Toon posts:

formulier aan database koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje, ik wil een formulier op mijn site dat als de mensen b.v
aanvinken ik wil een amd processor
120GB hdd
256mb
enz.

dat als ze alles hebben aangevinkt dat er dan uit een database op internet gelijk een soort van offerte op het scherm staat met hun wensen.
het is een beetje moeilijk uit te leggen

Zie http://www.i-suplies.nl/form.htm

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon met php of een andere taal, de opties in een database moet laten wegschrijven op basis van een sessie code. Deze gegevens haal je in het volgende scherm weer uit de database met daarbij de bedragen en dat laat je optellen. Echt moeilijk lijkt me dat niet

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verdiep je aans in ASP/PHP en mySQL/SQL.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 10:06

MAZZA

Barbie is er weer!

Volgens mij bedoelt hij on-the-fly. Vink iets aan en de prijs gaat ++. Dan zou je het met javascript moeten oplossen. Maar je kan het ook met PHP of ASP doen in een iframe ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik bedoel echt uit een database ,als iets is aangevinkt dat de database dan in principe de computer op het scherm zet, wel met de prijs erbij, maar ik ga wel proberen of ik dat SQL kan leren, zal toch niet zo moeilijk zijn, waar is dit trouwens te downloaden,of te koop want ik moet geen warez

Verwijderd

chicko: ik denk aan je post te zien dat je nog helemaal geen ervaring hebt met javascript, PHP en databases, klopt dat? :)

If so, dan denk ik serieus dat dit te hoog gegrepen is voor je. Laat dit dan door iemand anders voor je doen of begin bij de basis :)

Succes :)

edit:

dat dacht ik dus al ;)
MySQL is gratis en je kunt het downloaden op www.mysql.com :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 12:26 ]

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 12:24:
nee ik bedoel echt uit een database ,als iets is aangevinkt dat de database dan in principe de computer op het scherm zet, wel met de prijs erbij, maar ik ga wel proberen of ik dat SQL kan leren, zal toch niet zo moeilijk zijn, waar is dit trouwens te downloaden,of te koop want ik moet geen warez
Ik denk dat je je toch beter eerst in de materie kunt verdiepen want nu klets je maar wat door elkaar. Een database zet niks op het scherm, dat doet meestal een scripttaal. Kijk eens op www.w3schools.com voor meer info over PHP/ASP SQL enz.

Verwijderd

Topicstarter
klopt html en flash dat gaat wel, maar ik ben pas 28 en het lijkt me wel leuk om dit te leren, kan je veel mee doen ga op internet wel zoeken naar lessons

Verwijderd

Begin eerst eens met een server-side scripting taal te leren, bijvoorbeeld PHP, dat is erg eenvoudig om te leren. Zodra je het voor elkaar krijgt om de gesubmitte data op je scherm te krijgen kun je gaan beginnen met een database koppeling.

Vergis je niet, het is best ingewikkeld als je er nog niet zoveel kaas van hebt gegeten. Meer dan een advies kun je niet echt krijgen, omdat je geen programmeer-specifieke vragen hebt. :) En die zouden dan in het forum Programming & Webscripting horen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.