CPU te heet?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 20:59

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Ik hoorde zo van iemand dat als je dpc draait (omdat je comp. dan je volle prosessor snelheid gebruikt) je cpu zo'n 70 graden C worst, en je levensduur sterk terugloopt.

Niet dat mij dit boeit (na 3 jaar is ie toch zover verouderd dat ik nieuwe koop) maar toch...

Of zou die gozer nou gewoon een slechte cooler hebben?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Die gozer heeft een slechte koeler!

P3 450@600 draait bij mij met koe op 40° to 50°.

Zet ik de koe uit dan zit ik op 27°.

Greetinx [eNeRGy]

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46

NightBird

DPC-Crew Coding
Sja, 2 mogelijkheden:
1) Zuperver overclocked
2) geen cooler

Ik heb een dual Celeron 366 @ 551, en die worden 46°C. (Zonder koe weet ik niet, want mn koe durf ik niet uit te doen, omdat ik dan niet het maximale uit mn systeempje pers :))

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

C400@450 draait perfect met continu-koe en wordt zo'n 40 graden. Zonder koe heeft deze PC nog nooit gedraaid, alleen tijdens een reinstall staat 'ie 'n halfuurtje uit :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Tijd voor een stomme vraag

Waar(mee) kun je zien hoe heet je CPU is....?

Alvast bedankt! :)

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Motherboard Monitor 4.0
gewoon ff zoeken in altavista :)
heb ik daar ook gevonden !
(en nu ga ik The LawnmowerMan kijken ... 1 van m'n favo films :))

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• dyna18
  • Laatst online: 13-03 14:38
fuck nu heb ik het begin gemist.
Gelukkig niet helemaal....

Wat is dit voor zooi. Engels gesproken met franse ondertiteling... Wat ongelofelijk irri.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
In het fijne Belgie spreken ze 2 talen slimpie... :)
En effe on topic: Mijn procs zijn 32-40 graden afhankelijk van de temp in mn kamer, en dat is echt niet te heet. En een proc die 70 graden is heet gewoon geen koeler ongeveer, dit is echt poep (al kan het wel hoor daar niet van)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• dyna18
  • Laatst online: 13-03 14:38
on-topic: Hoe kun je de ware temperatuur van je processor weten?
Bij mij geeft MBM tussen de 24 en 36 graden aan, maar ik vermoed dat de processor veel heter is. Waarschijnlijk zit de sensor wat van de processor af, waardoor er een lucht-isolatielaag tussen hangt.
Dus hoe kun je dan precies meten?

off-topic: hmmm zo geweldig was hij nou ook weer niet. Trouwens het begin van de eind-song doet me een beetje Terminator denken. Hoorden jullie dat ook?

Verwijderd

Mijn cpu, een amd k6/233 is dan toch wel een beetje kapot denk ik. Als ik D.net draai wordt ie 75°C en dan springt de overheat functie van m'n mobo aan, met als gevolg een hoge irritante pieptoon en dan verlaagt ie de cpu snelheid zodat de cpu terug afkoelt.

Het probleem is wel dat ik m'n computer de ganse dag wil laten aanstaanom blokjes te grazen, maar hij staat in de living, dus m'n ouders zullen het niet plezant vinden als ie om de 5 minuten aan het piepen slaat :( .

Gelukkig heb ik via waterfall (dat overigens niet veel uithaalt als je cpu niet idle is) iets kunnen forceren dat m'n temperatuur rond de 73-74°C houdt.

Ik hoop wel dat dit niet slecht is voor m'n CPU.
/me vraagt zich af of het de moeite nog is om een zware fan te kopen

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Een oplossing:

trek je PC speaker los... werkt bij mij ook...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat het inderdaad veel uitmaakt waar de probe geinstalleerd is, en hoe. Mijn mobo geeft aan dat mijn cpu-tje (PIII-500 katmai) rond de 65 graden zit. Heel soms als ik b.v. m'n internet verbinding uitzet begint 'ie ook te piepen. Extra koeling haalt tot nu toe weinig uit (hoewel ik het piepen niet meer gehad heb).
De PIII coppermine wordt volgens mij sowieso minder heet dankzij de kortere verbindingsbaantjes.
Kastje openzetten wil ook nog wel eens helpen; ik zit zelf te denken aan een zware intake-fan, gecombineerd met het openzetten van de bovenkant van m'n A-open kast.

Intentionally left blank

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Hmm, mijn CPU (AMD650) is met koe nu 53 graden...is dat normaal?

Verwijderd

Op dit moment staat m'n koetje op stal. Die paar graden extra zijn nu echt te veel, zelfs met grote ventilator direct op de open kast ..

Verwijderd

P3 450@600 draait bij mij
hoe krijg je dat voor mekaar???

Ik dacht dat een p3-450 een fixed multiplier had? En ik kom met m'n FSB niet hoger dan 120 en dan draait ie nog niet stabiel... Boven de 112 krijg ik zelfs rare verkleuringen op m'n monitor.

• Bluestorm
  • Laatst online: 20-08-2022
Op dit moment staat m'n koetje op stal. Die paar graden extra zijn nu echt te veel, zelfs
met grote ventilator direct op de open kast ..
Bij mij precies het zelfde (Met kamertemperatuur van ver boven 30 blijft hij met geen enkele koeler stabiel), maar mijn koetje is mij te waardevol, dan maar wat minder ver overclocken.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:54
Yep, mijn koe staat ook op stal
Processor is 62 gradeb en mobo 41
Als ik me koe nu laat grazen krijg ik een waarschuwingspiep uit me kast...

• The Wizard
  • Laatst online: 25-05 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
Mijn overgeklokte PIII Katmai 500@575 kan met deze dagen ook niet zonder extra koeling, met een grote staande ventilator blijft ie max. 51 graden, bij 56 graden slaat ie vast, dus ik heb nog wat reserve :)
Dit bij een kamer temperatuur van 35 graden :(

The Wizard

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Mn procje werd gisteren max 45 graden, dus dat viel nog wel mee. Ik heb gisteren wel een paar rare vastlopers meegehad, gewoon lockup en verder niks, enige wat help is de powerknop. Ik hoop dat het aan de warmte lag. ;)

Verwijderd

Woebes, moet je wat gelukkig mee hebben. Mijn p450 draaide van de winter ook op 600, met standaard koelertje. Maar met dit weer trekt hij 504 niet eens :(
Tijd voor een goede koeler dus...

• Uhmmie
  • Laatst online: 21-01 08:59
Hmmz mijn celly-II 566 komt eigenlijk niet boven de 40 graden uit (zonder dpc rond de 32 en met dpc nu en die hitte zit ie op de 37 graden...) Mijn mobo doet wel raar die schommelt tussen de 40 en de 65 (is een Asus CuBX)... Ik heb trouwens zo'n Titan Majesty (gvd nog 55 voor betaald :( nu is ie al voor 40 te krijgen :) :) :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Op de k-6 350 @ 400 ook een beetje probleempjes gehad, 56 graden en bij opstarten van bijv winamp swokt de meuk gewoon. Klotelang opstarten ensow en dan bij napster hetzelfde!!
Gewoon maar ff laten draaien en niet al te veel mee dien denk ik

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

Zo halen we AnandTech natuurlijk nooit in :(

Als je toch wilt grazen, en je pc'tje iets koeler houden installeer dan Watfall Pro en zeg het om de temperatuur van de cpu te verminderen als ie oververhit en stel dat dan in op een voor jezelf acceptabele waarde.

Ik gebruik dit zelf ook omdat m'n pc anders constant loopt te piepen.

Je kkeys/s zullen hier wel wat onder lijden, maar elk blokje telt!

Dus grazen maar!

Verwijderd

The Wizard

Mijn Katmai 500 draait op 585 (FSB 117) en heeft een temp van 48 graden (na 2 uur).
Een eenvoudige P3 CPU koeler, voedingsfan en een extra fannetje aan de zij kant van de kast. Mobo temp is 47 graden.
Ik heb een Abit BX6-2.0 mobo. De CPU core staat op 2,0 volts.

Flapmo
De cpu temp 10 graden verlagen betekent CPU 2 keer zo lang mee. Ik heb het een keer gehoord, nergens gelezen.
Als je kijkt naar reactiekinetiek (chemische reacties) heb je ook zo een (logaritmisch) verband tussen temperatuur en reactie snelheid.

Verwijderd

één woord voor jullie allemaal:
CRYOTECHNICS!!! :)

Verwijderd

Bp6 met dual celly 466@550

beide cpuŽs: tussen de 26/29 graden
systeem rond de 40 graden

Fulltime 24/7/year active

(zitten wel golden orbs op :D )

• The Wizard
  • Laatst online: 25-05 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
blue1

Huh? Ik heb helemaal geen FSB van 117 ertussen zitten... Ik heb een BE-6.

600 trekt ie niet, dan loopt ie binnen een half uurtje vast.

The Wizard

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Pagina: 1