"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
P3 450@600 draait bij mij met koe op 40° to 50°.
Zet ik de koe uit dan zit ik op 27°.
Greetinx [eNeRGy]
1) Zuperver overclocked
2) geen cooler
Ik heb een dual Celeron 366 @ 551, en die worden 46°C. (Zonder koe weet ik niet, want mn koe durf ik niet uit te doen, omdat ik dan niet het maximale uit mn systeempje pers
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
gewoon ff zoeken in altavista
heb ik daar ook gevonden !
(en nu ga ik The LawnmowerMan kijken ... 1 van m'n favo films
Gelukkig niet helemaal....
Wat is dit voor zooi. Engels gesproken met franse ondertiteling... Wat ongelofelijk irri.
En effe on topic: Mijn procs zijn 32-40 graden afhankelijk van de temp in mn kamer, en dat is echt niet te heet. En een proc die 70 graden is heet gewoon geen koeler ongeveer, dit is echt poep (al kan het wel hoor daar niet van)
Bij mij geeft MBM tussen de 24 en 36 graden aan, maar ik vermoed dat de processor veel heter is. Waarschijnlijk zit de sensor wat van de processor af, waardoor er een lucht-isolatielaag tussen hangt.
Dus hoe kun je dan precies meten?
off-topic: hmmm zo geweldig was hij nou ook weer niet. Trouwens het begin van de eind-song doet me een beetje Terminator denken. Hoorden jullie dat ook?
Verwijderd
Het probleem is wel dat ik m'n computer de ganse dag wil laten aanstaanom blokjes te grazen, maar hij staat in de living, dus m'n ouders zullen het niet plezant vinden als ie om de 5 minuten aan het piepen slaat
Gelukkig heb ik via waterfall (dat overigens niet veel uithaalt als je cpu niet idle is) iets kunnen forceren dat m'n temperatuur rond de 73-74°C houdt.
Ik hoop wel dat dit niet slecht is voor m'n CPU.
/me vraagt zich af of het de moeite nog is om een zware fan te kopen
trek je PC speaker los... werkt bij mij ook...
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
De PIII coppermine wordt volgens mij sowieso minder heet dankzij de kortere verbindingsbaantjes.
Kastje openzetten wil ook nog wel eens helpen; ik zit zelf te denken aan een zware intake-fan, gecombineerd met het openzetten van de bovenkant van m'n A-open kast.
Intentionally left blank
Verwijderd
Verwijderd
hoe krijg je dat voor mekaar???P3 450@600 draait bij mij
Ik dacht dat een p3-450 een fixed multiplier had? En ik kom met m'n FSB niet hoger dan 120 en dan draait ie nog niet stabiel... Boven de 112 krijg ik zelfs rare verkleuringen op m'n monitor.
Bij mij precies het zelfde (Met kamertemperatuur van ver boven 30 blijft hij met geen enkele koeler stabiel), maar mijn koetje is mij te waardevol, dan maar wat minder ver overclocken.Op dit moment staat m'n koetje op stal. Die paar graden extra zijn nu echt te veel, zelfs
met grote ventilator direct op de open kast ..
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
Processor is 62 gradeb en mobo 41
Als ik me koe nu laat grazen krijg ik een waarschuwingspiep uit me kast...
Dit bij een kamer temperatuur van 35 graden
The Wizard
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
Verwijderd
Tijd voor een goede koeler dus...
Currently playing: MTG Arena (PC)
Gewoon maar ff laten draaien en niet al te veel mee dien denk ik
There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche
Verwijderd
Als je toch wilt grazen, en je pc'tje iets koeler houden installeer dan Watfall Pro en zeg het om de temperatuur van de cpu te verminderen als ie oververhit en stel dat dan in op een voor jezelf acceptabele waarde.
Ik gebruik dit zelf ook omdat m'n pc anders constant loopt te piepen.
Je kkeys/s zullen hier wel wat onder lijden, maar elk blokje telt!
Dus grazen maar!
Verwijderd
Mijn Katmai 500 draait op 585 (FSB 117) en heeft een temp van 48 graden (na 2 uur).
Een eenvoudige P3 CPU koeler, voedingsfan en een extra fannetje aan de zij kant van de kast. Mobo temp is 47 graden.
Ik heb een Abit BX6-2.0 mobo. De CPU core staat op 2,0 volts.
Flapmo
De cpu temp 10 graden verlagen betekent CPU 2 keer zo lang mee. Ik heb het een keer gehoord, nergens gelezen.
Als je kijkt naar reactiekinetiek (chemische reacties) heb je ook zo een (logaritmisch) verband tussen temperatuur en reactie snelheid.
Verwijderd
beide cpuŽs: tussen de 26/29 graden
systeem rond de 40 graden
Fulltime 24/7/year active
(zitten wel golden orbs op
Huh? Ik heb helemaal geen FSB van 117 ertussen zitten... Ik heb een BE-6.
600 trekt ie niet, dan loopt ie binnen een half uurtje vast.
The Wizard
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)