Toon posts:

Advies gevraagd aanschaf miniserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen!

Ik moet een systeempje kopen om daarop apache, mysql en php te draaien. Daarop zullen tussen de 100 en 200 queries (ja heel weinig, vraag me niet waarom men hier een aparte server wil :)) per dag worden gedraaid.

Wat is hiervoor de aanbevolen config? (Kan geen linux worden heb namelijk nog wat dingetjes die erbij horen die in windows zijn (ongetwijfeld ook voor linux verkrijgbaar, maar daar ligt mijn kennis zeker niet!))

Database groote: Waarschijnlijk niet groter dan 100Mb komende tijd

Dus mijn vraag: Advies voor:
HD / Backup / CPU / Mem /

Bvd.
Gaab

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Windows NT, klein 4GB hddje, Pentium Pro (of mmx), 64 of 128mb lijkt me genoeg :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

als je een beetje in linux thuisbent zou ik dat zeker aanraden (zonder xwindow) en ik denk dat zo'n beetje alles boven de P100 goed genoeg is

als je echter iets nieuws gaat halen kun je misschien voor een Via proc gaan met een beetje prutsen kun je die wel passief laten draaien(silence is everything)

weet iemand nog een leuke signature?