Advies over deze 2 tv's

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
Ok mijn 18 jaar oude philips tv is helaas overleden deze week, dus ben nu aan het kijken voor een nieuwe TV :)

nu heb ik 2 modellen op het oog, en wil graag advies over mijn keuze.

Het gaat om de volgende modellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/ws28v53v_m.jpg
Samsung WS28V53N

Kleurentelevisie formaat 16:9

Beeldbuis
• 'Super HiTron Wide' met beeldschermgrootte: 72cm
• Zichtbaar beelddiagonaal: 70cm

Kenmerken
• Digitale beeldruisonderdrukking
• Auto Kinetic Bias
• Kleur toon controle
• Beeld standard modes: dynamisch, cinema, mild, persoonlijk, standard
• Meertalen OSD
• Plug & Play
• Absent Power Off
• Auto Power Off
• Beeld & Tekst
• Teletekst met 10 paginageheugen
• Blauw Scherm
• Aan/Uit Timer, Klok
• Sleeptimer: 120'
• Kinderslot

Ontvangstnorm
• PAL-SECAM B/G, D/K, L/L', I
• VHF/UHF (2-12 / 21-69)
• Kabel/Hyperband (S1-S20/S21-S41)
• NTSC 4.43, VIT
• A2/Nicam

Geluid
• Vermogen (RMS): 10W+10W
• Auto Volume Leveler
• Electronische Equalizer
• Luidspreker Type: Direct
• Geluid Standard Modes

Aansluitingen
• Vooraan (zijkant): 1x AV (RCA), 1x Hoofdtelefoon (3.5Ö jack)
• Achteraan: 2x Scart

Algemeen
• Aansluitwaarde: AC 230V, 50/60Hz
• Verbruik: 80W
• Netto Afmetingen (bxdxh): 780x521x497mm
• Afmetingen met verpakking: 880x620x635mm
• Netto Gewicht: 33.9kg
• Gewicht met verpakking: 39.0kg

prijs: 353 euro

en de

Philips 28PT4406

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/28pt4406_l.jpg

Type Beeldbuis (Blackline FX)

Contrast Plus
Elektronische componenten die de zwarte gebieden van elk beeld opsporen en deze werkelijk zwart maken.

Plug-and-Play
Nadat de tv aangesloten is, zoekt de tv automatisch naar alle zenders en installeert deze.

Nicam Stereo
Geniet van stereo-uitzendingen via het geluid van 2 luidsprekers.

Teletekst
Vele tv-zenders brengen informatie over vele uiteenlopende onderwerpen, van sportuitslagen tot het weer. Via teletekst hebt u hiertoe toegang.

Geluidsvermogen (Watt RMS) (10 W RMS)

Aantal TV-luidsprekers (2)

Teletekst Paginageheugen (1)
De snelheid waarmee tekstpagina's die in het geheugen van de tv zijn opgeslagen, opgeroepen kunnen worden.

Euro A/V Connector (2)
De standaardconnector voor het aansluiten van randapparaten (videorecorders, dvd, enz.) op de tv.

Hoofdtelefoon (jacksteker)
De standaardconnector voor aansluiting van hoofdtelefoons op de tv.

A/V Connection
Voor een eenvoudige aansluiting van uw camcorder of spelcomputer

Uitvoering (Metallic antraciet)

prijs: 327 euro

-----------------------------------------------------------------------------

ik kijk zowel gewoon tv als DIVX en DVD.

geluid boeit me niet veel want er komt een receiver aan te hangen.

Kunnen jullie misschien vertellen wat de kwaliteit van beide toestellen is?

en wat raden jullie aan?

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Persoonlijk vind ik de eerste mooier, van Samsung. Vriend van me heeft die ook en ik moet zeggen dat het heel goede kwaliteit is. Zelf heb ik een Sony Wega of iets dergelijks en ben er tevreden over.

Als je gaat kopen kijk dan of het 100 hz beeldbuis is of 50.

[ Voor 15% gewijzigd door BMW_M3 op 15-02-2003 13:51 ]

Signature

Verwijderd

Ik zou zeker voor die samsung gaan, Samsung maakt mooie monitoren en het is een breedbeeld in tegenstelling tot die 2e Das zeker mooi omdat je veel films kijkt die breedbeeld zijn :)

• JWO
BMW_M3 schreef op 15 February 2003 @ 13:49:
Persoonlijk vind ik de eerste mooier, van Samsung. Vriend van me heeft die ook en ik moet zeggen dat het heel goede kwaliteit is. Zelf heb ik een Sony Wega of iets dergelijks en ben er tevreden over.

Als je gaat kopen kijk dan of het 100 hz beeldbuis is of 50.
beide tv's zijn 50hz en 70cm, en ze zijn zo goedkoop omdat ze in de aanbieding zijn bij een groothandel..

op mijn videokaart zit een s-video tv-out, kan ik die bij deze modellen ook gebruiken? ik zie het nergens staan namelijk

[ Voor 15% gewijzigd door JWO op 15-02-2003 14:07 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou de Samsung nemen. Enkele maanden geleden heb ik zo'n beetje alle merken en modellen bekeken en Philips vind ik in verhouding duur/tegenvallen met kleine modellen. Verder moet je qua service met een grote boog om Philips heen lopen :X Ik heb gekozen voor een 55cm PLANO model van Samsung en die bevalt voor 350 euro echt perfect.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
JWO schreef op 15 February 2003 @ 14:04:
[...]

beide tv's zijn 50hz en 70cm, en ze zijn zo goedkoop omdat ze in de aanbieding zijn bij een groothandel..

op mijn videokaart zit een s-video tv-out, kan ik die bij deze modellen ook gebruiken? ik zie het nergens staan namelijk
Welke groothandel is dat?? Ik was namelijk ook van plan die Samsung te gaan halen.

Waar je wel op moet letten bij Samsung is dat je het beeld niet kan verschuiven van boven naar beneden (heb ik me door een verkoper laten vertellen) en dat is bij normale TV uitzendingen op breedbeeld TV nog wel eens handig.

specs

• JWO
twopack schreef op 15 februari 2003 @ 14:13:
[...]

Welke groothandel is dat?? Ik was namelijk ook van plan die Samsung te gaan halen.

Waar je wel op moet letten bij Samsung is dat je het beeld niet kan verschuiven van boven naar beneden (heb ik me door een verkoper laten vertellen) en dat is bij normale TV uitzendingen op breedbeeld TV nog wel eens handig.
Lukas Klamer vanaf 18 feb.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

twopack schreef op 15 February 2003 @ 14:13:
Via het service menu kun je die optie aanzetten bij veel modellen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

in tegenstelling tot de rest hier ben ik dan wel weer voorstander van die philips .. beneden staat het groter model vandie die je voorstelt , en die is superscherp en zalig goed .. ook voor dvd , al is breedbeeld natuurlijk beter , maar ik bekijk zowel boven als beneden dvd's op een 4:3 tv ..
En met samsung heb ik slechte ervaringen , mijn pa heeft een samsung gekocht , en na een maand ofzo komt er opeens zo een grote groene vlek op.. was nog garantie op ,dus ff terugbrengen .. teruggebracht , paar maande later "hallo vlekkie" , toen weigerde ze hem te maken omdat ze zeiden dat ie perfect in orde was .. ondertussen is de garantie verlopen en is er nogaltijd die domme vlek .. hij gaat wel af en toe voor een tijdje weg ( paar uurtjes ofzo ) maar dan is ie er terug ..
Ow , nogiets , als je een sony in aanbieding ziet staan , koop die dan .. enorm goede tv's .. i luv them ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TomSwinnen schreef op 15 February 2003 @ 14:48:
in tegenstelling tot de rest hier ben ik dan wel weer voorstander van die philips .. beneden staat het groter model vandie die je voorstelt , en die is superscherp en zalig goed .. ook voor dvd , al is breedbeeld natuurlijk beter , maar ik bekijk zowel boven als beneden dvd's op een 4:3 tv ..
Zoals ik al zei ben ik niet zo kapot van Philips in het lagere prijssegment. Grote TV's zijn erg goed en de plasma's van Philips vind ik top.
Ow , nogiets , als je een sony in aanbieding ziet staan , koop die dan .. enorm goede tv's .. i luv them ..
Hier in huis twee dure Sony's. Eentje begaf het na 6 jaar en de andere na 5 jaar :{ Ik ben juist ff van Sony naar Samsung overgestapt. Zo zie je maar hoe verschillend ervaringen kunnen zijn.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Exirion , moet je wel denken , dat ik een sony heb die ze niet meer maken .. diegeen van 10-15 jaar oud ( meer al zelfs denk ik) .. trinitron , zwaar en groot ding , maar o zo zalige tv .. prachtige beeldkwaliteit , ook voor dvd... was in die tijd dan ook een dure jongen :) , heeft alles wat de philips beneden heeft , Nicam Stereo , Teletext , 2x scart , enzovoort .. zo zie je maar hé inderdaad , wat de ene goed vindt , vindt de ander slecht .. en dat bewijst nog maar eens waarom je altijd ZELF moet gaan zien/luisteren/voelen ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JWO
wat is eigenlijk het verschil tussen stereo en NICAM stereo ?

• TomSwinnen

TomSwinnen

What is NICAM?
It stands for Near Instantaneously Companded Audio Multiplex - a digital stereo system developed by BBC engineers. It means that all your television sound will be sharp and clear and when you are watching a film you will hear all the same stereo effects that you could in a cinema. If you are watching a sporting event or a concert it will sound as if you are right there in the crowd.

En gewone stereo ken je wel zeker? ;)

• JWO
aha, ben net ff de stadt in geweest :)

ik vind philips eigenlijk wat te duur voor wat je er voor krijgt,

zag nog een leuke aanbieding:

LG RB-28CZ10RX

Afbeeldingslocatie: http://www.lge.nl/images/tv/RB-28CZ10RX.gif

70 cm beeldscherm
A2 stereo/Nicam geluid
2 x 10 W uitgangsvermogen (RMS)
100 voorkeuzezenders
Teletekst
‘Sleep Timer’
Zoom-in/zoom-out
Frontingang-AV
2 SCART aansluitingen
Afstandsbediening
Zilveren uitvoering

prijs 399,-

wat is over het algemeen beter?
LG of samsung?

kwa monitoren weet ik idd dat ze beide goed zijn maar kwa tv's ?

Verwijderd

deze LG :)

teminste, als ik naar monitoren kijk is beeld kwalitijd van een LG stukken beten dan van een Samsung.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 15:38:
teminste, als ik naar monitoren kijk is beeld kwalitijd van een LG stukken beten dan van een Samsung.
Ik mag hopen dat je het alleen over CRT hebt, want anders verklaar ik je voor gek :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

moet zeggen dat ik nog niet veel gehoord heb over LG tv's ..is dat positief of negatief .. weet ik niet ..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TomSwinnen schreef op 15 februari 2003 @ 15:55:
moet zeggen dat ik nog niet veel gehoord heb over LG tv's ..is dat positief of negatief .. weet ik niet ..
Wat ik wel weet is dat LG veel samen met Philips doet. Zowel bij CRT/TFT monitoren als TV's.

• JWO
ben nog een keer de stad in geweest (paar andere winkels) :)

en ik ben er uit dat ik dus geen breedbeeld wil, ik vind het te uitgerekt, en te plat allemaal. ook moet ik rekening houden met het formaat van het meubel.

nu vind ik de philips ook niet echt mooi, want deze is errug bol..

nu is mijn oog gevallen op de volgende TV:

Panasonic TX-28CK1

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/TX-28CK1.jpg

70 cm Quintrix beeldbuis, voor een betere helderheid met behoud van contrast
Hoge kwaliteit stereo geluidsweergave
Vooruitstrevend design met zilverkleurige afwerking
Gebruiksvriendelijke functies zoals Q-Link, on-screen menu's, automatische zenderprogrammering en teletekst
Gebruikte materialen zijn re-cyclebaar
C.A.T.S (Contrast Auto Tracking System): het contrast wordt automatisch aan de hoeveelheid licht aangepast

maar deze kostte 499,- zal ff kijken of ik em ergens anders nog goedkoper kan krijgen :)

maar zijn er nog zakke punten bij Panasonic tv's ?

• TomSwinnen

TomSwinnen

JWO , yo my kinda guy , breedbeeld vind ik ook maar niks ..
maar die panasonic lijkt me op die foto precies geen 70 cm :D
Anyway , als ik me niet vergis zijn Panasonic tv's ook goed .. heb ik gehoord é , heb er nog nooit eentje in men bezit gehad ..

Verwijderd

JWO schreef op 15 February 2003 @ 16:53:
ben nog een keer de stad in geweest (paar andere winkels) :)

en ik ben er uit dat ik dus geen breedbeeld wil, ik vind het te uitgerekt, en te plat allemaal. ook moet ik rekening houden met het formaat van het meubel.

nu vind ik de philips ook niet echt mooi, want deze is errug bol..

nu is mijn oog gevallen op de volgende TV:

Panasonic TX-28CK1

[afbeelding]

70 cm Quintrix beeldbuis, voor een betere helderheid met behoud van contrast
Hoge kwaliteit stereo geluidsweergave
Vooruitstrevend design met zilverkleurige afwerking
Gebruiksvriendelijke functies zoals Q-Link, on-screen menu's, automatische zenderprogrammering en teletekst
Gebruikte materialen zijn re-cyclebaar
C.A.T.S (Contrast Auto Tracking System): het contrast wordt automatisch aan de hoeveelheid licht aangepast

maar deze kostte 499,- zal ff kijken of ik em ergens anders nog goedkoper kan krijgen :)

maar zijn er nog zakke punten bij Panasonic tv's ?
leuke tv alleen het geluid is niks waard. ik zou eens verder kijken naar andere typen samsung. heb er zelf 1 en ben zeer tevreden.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Exirion schreef op 15 February 2003 @ 14:26:
[...]

Via het service menu kun je die optie aanzetten bij veel modellen.
en weet jij toevallig ook hoe je daarin komt? ik heb het al eens eerder gezocht en gevonden @google maar het werkt gewoon niet zoals het daar staat op die site.

misschien dat iemand die het echt gelukt is weet wat er fout is ;)

Verwijderd

Vraagje JWO: Waar kan jij de Samsung 28v53 voor 353,- kopen dit is namelijk wel erg goedkoop voor zo'n breedbeeld???

Verwijderd

JWO: die panasonics zijn zeker goed :)
Maar een 70 cm scherm kun je ook instellen naar 4:3. Krijg je een normaal beeld met zwarte vlakken rechts en links.

Dat breedbeeld is voor wide screen dvd's ed. Bij die panasonic heb je daar dus geen voordeel mee :)

Ikzelf ben ook van plan een nieuwe TV te halen. Wordt iig een panasonic of eentje die met men AB van mijn DVD overweg kan :D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_-SToFFeL-_ schreef op 15 February 2003 @ 17:02:
en weet jij toevallig ook hoe je daarin komt? ik heb het al eens eerder gezocht en gevonden @google maar het werkt gewoon niet zoals het daar staat op die site.

misschien dat iemand die het echt gelukt is weet wat er fout is ;)
Ik heb me ook de pokke gezocht en heb 't uiteindelijk op een wazige poolse site ofzo gevonden ;)

Als de TV uit staat: Display, Menu, Mute, Power On

Hij gaat dan aan en laat binnen een paar tellen het menu zien.
Dit moet met alle nieuwe Samsung modellen wel werken denk ik.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Exirion schreef op 15 februari 2003 @ 17:33:
[...]

Ik heb me ook de pokke gezocht en heb 't uiteindelijk op een wazige poolse site ofzo gevonden ;)

Als de TV uit staat: Display, Menu, Mute, Power On

Hij gaat dan aan en laat binnen een paar tellen het menu zien.
Dit moet met alle nieuwe Samsung modellen wel werken denk ik.
tnx, het werkt! 8)
nu nog uitzoeken wat waar voor dient allemaal :+

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
50Hz... krijg je zeker spijt van... beeldkwaliteit van een 100Hz is naar mijn mening veeeeel mooier... kijk dus ff verder of je nergens een 100Hz breedbeeld ziet die ook in de aanbieding is.. hebben ze vast ook wel bij Lukas Klamer

• JWO
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 17:15:
Vraagje JWO: Waar kan jij de Samsung 28v53 voor 353,- kopen dit is namelijk wel erg goedkoop voor zo'n breedbeeld???
stond al vermeld:

groothandel lukas klamer (alleen toegang met pasje)
TomSwinnen schreef op 15 februari 2003 @ 16:58:
JWO , yo my kinda guy , breedbeeld vind ik ook maar niks ..
maar die panasonic lijkt me op die foto precies geen 70 cm :D
Anyway , als ik me niet vergis zijn Panasonic tv's ook goed .. heb ik gehoord é , heb er nog nooit eentje in men bezit gehad ..
is wel 70cm kijk maar op www.panasonic.nl
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 17:01:
[...]

leuke tv alleen het geluid is niks waard. ik zou eens verder kijken naar andere typen samsung. heb er zelf 1 en ben zeer tevreden.
geluid maakt met niets uit, als de scart uitgang maar stereo is, komt toch een 5.1 receiver aan te hangen :)
Reignman schreef op 15 februari 2003 @ 17:54:
50Hz... krijg je zeker spijt van... beeldkwaliteit van een 100Hz is naar mijn mening veeeeel mooier... kijk dus ff verder of je nergens een 100Hz breedbeeld ziet die ook in de aanbieding is.. hebben ze vast ook wel bij Lukas Klamer
tsja. 100hz valt niet echt in mijn bereik, voor een monitor waar je dicht op zit vind ik het wel belangrijk, maar voor TV niet, mijn vader heeft 100hz (philips) en ik vind het een stuk blokkiger...

[ Voor 70% gewijzigd door JWO op 15-02-2003 18:13 ]

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Exirion schreef op 15 februari 2003 @ 15:59:
[...]

Wat ik wel weet is dat LG veel samen met Philips doet. Zowel bij CRT/TFT monitoren als TV's.
Inderdaad, LG.Philips dus; is een joint-venture van beide bedrijven.

En Samsung koopt concepten/componenten in van Philips Semi, dus kopen die Samsung, dan is mijn salaris ook weer voor een deel betaald _/-\o_

Verwijderd

Exirion schreef op 15 February 2003 @ 15:48:
[...]

Ik mag hopen dat je het alleen over CRT hebt, want anders verklaar ik je voor gek :)
Mwah zovizo Samsung maakt ook hele mooi CRT beeldbuizen :)

• JWO
ik heb die panasonic hier in de stad zien staan voor 499,- maar ik zie em in duitsland staan voor maar 330,- ! dat scheelt 170,- is in nederland ook zo goedkoop te krijgen ??

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben ook zwaar aan het twijfelen over de aanschaf van een tv.

Ik twijfel tussen:

SAMSUNG CB-15K22T
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/80b208cd84ba18d4c125679d00696ea0/7aae6bd101355e71c1256c1500615ab8/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
Voordeel: iets groter dan 37cm (15")
Nadeel: Samsung kwaliteit?? (verhalen over twijfelachtige beeldbuis)

Sony KV14LT1
Afbeeldingslocatie: http://www.ilguscio.it/ilguscio/images/prodotti/kv14lt1.jpg
Voordeel: Super kwali staat vast
Nadeel: beetje klein ding (14")

Philips 17PT1666
Afbeeldingslocatie: http://www.vivasnet.com/imagenes/70/productos/17pt1565.jpg
Voordeel: ideale maat voor mij (17inch)
Nadeel: Slechte verhalen over kleinere Philips tv's (kieskeurig.nl)
Geen vlakke buis

In de winkel is beeldkwaliteit niet te beoordelen ivm 50+ tv's op 1 aansluiting, en de verkopers blaten zwaar uit hun nek. Ze zeggen allemaal wat verschillends over betrouwbaarheid e.d.

Ik heb nu een 15" Philips uit 1994 waar ik mega tevreden over was, waar het niet dat hij door de bliksem getroffen is en niet te maken is (schijnbaar).

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 00:10

Rejgun

Leven is Bier drinken

Waarom kies je niet meteen voor een tv met een geheel vlakke beeldbuis en 100 Hz? Als ik het goed heb gezien hebben beide tv's dit niet. Het kijkt toch echt een stuk lekkerder en het ziet er veel strakker uit.

Mocht je voor een breedbeeld gaan zou ik er toch iets meer geld voor uittrekken. Het verschil tussen een goedkope breedbeeld en een dure is duidelijk zichtbaar. Maar dat zul je zelf al wel ervaren hebben als je ineen electronicazaak hebt staan kijken naar al die tientallen tv's voor je neus.

Audi: Vorsprung durch Technik

• JWO
geld speelt ook een rol ;)

Verwijderd

Ik zou ook voor die Samsung gaan, heb al jaren een Samsung en een Sony, die Sony was 2x zo duur, maar heb het idee dat ie kwalitatief een stuk minder is.

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Even iets anders ; hoe zit het nou met 100Hz TV's en tv-out van videokaarten (S-VHS)
Bij DIVX/DVD ed. is 50 Hz wel genoeg, maar als je wilt mailen of internetten is het bagger.
Is 100 Hz dan ook beter?

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Pagina: 1