Mijn Gravis GamePad Pro functioneert opeens niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Hoi,

Heb van een vriend een Gravis GamePad Pro geleend. Ik had net een nieuwe (dus 'schone') PC gekregen en wilde zijn joystick uitproberen. Ik heb een Soundblaster Live in mijn PC zitten met daarop een gameport en ik heb een ASUS moederbord, met daarop óók een gameport. 2 gameports dus. Ik heb de GamePad op de gameport van mijn moederbord gezet via ConfigScherm heb ik hem bij spelbesturingen gekozen. Werkt als een trein.

Althans, tot vandaag.....

Ik weet niet hoe het komt, ik heb gisteren de nieuwste XP drivers/software voor mijn SBLive gedownload en geinstalleerd (misschien dat dat er iets mee te maken heeft?), maar opeens gaf hij vandaag aan bij ConfigScherm-spelbesturing : 'Not connected' ipv 'OK'. Ik heb daarop de GamePORT verwijderd en WinXP opnieuw opgestart. Daarna heb ik op diezelfde Gameport weer mijn GamePad aangesloten en de GamePad gekozen in Config-scherm, Spelbesturing. Hij gaf nu weer 'OK' aan, dus ik dacht: geweldig! Maar........ op het moment dat ik naar de eigenschappen voor mijn Joystick dan verspringt het kruisje constant en zie je constant de verschillende knoppen oplichten op het scherm. Het lijkt wel een breuk in de kabel, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed, volgens mij is het dat niet.....

Ook heb ik geprobeerd de Joystick aan te sluiten op de GamePort van mijn SBLive. Hoewel hij wel wordt herkend (zowel de GamePort als de GamePad daarop) en hij ook de status 'OK' geeft, werkt ook hier opeens het Eigenschappen-venster niet. Sterker nog: ik kom geeneens IN dat scherm, want zodra ik op Eigenschappen klik, springt het venster weg.....

Damn... ik baal hier goed van. Iemand die me misschien kan helpen?

Thanx,

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Zet de geluidskaart inclusief game/midi port eens uit op je moederbord via de bios :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 11:18
op de achterkant van die gamepad zit een schakelaartje voor 3 standen
je moet de schakelaar op GrIP hebben staan voor onder windows, maybe had je deze per ongeluk verschoven?

• Grover
Crash-Override schreef op 15 February 2003 @ 11:13:
op de achterkant van die gamepad zit een schakelaartje voor 3 standen
je moet de schakelaar op GrIP hebben staan voor onder windows, maybe had je deze per ongeluk verschoven?
Had ik al naar gekeken, maar nee: dat maakt allemaal niet uit. Een paar dagen geleden functioneerde alles nog perfect. Ik kan me haast niet voorstellen dat het een softwareconflict is (bijv. met de nieuwe drivers voor mijn SBLive, want dat staat er buiten neem ik aan, aangezien ik mijn GamePad op de Gameport van mijn moederbord heb gezet en niet op de SBLive).

Maar een 'spontane' breuk in de kabel zal het ook niet zijn, neem ik aan. Heb de kabel met de hand nagelopen, maar zowel het kruisje als de rode knoppen blijven uit zichzelf verpringen in Config-Scherm. ;-(

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
probeer de gamepoort op de SBlive!

Burp

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Grover schreef op 15 February 2003 @ 14:59:
[...]

Had ik al naar gekeken, maar nee: dat maakt allemaal niet uit. Een paar dagen geleden functioneerde alles nog perfect. Ik kan me haast niet voorstellen dat het een softwareconflict is (bijv. met de nieuwe drivers voor mijn SBLive, want dat staat er buiten neem ik aan, aangezien ik mijn GamePad op de Gameport van mijn moederbord heb gezet en niet op de SBLive).

Maar een 'spontane' breuk in de kabel zal het ook niet zijn, neem ik aan. Heb de kabel met de hand nagelopen, maar zowel het kruisje als de rode knoppen blijven uit zichzelf verpringen in Config-Scherm. ;-(
Je gameport heeft hoogstwaarschijnlijk een conflict met de andere gameport. Zet lekker die op je moederbord uit en gebruik die van de sb live. Heb je waarschijnlijk een stuk minder problemen. Een pc kan maar 1 gameport hebben namelijk en die overlappen nu elkaar waarschijnlijk met rare problemen als gevolg.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Grover
FastBunny schreef op 15 februari 2003 @ 20:00:
[...]

Je gameport heeft hoogstwaarschijnlijk een conflict met de andere gameport. Zet lekker die op je moederbord uit en gebruik die van de sb live. Heb je waarschijnlijk een stuk minder problemen. Een pc kan maar 1 gameport hebben namelijk en die overlappen nu elkaar waarschijnlijk met rare problemen als gevolg.
Een PC kan maar 1 gameport hebben? Weet je dat zeker, ik bedoel: op elke geluidskaart zit een gameport onderhand, dus wat is dan het nut van moederborden met een geïntegreerde gameport? Daarbij heeft de joystick de eerste paar dagen uitstekend gefunctioneerd op mijn systeem.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Grover schreef op 16 februari 2003 @ 13:04:
[...]

Een PC kan maar 1 gameport hebben? Weet je dat zeker, ik bedoel: op elke geluidskaart zit een gameport onderhand, dus wat is dan het nut van moederborden met een geïntegreerde gameport? Daarbij heeft de joystick de eerste paar dagen uitstekend gefunctioneerd op mijn systeem.
Je hebt ook maar 1 gameport nodig. En het nut van moederborden met een gamepoort is. is dat je geen losse geluidskaart meer nodig hebt. Wat heb je immers aan 2 geluidskaarten. Als je dus besluit niet de onboard te gebruiken maar een SB Live moet je die onboard uitschakelen zodat die niet meer in conflict kan komen. Waarom ie het eerst wel deed is denk ik meer geluk dat het werkte. Het is echter vragen om problemen als je 2 gamepoorts hebt aangezien er maar 1 in je systeem kan zitten vanwege de standaard adressen :)

Verwijderd

Grover, je kan wel lekker, bij alles wat we zeggen, komen met dat kan het toch niet zijn... maar als je het nou gewoon ff probeert... :) computers werken namelijk anders dan ze zouden "moeten"

dus zet je onboard sound uit in de BIOS en probeer het op je SB

verder zou ik het wel vreemd vinden wat FastBunny zegt, dat je maar 1 gameport tegelijk kan gebruiken, want wat als je nou meerdere game devices zou hebben gehad (vroeger, want tegenwoordig is alles USB) maar jah, de support voor gamers was vroeger ook niet echt denderend...

of heb je sinds dien nog andere rand apparaten aangesloten? scanners printers digitale cameras?

als je echt met die pad wil gamen kan je ook de USB kopen, staat nog in de pricewatch...

• Grover
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 14:22:
Grover, je kan wel lekker, bij alles wat we zeggen, komen met dat kan het toch niet zijn... maar als je het nou gewoon ff probeert... :) computers werken namelijk anders dan ze zouden "moeten"

dus zet je onboard sound uit in de BIOS en probeer het op je SB
Ok, je hebt een punt. Uiteraard probeer ik alle tips en heb dan ook de OnBoard gameport uitgeschakeld in BIOS en heb de GamePad op de SBLive gameport gezet, maar ookal geeft hij wel status OK aan in ConfigScherm: nog steeds beweegt het kruisje constant een heen en weer en lichten alle rode knoppen op..............
of heb je sinds dien nog andere rand apparaten aangesloten? scanners printers digitale cameras?
Volgens mij had ik die apparatuur al eerder aangesloten als mijn gamepad, maar ja het kan zijn dat er ook een apparaat daarna is aangesloten.

Damn.... en zo te zien ben ik niet de enige met Gamepad problemen hier op Tweakers.... ;-(

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 14:22:
verder zou ik het wel vreemd vinden wat FastBunny zegt, dat je maar 1 gameport tegelijk kan gebruiken, want wat als je nou meerdere game devices zou hebben gehad (vroeger, want tegenwoordig is alles USB) maar jah, de support voor gamers was vroeger ook niet echt denderend...
..
Bij mijn weten was het zo dat je er maar 1 kon hebben, je kan wel 2 joysticks aansluiten op 1 gamepoort. Lijkt me wel dat het in iedergeval conflicten kan geven als je er 2 hebt :)

Pagina: 1