Unreal2 stottert

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 11:38
Ik heb al diverse unreal2 topics gelezen maar nog altijd geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Had eerst een geforce2mx kon het vrij vloeiend spelen (alles op low). Heb nu een connect-3d 9500 geinstalleerd (softmod -> ok _/-\o_ )
Alle spellen lopen super alleen ureal2 doet vaag ... heb een fps van +-40 alles hoog op 1024*9.. maar het geluid kraakt en zodra er een sound moet geladen worden (stem, ontploffing, deur gaat open ....) dropt hij onder de 5fps :? Heb een onboard geluidskaartje(ac'97). Iemand een oplossing?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Zou je misschien wat meer informatie willen geven? Bijvoorbeeld wat voor processor je hebt en welke Windows je draait enzo :)
In Strenger modbeleid in SPV! staat wat je allemaal in je post kan zetten.

The devil is in the details.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je geluidkaart zoveel cpu nodig heeft, dat er niet genoeg over blijft voor je videokaart.

• kamerplant
  • Niet online
Hielkej schreef op 15 February 2003 @ 13:55:
Ik denk dat je geluidkaart zoveel cpu nodig heeft, dat er niet genoeg over blijft voor je videokaart.
Ehm, er schijnen gewoon veel problemen te zijn met het geluid van Unreal2 en ze zijn bezig met een patch die dit probleem als het goed is op gaat lossen.

Zie ook:
[rml]mokumouse in "[ unreal2] kan niet beginnnen met een new"[/rml]

🌞🍃

• jos707
Het vreemde is dat ik helemaal geen last heb van eax (staat altijd uit), mijn systeem is wel snel genoeg denk ik: 1800xp, 256mb(SDRAM :/ ), R9500@9700, winxp. Heb ondertussen die eax patch geinstalleerd maar met hetzelfde probleem. UT2003 loopt wel als een trein 8)7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Als je het geluid uitzet loopt het spel dan wel altijd goed? Dan zou ik een echte geluidskaart overwegen of op de patch wachten die het als het goed is fixt :)

The devil is in the details.

• jos707
Uitzetten? ...hoe??... Kan het geluid alleen maar op stil zetten in de instellingen ... maar anderzijds zonder geluid spelen lijkt me ook niks :X Het lijkt wel of het geluid steeds uit een heel trage buffer moet worden geladen.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Radeon ff terugklokken

Burp

• kamerplant
  • Niet online
MaRc0 schreef op 15 February 2003 @ 15:26:
Als je het geluid uitzet loopt het spel dan wel altijd goed? Dan zou ik een echte geluidskaart overwegen of op de patch wachten die het als het goed is fixt :)
Ik heb dezelfde onboard soundcard, een echte geluidskaart kopen zou niet nodig hoeven zijn, lijkt me. Het is ook nog maar de vraag of het dan wel werkt.

🌞🍃

Verwijderd

Hier een gelijksoortig probleem, bij het spelen van UNreal 2 hapert het geluid soms of blijft er een geluid "hangen". In het ergste geval crasht Unreal 2 naar desktop met navolgend de volgende critical error te genereren:

General protection fault!

History: UALAudioSubsystem::PlaySound <- APlayerController::execClientHearSound <- (U2PlayerNetTestController Atlantis.U2PlayerNetTestController4 @ Function U2.U2PlayerController.ClientHearSound : 00C8 line 206) <- UObject::ProcessEvent <- (U2PlayerNetTestController Atlantis.U2PlayerNetTestController4, Function U2.U2PlayerController.ClientHearSound) <- UObject::execClassContext <- (AssetsHelperGeneric None @ Function U2.AssetsHelperGeneric.HandleMovingOnTexture : 0028 line 85) <- UObject::execClassContext <- (U2PlayerAtlantis Atlantis.U2PlayerAtlantis0 @ Function U2.U2Pawn.PlayMovementSound : 00C6 line 712) <- UObject::ProcessEvent <- (U2PlayerAtlantis Atlantis.U2PlayerAtlantis0, Function U2AI.U2PawnBase.PlayMovementSound) <- SendNotification <- TickerTick <- (U2PlayerAtlantis0[0]) <- ULegendMeshInstance::UpdateAnimation <- AActor::UpdateAnimation <- AActor::Tick <- (U2PlayerAtlantis Atlantis.U2PlayerAtlantis0) <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Build: Jan 7 2003 18:16:21

En volgens mij heeft deze foutmelding met het geluid te maken. Ik heb al mijn andere games getest, maar die geven het geluid perfect weer. En ik heb toch een vrij goede geluidskaart --> creative Soundblaster Live Player 5.1

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 10:16

Pyrus

Hardknock life

Dat haalt (waarschijnlijk) niets uit.
Zelf heb ik namelijk het zelfde probleem met een niet overgeklokte R9500pro (ook van connect-3d) en een onboard AC97 audiochip.

LinkedIn

Pagina: 1