minstens 256mb voor nodig. Dus dat wordt uitbouwen!

• Flippie Flink
Effe nog snel een voorbeeldje, ik heb hier Windows XP en heb nu 3 internet pagina's openstaan, winamp, en MSN. En in TASKMANAGER geeft hij aan dat hij 181 mb aan geheugen gebruikt (van de 512mb)

[ Voor 3% gewijzigd door Flippie Flink op 15-02-2003 14:34 . Reden: type foutje ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

GNIFFEL schreef op 15 February 2003 @ 14:30:
128 mb is ERG weinig voor windows XP. Daar heb je toch wel minstens 256mb voor nodig. Dus dat wordt uitbouwen!
Mee eens, heb dat vaker gezien. Ook ff kijken hoe het is met je voeding, misschien trekt die de GF3 net niet helemaal lekker en op het moment dat hij wat meer performance moet leveren daardoor een herstart veroorzaakt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mrbombastic
GNIFFEL schreef op 15 February 2003 @ 14:30:
Ik ben ook van plan om er 512 MB bij te zetten, maar dit is niet de oorzaak van het instabiliteitsprobleem.

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je inderdaad een nieuw BIOS zoekt, zou je even op de ftp-site van ASUS Duitsland moeten kijken: ftp://ftp.asuscom.de. Het is vanzelfsprekend wel handig om even uit te zoeken welk type moederbord je precies hebt, aangezien je dit niet vermeld hebt (Asus VT694X-MED 2001 is geen typeaanduiding zoals je die op de ftp-site vindt)...

• Flippie Flink
Het kan best dat instabiliteits problemen wordt veroorzaakt door te weinig geheugen, wat zijn je temperaturen (in de kast dan :P )?

• mrbombastic
GNIFFEL schreef op 15 februari 2003 @ 14:37:
Het kan best dat instabiliteits problemen wordt veroorzaakt door te weinig geheugen, wat zijn je temperaturen (in de kast dan :P )?
Daar heb je toch een speciaal tooltje voor, waar kan ik die downloaden?

• Flippie Flink
uhm, moet je even naar google gaan en naar MBM5 zoeken, of je kan kijken in je Bios.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:55
mrbombastic schreef op 15 February 2003 @ 14:39:

Daar heb je toch een speciaal tooltje voor, waar kan ik die downloaden?
hier MBM

Trouwens wat voor een foutmelding krijg je wanneer je PC opnieuw opgestart hebt?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 20:58
ik ken die asus vt694x med 2001 niet. med 2001? is die pc toevallig van medion? dan is het zo'n oem bordje waar je de biosupdate bij je leverancier moet halen (medion.de ofzo). als het een een normaal asus bord is zou hij van het type cuv4* (enige asus met via 694x chip)moeten zijn. die biossen vind je hieronder:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...A_Chipset/Apollo_Pro_133A

• LXXI
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zie je in de Event viewer geen melding staan? Ik had tot een paar dagen geleden met w2k ook de meest rare dingen, blijkt dat Norton AV2003 dit veroorzaakt. Daar kwam ik dus achter met een Event ID uit de Event viewer.

• Flippie Flink
Hoe lang heb je dit probleem eigenlijk al? Is het probleem zomaar begonnen? Of is het net ee nieuwe pc? Zelf samengesteld of standaard?

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jpvk007 schreef op 15 February 2003 @ 14:45:
ik ken die asus vt694x med 2001 niet. med 2001? is die pc toevallig van medion? dan is het zo'n oem bordje waar je de biosupdate bij je leverancier moet halen (medion.de ofzo). als het een een normaal asus bord is zou hij van het type cuv4* (enige asus met via 694x chip)moeten zijn. die biossen vind je hieronder:
Er is ook altijd nog de P3V4X, een destijds behoorlijk populair bord van ASUS op basis van diezelfde Apollo Pro 133A chipset (VT82C694X & VT82C596B). Het lijkt me toch wel zaak om even goed te kijken om welk bord het gaat, anders heb je straks misschien nog wel meer problemen dan je nu hebt ;)

• mrbombastic
Dat programma MBM 5 kan bij mij geen sensor vinden.
Sysinfo geeft dit:
------Sensor Chip-------

Main Sensor Chip : None
SMB Address : $E800
Used Bus : SMB CHIP VIA 686A
Chip Address : $2F

-Sensor Chip Selections-
jpvk007 schreef op 15 February 2003 @ 14:45:
Mijn pc is inderdaad van Medion, dus niet zelf samengesteld.
LXXI schreef op 15 February 2003 @ 14:47:
Zie je in de Event viewer geen melding staan? Ik had tot een paar dagen geleden met w2k ook de meest rare dingen, blijkt dat Norton AV2003 dit veroorzaakt. Daar kwam ik dus achter met een Event ID uit de Event viewer.
Event viewer, is dat een apart progje? Nog nooit van gehoord.
GNIFFEL schreef op 15 February 2003 @ 14:50:
Hoe lang heb je dit probleem eigenlijk al? Is het probleem zomaar begonnen? Of is het net ee nieuwe pc? Zelf samengesteld of standaard?
Ik heb mn pc nu bijna 2 jaar. Dit probleem heb ik al vrij lang, maar in iets andere vorm (1 jaar- 1,5 jaar). Volgens mij staat het bekend onder het infinite loop probleem. Er wordt een bestand gezet in Minidump.
Ik had eerst Win Me, daar begon het al mee, dat mn beeld stil bleef staan. Alleen in Win Me gebeurde het alleen met spellen (Fifa ed). Nu is het vooral bij internet waar mn pc vastloopt. Soms heel vaak, echt om de 5 min. Nu staat mn pc echter 2 uur achter elkaar aan en geen enkele reboot.
Ook lijkt mn pc een beetje te onthouden waar hij moet rebooten.
2 voorbeelden. Ik start RealPlayer op, kan mn muis niet meer bewegen, en pc start automatisch opnieuw op. Probeer ik nog een x RealPlayer, loopt mn pc weer vast.
Ga ik naar www.bubbledrop.tk, loopt mn pc vast, start m opnieuw op, ga er weer heen en loopt weer vast.

Zou dit trouwens de bios-update kunnen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door mrbombastic op 15-02-2003 15:18 ]

• LXXI
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mrbombastic schreef op 15 februari 2003 @ 15:12:
Event viewer, is dat een apart progje? Nog nooit van gehoord.
Uit de help van w2k (zal voor XP niet echt anders zijn ;) ):

To open Event Viewer, click Start, point to Settings, and then click Control Panel. Double-click Administrative Tools, and then double-click Event Viewer.

En dan zul je ff moeten kijken onder System denk ik.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05
GNIFFEL schreef op 15 February 2003 @ 14:37:
Dat lijkt me heel raar.. .normaal wordt een systeem dan alleen maar traag.. niet instabiel.

Zolang er genoeg HD ruimte is, zal Windows XP (net als elk ander OS) gewoon gaan swappen. Dus te WEINIG geheugen kan het niet zijn. Wel verkeerd geheugen.

Verwijderd

ik denk eerder aan een rot geheugnestrip, heb je hem al getest vanaf opstartflop met memt86 ...?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1) Introduction
===============
Memtest86 is thorough, stand alone memory test for Intel i386 architecture
systems.  BIOS based memory tests are only a quick check and often miss
failures that are detected by Memtest86.

For updates go to the Memtest86 web page:

http://www.memtest86.com

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Onzin natuurlijk dat WinXP instabiel wordt van te weinig geheugen. Met 64MB tot 128MB draait het gewoon, het is verre van optimaal maar het draait, punt. Ter vergelijking, mijn XP installatie gebruikt als er helemaal geen programma's draaien slechts 59MB RAM direct na booten.

Dat XP lekkerder draait met zeg 192MB RAM of meer, dat is waar, maar dat heeft gewoon niets te maken met stabiliteit.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mrbombastic
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 16:48:
ik denk eerder aan een rot geheugnestrip, heb je hem al getest vanaf opstartflop met memt86 ...?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1) Introduction
===============
Memtest86 is thorough, stand alone memory test for Intel i386 architecture
systems.  BIOS based memory tests are only a quick check and often miss
failures that are detected by Memtest86.

For updates go to the Memtest86 web page:

http://www.memtest86.com
Hoe moet ik dit doen?
Deze (Download - Pre-Compiled Memtest86 v3.0 installable from Windows and DOS) downloaden, op diskette zetten en pc opnieuw opstarten?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Guttegut je mag ook wel ff zelf proberen :)
Bestandje download, floppy formatteren, bestandje uitvoeren vanaf je harddisk
Bestandje maakt een bootable floppy aan op de lege diskette
Opnieuw opstarten maar! (wel zorgen dat je van floppy kunt booten he ;))

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

mrboom:
je moet echt je bios updaten.
vraag dan maar hulp of zo van iemand die dit vaker gedaan heeft, want t stelt echt niets voor.
of misschien heb je auto update mogelijkheid met asus en gebruik dat dan.

Je moet gewoon eerst die bios updaten voordat je met allerlei ellende gaat beginnen, want meestal is t dat gezien de omschrijving van je probleem en de foutmelding die je de vorige keer gaf.

• mrbombastic
Van een vriend van mij kreeg ik het advies om eerst 2 extra koelers aan te brengen in de systeemkast. Eentje aan de voorkant van je kast die lucht aanzuigt van buiten naar binnen en de ander aan de achterkant van de kast (meestal bji je processor of voeding in de buurt te plaatsen) die de lucht van binnen naar buiten blaast. Dit is ook tegelijkertijd de goedkoopste oplossing om als eerste te proberen.

De eventueel volgende stappen zouden het vervangen van de processor (of laten controleren van de processor) en het vervangen (of controleren) van het geheugen zijn. Als je processor namelijk te warm geworden is, heb je best wel eens kans dat ie beschadigd is.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20
Heb je geen *ABIT* VT694X mobo?
Ikzelf heb een Abit mobo VT694X. en ik herken je problemen. Ik heb de pc uiteindelijk redelijk stabiel gekregen (1 crash per zoveel uur, helaas dus niet 100% foutloos/stabiel). Uiteraard een recente versie van 4in1 driver, een stabiele, maar niet te nieuwe videodriver (TNT2), etc. Mbv het proggie WPCREDIT heb ik het geheugen op memory 4leave gezet, waardoor de performance een stuk op vooruit ging. Zoek maar eens op Apollo en WPCREDIT.

Echter 100% stabiel is ie niet geworden. Als ik de FSB op 100 MHz (ipv 133) zet, draait ie wel retestabiel. (Helaas draait de P3-733eb dan op 550 MHz)
Met de Abit- biossetting HostClock-33 en een pietsje overclocken (FSB=140) heb ik een tijd stabiel op 772/107 MHz gedraaid (sneller lukte niet).

Nu draai ik toch maar met 733/133 en neem ik af en toe een reboot voor lief :|

Verwijderd

Het mooie van Windows XP is dat het redelijke log bestanden aanmaakt, waar je wat mee kunt als je problemen hebt. Zou je eens kunnen kijken wat er voor foutmeldingen/waarschuwingen komen rond de tijd van een vastloper?

• mrbombastic
La_Pazz schreef op 17 maart 2003 @ 15:20:
Heb je geen *ABIT* VT694X mobo?
Dit lijkt mij niet, want Sisoft Sandra 2002 geeft het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.spicken.de/mrbombastico/mobo.gif

[ Voor 3% gewijzigd door mrbombastic op 17-03-2003 15:49 ]

• mrbombastic
En Zoecrater, hier is de logfile.

//
// Watchdog Event Log File
//

LogType: Watchdog
Created: 2003-03-15 13:56:56
TimeZone: -60 - West-Europa (standaardtijd)
WindowsVersion: XP
EventType: 0xEA - Thread Stuck in Device Driver

//
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.
//

ShutdownCount: 312
Shutdown: 0
EventCount: 142
BreakCount: 142
BugcheckTriggered: 1
DebuggerNotPresent: 1
DriverName: nv4_disp
EaRecovery: 1
EventFlag: 1
DeviceClass: Display
DeviceDescription: NVIDIA GeForce3 Ti 200 (Medion)
HardwareID: PCI\VEN_10DE&DEV_0201&SUBSYS_88381462&REV_A3
Manufacturer: NVIDIA
DriverFixedFileInfo: FEEF04BD 00010000 0005000D 000105F0 0005000D 000105F0 0000003F 00000008 00040004 00000003 00000004 00000000 00000000
DriverCompanyName: NVIDIA Corporation
DriverFileDescription: NVIDIA Compatible Windows 2000 Display driver, Version 15.20
DriverFileVersion: 5.13.01.1520
DriverInternalName: nv_disp.dll
DriverLegalCopyright: Copyright © NVIDIA Corp. 1996-2001
DriverOriginalFilename: nv_disp.dll
DriverProductName: NVIDIA Compatible Windows 2000 Display driver, Version 15.20
DriverProductVersion: 5.13.01.1520

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Je hebt de Aldi 1 Ghz PC zo te zien.

Ik heb die ook en heb ook min of meer deze problemen gehad, ik draai nu geen Windows meer maar waarschijnlijk is dit het wel!

Ik heb ook eens met een tweaker zitten mailen die op zijn beurt weer met een Medion medewerker heeft ge-mailed. Deze problemen zijn bekend bij hun.

Ik heb een extra BIOS update voor je.. Ik heb mijn BIOS 2x geflashed. Ik weet ff niet meer welke versie ik nu heb wat ik zit op mijn werk.

Ik zal eens kijken of ik die mail nog in mijn mailbox heb zitten.

Dit is dus een extra BIOS update die niet op de site verkrijgbaar is :) ff w88 :)

edit:

Dit heb ik uit mijn mailbox kunnen redden :)

Dit is dus een gesprek tussen een mede-tweaker (die ik niet ken) en een medion medewerker:
>From: "Support Lifetec" <support@lifetec.nl>
>To: "bas barten" <basbarten@hotmail.com>
>Subject: Re: PIII 900 en 1GHZ met XP ACPI BIOS
>Date: Fri, 5 Apr 2002 13:39:29 +0200
>
>L.S.
>
>In de bijlage van deze e-mail vindt u een BIOS-update waarmee alle
>problemen verleden tijd zijn. Let u erop dat het upgraden van de BIOS op
>eigen risico geschiedt.
>Hiermee hoop ik U voldoende geïnformeerd te hebben.
>Neemt U voor meer informatie even contact op met mij of onze helpdesk.
>
>Met vriendelijke groet,
> ... Medion Lifetec Servicecenter ...
>
> Daniel Croutch
> support@lifetec.nl
>
> ( 0900-5433832
> Æ 0900-5433833
>
> * Antwoordnummer 1060
> NL-7570 WD Oldenzaal
>
>
>
>
>----- Original Message -----
>
> From: bas barten
> To: support@lifetec.nl
> Sent: Friday, April 05, 2002 12:40 PM
> Subject: PIII 900 en 1GHZ met XP ACPI BIOS
>
>
> Beste lifetec,
>
> Zowel de Aldi PIII 900 als de PIII 1000 hebben het zelfde medion/asus
> moederbord nl.
> "medion MD 2001"
>
> Dit moederbord volgt NIET alle spec. voor het gebruikt van APCI onder
> windows XP.
>
> Gevolg:
> - Foutmeldingen in het log
> - (soms) niet opstarten
> - BSOD (blue screen of death)
>
> Nota: niet iedereen zal evenveel problemen hierdoor hebben! Bij sommige
> blijven de problemen beperkt tot een vermelding in het log, bij anderen
>zal
> de pc wijgeren op te starten of andere problemen veroorzaken ...
>
> Dit is allemaal te wijten aan het bios dat probeert te schrijven naar
>een
> (sinds Xp) beveiligd geheugenbereik!! (zie ook het GSC forum P3 900 mhz.
>-->
> Bios V 1008 en Windows XP
>
> -----------------------------------------------
> Bios instellingen wijzigen verhelpen NIET het probleem! Enkel
>uitschakelen
> van APCI helpt.
> -----------------------------------------------
>
> Bios versie v1008 verhelpt dit probleem NIET en voor zover mijn bronnen
> correct zijn zal er GEEN nieuwe bios versie komen die dit probleem
>oplost!
>
> Oplossingen:
> - Niet upgraden naar XP
> - Ermee leren leven :-)
> - APCI niet gebruiken
> - een nieuw moederbord (maar merk op dat vele andere PIII moederborden
>ook
> dit probleem hebben...)
> - Een Medion technicus omkopen om een nieuwe bios versie te schrijven
>:-)
>
> Gaan jullie hier nog iets aan doen? \Komt er echt geen BIOS versie die
>dit
> probleem verhelpt?
>
> Met vriendelijke groeten

*naam van die tweaker*
Ok, heb het bestand ff voor je ge-upload. Ik raad je aan om dus eerst ff te updaten naar versie MED 1008 en daarna deze BIOS update te draaien:

deze dus

Vertel ff of dit werkt!! ;) :)

btw, FSB draait gewoon op 133 net zoals geheugen bij mij. Hier liggen de problemen imho niet.
Misschien moet je ff de nieuwste via drivers er ook op gooien. Dat scheelde bij mij ook veel ook al heeft XP standaard die drivers in zich zitten :)

[ Voor 114% gewijzigd door DeMoN op 17-03-2003 16:18 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Titelfix, van "Win XP Ik word helemaal gek! :'(" naar "[XP] Loopt vast en reboot op willekeurige momenten". Zie ook FAQ Forumgedrag - Topictitel :).

• mrbombastic
Compubiter schreef op 17 March 2003 @ 16:38:
Titelfix, van "Win XP Ik word helemaal gek! :'(" naar "[XP] Loopt vast en reboot op willekeurige momenten". Zie ook FAQ Forumgedrag - Topictitel :).
Mee eens, sorry maar op dat moment werd ik echt gek van mijn systeem.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

mrbombastic schreef op 17 maart 2003 @ 18:19:
[...]

Mee eens, sorry maar op dat moment werd ik echt gek van mijn systeem.
Vertel je het wel of mijn tip de oplossing was?

Ik ben erg benieuwd namelijk :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• mrbombastic
Hey Demon, waarom zou ik mijn bios 2 x gaan flashen, eerst met versie 1008 en daarna nog eens met versie 1009? Bios-versies zijn cumulatief, dus alles wat in versie 1008 zit, is ook opgenomen is versie 1009. Dus het lijkt mij dat het flashen van de bios met versie 1009 voldoende is.

Verwijderd

Flashen moet altijd een laatste oplossing zijn. Het is best gevaarlijk..want ééns in de zoveel tijd gaat het mis.
Is je geheugen trouwens brak? Of je HD?

Check dit is ff.

• mrbombastic
Ik heb gisterenavond de bios geflasht. Tot nog toe gaat alles goed, nog geen vastlopers sinds gisterenavond. Even afwachten dus of alles nu goed blijft verlopen.

• mrbombastic
Gisteravond is mn pc 2 x vastgelopen in Word.
Nou is mijn Word behoorlijk brak, ik heb Word 2000 over Word Xp geinstalleerd en toen Word XP verwijderd. Maar ik denk niet dat het aan Word lag.

Mijn muis bewoog niet meer en ik wist al weer wat er zou gebeuren.
Maar het gekke was, dat de pc nu niet opnieuw opstartte.

Er kwam een foutmelding:
Er is een apparaatstoring ontdekt en dit is hersteld, of zoiets.
Dan schakelde de computer automatisch over naar res. 640 x 480 en 8 of 16 kleuren (niet gekeken).

Ik kon vervolgens gewoon blijven doorwerken.
Alleen de functies Standby, Slaapstand, Afsluiten en Opnieuw opstarten werkten geen van allen meer.

Als ik dan op reset drukte, startte mn pc weer normaal op en in Windows kreeg ik een foutmelding dat het systeem hersteld was van een ernstige fout.
Het andere venster dat ik voorheen ook kreeg (Er is een apparaatstoring opgetreden en Geforce 3 ti 200 lijkt hier voor verantwoordelijk) krijg ik nu niet meer te zien.

Wat kan ik nu nog doen?

[ Voor 21% gewijzigd door mrbombastic op 20-03-2003 17:14 ]

Pagina: 1