Toon posts:

[XP] Internet afsluiten, schijfcontrole en alles afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pffff... 't is soms een hele klus om in de topic titel duidelijk te maken wat je weten wilt... ;)

Sinds ik XP heb, heb ik gedonder met schijfcontrole: die start om de haverklap als ik XP opstart.

Volgens mij heb ik (een van de) reden(en) ontdekt: mij familie sluit de computer af ZONDER eerst Zone Alarm en de internetverbinding af te breken. Als ik de internetverbinding handmatig verbreek en de computer afsluit als ALLE programma's uit zijn, krijg ik geen schijfcontrole bij de volgende opstart. En anders wel.

Kan dit kloppen? Zo ja... is het ook mogelijk voor mijn vergeetachtige familieleden een soort van shutdown.bat te maken die eerst alle progs afsluit voordat de computer wordt afgesloten?

Ja, ik weet het: XP sluit natuurlijk zelf ook alles af (anders wil 'ie niet plat gaan) maar schijnbaar zit er op mijn computer wat dat betreft toch iets vreemds...

Ik wil gewoon dat iedereen alle progs uitzet voordat ze voor afsluiten kiezen, maar ja, zo simpel werkt dat niet in de praktijk. Als ik nu iets op het bureaublad kan zetten waar ze alleen maar op hoeven te dubbelklikken en alles wordt netjes in de goede volgorde afgesloten, dan hoop ik eindelijk eens van die eeuwige schijfcontrole af te komen...

Kan dit? Of zit ik sowieso onzin uit te kramen...?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Volgens mij lijkt het er meer op dat ZoneAlarm een conflict geeft ofzo. Als XP ZoneAlarm zelf niet goed kan afsluiten, is er al iets mis.

Je zou natuurlijk Scandisk tijdens het booten kunnen disabelen, maar daar schiet je niets mee op.

Wat heb je zelf eik al geprobeert? :?
Reinstall van ZoneAlarm bijvoorbeeld?

Verder zou je even kunnen zoeken op http://www.windows2000faq.com/, met als keyword rundll32.exe, hiermee kan je een harde reset of shutdown forceren, die breekt sowieso de programma's af. Succes...

Dividend for Starters

Verwijderd

Installeer idd ZoneAlarm eens opnieuw. Wat voor internetverbinding heb je btw?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ZA al regelmatig opnieuw geinstalleerd. Soms gebruik ik het al niet meer omdat het vaker gedonder geeft. Zo nu en dan zijn de instellingen opeens corrupt en blokkeert 'ie alles. Ik denk dat ik ZA er maar helemaal afgooi... Is de standraad firewall van XP wat...? Of moet ik dan toch echt iets anders hebben (=kopen... )
Ik heb ADSL.

Die windows2000faq ligt trouwens plat (of zo)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 11:30:
Is de standraad firewall van XP wat...?
Niet echt, want deze houdt niet in de gaten welke programma's met het internet connecten. Inbound - Outbound traffic wordt niet gefilterd, iets wat ZA wel doet. Daar moet je aangegeven welk programma met het internet mag connecten.

De standaard firewall van XP gooit wel leuk alle poortjes dicht maar controleert niet welk programma met het internet mag connecten, en dat is dus niet goed.

Heb je heel XP al een keer opnieuw geïnstalleerd?