[Pocket PC] eMbedded Visual Basic

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is er hier iemand die wel eens werkt met deze versie van Visual Basic ? Ik heb hier versie 3 maar loop tegen een aantal dingen aan waar ik niet goed uit kom...

Zo heb ik een regel code die in Visual Basic 6 goed werkt:

code:
1
Let tmpstring = txtInput.Text

Alleen als ik deze in de Pocket PC versie gebruik dan krijg ik de melding:
--------------------------
Compile error
Expected Statement
--------------------------

Weet iemand of het "Let" gedeelte soms niet werkt in VB voor de Pocket PC...want als ik deze weg haal werkt het wel, maar niet meer zoals het natuurlijk bedoelt is...

Verwijderd

Even een vraag he, waarom met deze versie werken als er standaard support in Visual Studio 2003 zit? (of 2002 met allerlei extensions)

Heb hier de beta draaien en daar kan je echt hele leuke dingen mee. De sourcecode van je desktopapplicatie of asp.net pagina kan je zonder enige wijziging gebruiken in je PocketPC applicatie.

Er zit zelfs een geweldige emulator bij zodat je niet bang hoeft te zijn je pocket pc te verknallen :)

Je kan programmeren in C#, C++, VB.NET of J++ (laatste onder voorbehoud).

• ViNyL
  • Niet online
Ik heb hier ook de versie 2002, daar zit embedded VB versie 3.0 bij. Ik kwam er bij het porten van een applicatie uit VB 6 achter dat er een hoop commands etc niet ondersteund worden.

Maar "Let" lijkt me toch wel... ?

Enig idee wat ik daar anders voor kan gebruiken ?

Even voor de goede orde: Ik ben een Eigen Huis en Tuin programmeur :)

• ViNyL
  • Niet online
Niemand die me hier mee kan helpen ?

Ik hoorde van een collega die programmeur is dat "Let" ouderwets is om te gebruiken. In plaats daarvan gebruik ik dan "Dim" maar die meldt dat hij geen "=" wil hebben in dit gedeelte:

code:
1
Dim tmpstring = txtInput.Text

Iemand diemij kan vertellen hoe ik dit op kan lossen ? Bijvoorbeeld door er een andere constructie van te maken ?

edit:

Het schijnt dus dat je DIM/LET etc allemaal gewoon weg kan laten !
Ik krijg dit net te horen iemand over the phone dus het is al opgelost :)

[ Voor 23% gewijzigd door ViNyL op 18-02-2003 20:54 ]

Verwijderd

ik heb ook een aantal rare dingen , als ik bijvoorbeeld een value in een string wil veranderen dan gebruikte ik altijd: "str(Getal_als_integer)" of andersom:
"val(getal_in_string)"

maar dat doet hij raar genoeg niet, iemand informatie hierover?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29

johnwoo

3S-GTE

Weet iemand of het "Let" gedeelte soms niet werkt in VB voor de Pocket PC...want als ik deze weg haal werkt het wel, maar niet meer zoals het natuurlijk bedoelt is...
Blijkbaar is Let inderdaad deprecated voor eVB. Ik snap alleen niet wat je bedoelt met "maar niet meer zoals het natuurlijk bedoeld is". Let is ook in 'gewoon' VB vrij zeldzaam, en een assignment zonder Let is exact hetzelfde als eentje met Let.

Het beste advies wat ik je kan geven is om gewoon af te leren Let te gebruiken. Zelfs in gwbasic (de eerste basic waar ik in progde, we're talking 1987 ofzo) werkten assignments zonder Let al prima. Onthoud gewoon: waarde assignments zijn gewoon een simpel = teken (kan met Let, maar hoeft niet en is dus voor compatibiliteit met eVB zelfs af te raden), en object(pointer) assignments moeten met een Set worden gedaan.

Dim heeft overigens niks met assignment te maken. Met Dim maak je ruimte voor (declareer je) een lokale variabele (kan ook een array zijn). Een ander woord voor ruimte maken is dimensioneren. Voor array-variabelen kun je die ruimte later ook nog groter of kleiner maken, ofwel re-dimensioneren, met Redim. Leer jezelf aan om Option Explicit te gebruiken, en al je (lokale functie-)variabelen altijd met Dim te declareren. Member variabelen (van een class of een form, iig de variabelen die niet in een functie maar in de Declarations section worden gedeclareerd) declareer je met Public, Private of Friend.
Dit heeft dus niets met assignment (waar Let bij komt kijken) te maken, hoewel het in VB.net wel mogelijk is om een variabele te declareren en direct een assignment te doen: Dim Msg As String = "Hello, world!"

Tempest: de gebruikelijke manier om types te converteren is met de conversiefuncties, zoals CStr, CInt enzovoort. CInt bijvoorbeeld geeft netjes een error als een string geen integer bevat, terwijl Val een Long of Variant (ik weet niet meer precies welke) teruggeeft, van de string tot het eerste non-numeric karakter (of 0 als er geheel geen getal in de string staat). De beste manier is dus om eerst IsNumeric te gebruiken, en vervolgens CLng of CInt.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 13:27:
Even een vraag he, waarom met deze versie werken als er standaard support in Visual Studio 2003 zit? (of 2002 met allerlei extensions)
De laatste keer dat ik het controleerde kreeg je Visual Studio niet gratis bij Windows. VS.NET is voor een normaal persoon niet te betalen, daarentegen is embedded Visual Basic gewoon gratis te downloaden.

Verwijderd

.
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 09:51:
[...]

De laatste keer dat ik het controleerde kreeg je Visual Studio niet gratis bij Windows. VS.NET is voor een normaal persoon niet te betalen, daarentegen is embedded Visual Basic gewoon gratis te downloaden.
Ik zeg niet dat je VS.NET bij Windows krijgt. Waar lees jij dat :?

Hmm. Een normaal persoon koopt voor 149 euro bij Computer Collectief VB.NET Volledige versie :). Ik vind dat prima te betalen voor een full version IDE van Microsoft :9.
*klik hier maar s*

Het is prima te betalen, je hebt ook niet een enterprise versie nodig om te ontwikkelen. Met VB.NET 2002 Standard kan je al ASP.NET(met VB.NET) en VB.NET applicaties maken.

Microsoft wilt het aantrekkelijk maken voor programmeurs om met het .NET Framework te werken en dat is heel goed te zien aan de prijzen die ze hanteren gelukkig. Hopelijk zetten ze dat met de 2003 versie voort!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 11:28 ]

Verwijderd

Er is trouwens ook een pakket waarbij je in vbscript applicaties kan ontwikkelen voor PPC, uiteraard niet zo uitgebreid als vb voo wince maar nog steeds erg grappig. Voordeel is dat je binnen no time je eigen applicaties aan de gang hebt.

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 13:27:

Heb hier de beta draaien en daar kan je echt hele leuke dingen mee. De sourcecode van je desktopapplicatie of asp.net pagina kan je zonder enige wijziging gebruiken in je PocketPC applicatie.

Er zit zelfs een geweldige emulator bij zodat je niet bang hoeft te zijn je pocket pc te verknallen :)

Je kan programmeren in C#, C++, VB.NET of J++ (laatste onder voorbehoud).
VS.NET 2003 ondersteunt geen C++ en geen J++ voor Pocket PC. Op de Pocket PC moet je het .NET Compact Framework installeren, en deze kan je momenteel alleen gebruiken icm C# en VB.NET.

En zo geweldig is de emulator niet. Normaal gesproken kan je in het Pocket PC besturingssysteem een contextmenu krijgen door de stylus kort ingedrukt te laten. Bij de emulator gaat dat superlangzaam, heel irri.

modbreak: dank voor je behulpzame reactie, alhoewel ik betwijfel of men het na 4.5 maand nog echt nodig had :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door curry684 op 07-07-2003 21:47 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:31
Let wordt gebruikt als je objecten aan elkaar wilt toekennen.

Aangezien een string geen object is, kun je gewoon:
Visual Basic:
1
2
3
Dim tmpString as String

tmpString = Text1.Text

doen.

[edit]
Oops, niet naar de datum gekeken :D

[ Voor 11% gewijzigd door farlane op 08-07-2003 09:18 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Xanion
  • Laatst online: 03-08 20:18
farlane schreef op 08 July 2003 @ 09:17:
Let wordt gebruikt als je objecten aan elkaar wilt toekennen.

Aangezien een string geen object is, kun je gewoon:
Visual Basic:
1
2
3
Dim tmpString as String

tmpString = Text1.Text

doen.
Sinds wanneer wordt Let gebruikt om objecten toe te kennen? Laatste keer dat ik dat wilde moest ik daar nog Set voor gebruiken...
Let werd vroeger gebruikt voor het toekennen van een waarde aan een variabele. Dit kan nog steeds, maar is allang overbodig. Waar let tegenwoordig veel meer wordt gebruikt is in classes, samen met keyword 'Get' (Property Let & Property Get)

[ Voor 4% gewijzigd door Xanion op 08-07-2003 09:56 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Heren, voor het geval niemand het nog gezien had, alle berichten boven [rml]lvmeijer in "[ Pocket PC] eMbedded Visual Basic"[/rml] zijn meer dan 4 maanden oud :). Veel plezier nog.
Pagina: 1