Hoi mensen,
Ik heb 'zonet' Gentoo op m'n oude Pentium gezwierd en ben nu bezig met het installeren & configureren van de software die ik nodig heb. En zoals gewoonlijk kom ik natuurlijk weer wat problemen tegen. Ik heb Apache + mod_php geïnstalleerd. Dit werkt reeds perfect voor zover ik kan beoordelen (PHP-pagina's worden correct verwerkt), op een klein detail na: Als ik mail() gebruik in een PHP-script dan geeft ie een fout. Bijvoorbeeld:
. Postfix werkt overigens want wanneer ik op de console het volgende typ:
Iemand enig idee wat er mis gaat?
Voor alle duidelijkheid nog wat versie informatie:
- Apache 1.3.27
- PHP 4.3.0
- Postfix 2.0.3
Ik heb 'zonet' Gentoo op m'n oude Pentium gezwierd en ben nu bezig met het installeren & configureren van de software die ik nodig heb. En zoals gewoonlijk kom ik natuurlijk weer wat problemen tegen. Ik heb Apache + mod_php geïnstalleerd. Dit werkt reeds perfect voor zover ik kan beoordelen (PHP-pagina's worden correct verwerkt), op een klein detail na: Als ik mail() gebruik in een PHP-script dan geeft ie een fout. Bijvoorbeeld:
PHP:
geeft in de browser:1
2
3
4
| <? echo "hello world"; mail("mijnemail@mijnprovider.com", "test", "test"); ?> |
De gebruikte mailserver is Postfix welke door PHP als sendmail-kloon gebruikt kan worden (bij anderen werkt het tochhello world
Fatal error: Call to undefined function: mail() in
/home/httpd/htdocs/test.php on line 3
code:
dan krijg ik dat mailtje correct aan... In php.ini staat:1
| echo "test" | /usr/sbin/sendmail "mijnemail@mijnprovider.com" |
code:
en phpinfo() toont dat deze instelling overgenomen is.1
| sendmail_path = "/usr/sbin/sendmail -t -i" |
Iemand enig idee wat er mis gaat?
Voor alle duidelijkheid nog wat versie informatie:
- Apache 1.3.27
- PHP 4.3.0
- Postfix 2.0.3
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.