Direct mpeg opnemen met tv kaart (pctv rave)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 09:43
oi

ik heb zo'n miro pctv kaartje en ik dacht gister toen ik een krezip concert op tv zat, ff opnemen :P

ik nam op, en toen ik daarna rond keek bleek mijn bestandje plots 10 gig te zijn =) avi'tje

kan ik niet direct als mpeg opnemen? ik kan het wel decoden maar dat schiet niet op als je schijf vol zit :)

zijn hier programma'tjes voor? gwoon direct mpeg dus, thanks :)

Verwijderd

Ik meen dat alleen die dure Miro dingen dat kunnen DC30 en DV500. on-the-fly decoderen als je een avi opneemt gaat geloof ik niet. dan heb je een mpeg decoder (zoals de Dazzle) nodig

Verwijderd

PowerVCR, WinVCR en VirtualDub kunnen gebruikt worden voor mpeg streaming, maar wil je wat kwaliteit dan heb je minimaal een AMD800 nodig..

success :-)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56

Petuhr

FreeBSD

Heb zelf ook een PCTV Rave kaartje, en ik neem op met VirtualDub... en de Morgan Multimedia MJPEG compressor...

Kan gewoon in full pal (768x576) opnemen...

Je moet wel een snelle hd hebben, liefts ata66 of ata100 ( of scsi 160 :P )

Hierna compres ik het gewoon naar divx of mpeg :)

Grtz Petuhr

Verwijderd

ik heb een Miro PCTV pro en is nog niet gelukt boven de 320x240 op te nemen, enkele ideeen?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56

Petuhr

FreeBSD

VirtualDub gebruiken, en niet die ranzige programma's van Pinnacle :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik heb ook een PCTV en het hoogste wat ik kan capturen met VirtualDub is 480x360. Hoger (640x480 en 768x576) lukt ook nog wel maar dan krijg ik teveel dropped frames.
Meestal gebruik ik echter gewoon 384x288 omdat deze resolutie op de een of andere manier een beter beeld geeft dan bv 480x360.
Let wel; ik heb het hier over on-the-fly DivX-encoding! dat Krezip-concert heb ik ook een stukje van opgenomen :) Het is wel fijn dat VirtualDub beide 366@550's op mijn BP6 gebruikt :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:37
met het pinnacle programma kan je opnemen in
176x144 (goed) of 352x288 (beter/best)
Met de Pinnacle Software zelf kun je alleen opnemen in AVI. Met Virtualdub in allerlei formaten alleen vereist dat wel veel CPU kracht. Met m'n P3-600 kan ik real-time DivX opnemen (qualiteit: 910k) op 25 fps (352x288)
Alleen dan ben ik gedwongen de audio met de standaard PCM code op te nemen en het geluid naderhand te comprimeren naar MP3 omdat m'n CPU het anders niet trekt en ik frameloss krijg.. ;)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 09:43
trekt mijn pIII 450 met 256 en een 5400 Maxtor virtualpub als ik hem 'met rust laat' en zonder andere programma's laat opnemen?

Verwijderd

Ik heb virtualDub een keer gebruikt en de direct divX gestreamed, dit ging aardig totdat ik zag wat ik opgenomen had, het zag eruit als een reeks van JPEGs op 1% kwaliteit met audio waarvan de radio op mono beter klinkt :)

ik heb beter ervaring met PowerVCR die gelikt uitziet met kanaalkiezer/on-the-fly editing en converter.
De kwaliteit van mpeg1 laat wat te wensen over, maar mpeg2 is uiteraard beter maar vraagt 800 Mhz of meer en absoluut geen multitasking.

Ik zit te denken om een mpegdecoder kaartje, maar nog niet zeker welke en wat voor impact dat heeft op het systeem voor multitasking..
Mischien dat iemand hier meer ervaring heeft over, wat, hoe en hoeveel :)

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
er zit op die miro ook nog een hardware codec, niet spectaculair, maar werkt wel heet x32 ofzo
Pagina: 1