Toon posts:

P3@500 overclocken???

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Supermicro P6SBA mobo en een P3@500 maar ik krijg die verekte proc nie overgeclockt want het moederbord accepteerd dit nie (mobo ondersteunt tot 800mhz proc) volgens de busspeedratio tabellen mar als ik deze tabellen toepas op mijn moederbord met de jumpers verandert de snelheid niet :( maar alles werkt wel hoe kan dit??
(ben een echt noob op dit gebied)!!!!!!!! ;)

Verwijderd

Je moet de FSB veranderen, Niet de multipier Ik denk overigens niet dat je moederboard dat kan :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kijk hier eens Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02) Misschien is er ergens een jumer dat je moet verplaatsen om andere fsb's te kiezen.

[ Voor 17% gewijzigd door pisart op 15-02-2003 12:28 ]

Verwijderd

sorry dat ik dit moet zeggen maar als je echt een noob bent op gebied van overclocking dan raad ik je aan om het niet te doen omdat: je kan je processor mee beschadigen, geheugen,moederbord misschien kan je voeding het niet trekken en nog veel meer. daarboven op moet je een goeie koeling hebben om hitte van je processor tegen te gaan. maar als je echt wilt overclocken dan zou ik maar eerst effe goed zoeken via de search hoe je dat doet.

Verwijderd

Als je proc,ram e.d. tewarm word loopt ie wel vast en koelt ie af :>

Verwijderd

De snelheid veranderd niet omdat de MP gelockt is ;) Dit is ook een FAQ vraagje. Als je dat gelezen hebt kom je er wel uit denk ik :)

Snelheid = MP x FSB

MP kan niet veranderen dus moet je het met de fsb doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 15:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.