UPS vragen

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hallo,

Ik heb van de week 2 UPS'en gekregen :) Nu heb ik eens e.e.a. opgezocht hier op het forum en via google, maar ik heb toch nog wat openstaande vraagjes waarvan ik hoop dat een van jullie ze kan beantwoorden.

Het gaat om de volgende UPS'en:

- MGE Pulsar ES8+
- APC SmartUPS 700INET

Nu heb ik de volgende vragen:

- Klopt het dat je voor die MGE een gewone seriële kabel (muis verlengkabel) kunt gebruiken en dat dit niet werkt bij die APC?

- Klopt het dat beide UPS'en dezelfde type accu's gebruiken? In die APC zit een BB Battery waar verder op staat dat ie 12V en 7Ah is. Op onderstaand adres vond ik de specs voor de accu's uit die MGE:
http://www.shoplaptop.net/6mge1156.html
Die zijn dus precies even zwaar en de afmetingen komen ook overeen. Zou ik wanneer ik voor beide UPS'en de accu's zou willen vervangen, de volgende accu's kunnen kopen?
http://www.cuci.nl/~regen/winkels/docs/pd-1945522209.htm

Deze zijn echt ontzettend veel goedkoper dan de originele (APC) accu's, maar zouden qua afmeting en vermogen perfect moeten passen; in elk geval in die APC, maar volgens mij dus ook in die MGE.

- Wie heeft ooit eens de accu's vervangen van een ES8+?? Hoe doe je dat in godsnaam zonder de hele UPS te demonteren? Bij APC kun je de accu's nl. gewoon eruit schuiven, maar bij die MGE zitten ze wel op een heel klote plek!

- Wie kan me uitleggen waar de Network Monitoring (RJ45 Data Line Filtering) mogelijkheid van die MGE voor dient? Ik heb het opgezocht, maar snap het niet echt.

- Wie weet waar je originele MGE accu's vandaan kunt halen en waar ze die evt. kunnen vervangen? Ik vind de site van mge.nl nl. erg summier met betrekking tot support.

Dat was het zo'n beetje wat ik in eerste instantie wilde vragen :)

Verwijderd

Hi,

Ik heb zelf een UPS van APC Back-UPS PRO 1000.

Je kunt bij mijn weten geen normale seriële kabel gebruiken om te communiceren met je UPS. Je kunt wel een speciale UPS seriële kabel verlengen met een normale seriële kabel verlengen.

Nou die RJ45 Data Line Filtering houdt in dat je je apparatuur hiermee kunt afschermen tegen overspanning. bv. bliksem inslag.

Voor die accu's moet je iemmand anders hebben! Die van mij doen het nog gelukkig want ze zijn idd erg duur!

>:)

• MinddiggerNL
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 12:57:
Hi,

Ik heb zelf een UPS van APC Back-UPS PRO 1000.

Je kunt bij mijn weten geen normale seriële kabel gebruiken om te communiceren met je UPS. Je kunt wel een speciale UPS seriële kabel verlengen met een normale seriële kabel verlengen.
Daar was ik al bang voor. Bij die MGE kan dat zover ik heb kunnen vinden wel. Dan moet ik maar eens informeren of iemand zo'n kabel voor me kan maken.
Nou die RJ45 Data Line Filtering houdt in dat je je apparatuur hiermee kunt afschermen tegen overspanning. bv. bliksem inslag.
Doet een UPS zoiets niet sowieso al? Ik vat dan niet echt waarom het een RJ45 (UTP) aansluiting is.
Voor die accu's moet je iemmand anders hebben! Die van mij doen het nog gelukkig want ze zijn idd erg duur!>:)
I know...van die prijzen voor die APC gevallen val je achterover. Op die sites die ik gaf, staan acceptabele prijzen voor die MGE en universele accu's, vandaar dat ik ook vroeg of die (m.n. die laatste) geschikt waren.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35
Ik heb sinds kort de Sweex1000VA en de Sweex500VA en deze gebruiken normale seriele verlengkabels om ze aan te sluiten aan de pc. Intern wordt dit dus op de correcte manier gerouteerd. Ook iets consument vriendelijker als een specifieke UPS kabel.

Zie http://www.exploits.org/nut/library/compat.html voor meer info over connector layout etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Juicy op 15-02-2003 14:11 ]

-

• MinddiggerNL
Hmm...bedankt voor de link, maar dat maakt mij niet vrolijker. Ik zie nl. dat ook MGE met speciale kabels werkt, of kijk ik nu verkeerd?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35
MGE gebruikt volgens mij een standaard verlengkabel, enige verschil is de doorlussing bij de poorten 4 en 6 en 7 en 8. Maar voor een tweaker is dat toch geen probleem ?

En anders probeer je het eerst met een standaard kabel ?

-

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
hier kan je ook eens kijken voor je kabels, de gewone tekst is onleesbaar, maar de fototjes met de pinouts zijn in het engels.

http://ups.miem.edu.ru/ups_faq5.html

Speed is nothing without control, but who cares

Verwijderd

>Doet een UPS zoiets niet sowieso al? Ik vat dan niet echt waarom het een RJ45 (UTP) aansluiting is.

Het is de bedoeling dat je bv. de UTP van je ADSL modem in je UPS steekt als de bliksem dan inslaat op het KPN netwerk of je ADSL modem dan brand je NIC in je PC er niet uit! :+

• MinddiggerNL
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 15:59:
>Doet een UPS zoiets niet sowieso al? Ik vat dan niet echt waarom het een RJ45 (UTP) aansluiting is.

Het is de bedoeling dat je bv. de UTP van je ADSL modem in je UPS steekt als de bliksem dan inslaat op het KPN netwerk of je ADSL modem dan brand je NIC in je PC er niet uit! :+
Ok...dat is duidelijk :)
Pagina: 1