[asp.net] Starter Kits

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 00:06
Op asp.net hebben ze afgelopen week in het geniep 5 sample applicaties geplaatst onder de noemer Starter Kits.
Twee hiervan zijn al bekend. Dit zijn lichtelijk aangepaste versies van de IBuySpy Shop en Portal. Drie samples zijn echter nieuw: een Time Tracker, een Reports applicatie en een Community.
Nou heb ik gisteravond die Community sample ff gedownload en geïnstalleerd. Het spul installeerde allemaal fijn dus draaien maar. Whoohoo wat een berg functionaliteit zit er in dat ding! Coooool dacht ik zo al rondklikkende :9~.
Goed, na een tijdje klikken werd het tijd voor de code. Aangezien er wel een paar bijzondere dingen inzitten (voor een sample applicatie) opende ik vol verwachting de code. Wat een afknapper! :'( Alle ongeschreven regels die binnen modern applicatie design bestaan worden met voeten getreden "Wat nou meerlagenstructuur? Als we alles bij elkaar flikkeren performt het toch veel beter?". Werkelijk net of je de source van PHPNuke zit te bekijken.
Waarom doen ze dat nou weer? Zijn het nou gewoon een stelletje prutsers of hangen ze ook de filosofie aan dat je niet te moeilijk moet doen over architectuur (zie ook [rml][ alg] enterprise applicatie - totaal oplossing.[/rml] ;)).

Cuyahoga .NET website framework

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
Ik heb die IBuySpy portal ook al eens bekeken, en inderdaad. Er is geen scheiding te vinden tussen BL en DAL. Vreemd dacht ik in eerste instantie, maar toen heb ik ook gezien dat er eigenlijk niet veel BL nodig is in die applicatie. Dus, dan heb je idd geen BL layer nodig.

https://fgheysels.github.io/