Toon posts:

[XP] Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een voor mij onverklaarbaar probleem met win xp:
Als ik 's ochtends bij m'n pc kom, heb ik geen internet meer...
Een rebootje en taddaa, chello is back...

Ook overdag gebeurt dit wel es, als ik even "idle"

Waar kan dit aan liggen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sja, aan vanalles, heb je misschien zelf al een idee waar het aan kan liggen?
Je hebt chello, maar hoe zit dat aangesloten? Krijg je via DHCP een IP adres toegewezen? Werkt dat dan niet helemaal, kan je handmatig een IP adres krijgen? Wordt je netwerkkaart wel herkend de eerste keer dat je opstart?

M.a.w.: Probeer zelf even in te schatten waar dit aan kan liggen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
mja:
Dit is de server
de foutmelding is:
dat er geen utp in nic zit

Maar 't ligt natuurlijk niet aan de kabel, aangezien na een reboot het allemaal weer perfect werkt...

vaag toch?
Misschien dat iemand dit ook heeft meegemaakt...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Als je hier geholpen wilt worden hebben we toch echt wat meer informatie nodig. Provider heb je al, maar ip range, leasetijden, wel of niet aanwezig van proxy, firewall, router, etc is ook zeer gewenst. Ik weet zeker dat je zelf zo ook nog een paar relevante waarden kan bedenken. Wat heb je zelf al gepobeert? We helpen je graag, maar we zijn geen helpdesk. Kortom, als je zelf wat moeite voor je probleem doet, helpen wij je graag verder.

[ Voor 42% gewijzigd door SilentStorm op 15-02-2003 09:55 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
mja, ip range/leasetijden heb ik nix mee te maken, geen dhcp...
geen proxy, geen firewall, geen router...

Chello komt hier gewoon direct in, en thats it...

• blackd
  • Niet online
Wat voor nic heb je? Andere driver geprobeerd?

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
blackd schreef op 15 februari 2003 @ 09:34:
Sja, aan vanalles, heb je misschien zelf al een idee waar het aan kan liggen?
Je hebt chello, maar hoe zit dat aangesloten? Krijg je via DHCP een IP adres toegewezen? Werkt dat dan niet helemaal, kan je handmatig een IP adres krijgen? Wordt je netwerkkaart wel herkend de eerste keer dat je opstart?

M.a.w.: Probeer zelf even in te schatten waar dit aan kan liggen.
wil niet te bijdehand zijn, maar via chello krijg je altijd ip van DHCP, vandaar dat ze ook je MAC adres willen als je een andere kaart (mag geen router zeggen :) ) in je pc mikt, anders krijg je geen ip :(

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Dat van dat MAC adres werkt dus niet overal.
Kan hier b.v. een willekeurig netwerkkaartje er in zetten en het werkt (met Chello)

Be Stronger Than Your Excuses

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Wat gebeurt er als je de kabel eruit trekt en weer in doet?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

De standaard aan staande WinXP firewall uitzetten wil ook nog weleens helpen om internetproblemen te verhelpen... (netwerkomgeving --> eigenschappen --> geavanceerd)

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Sauron-XP schreef op 16 februari 2003 @ 00:55:
[...]

wil niet te bijdehand zijn, maar via chello krijg je altijd ip van DHCP, vandaar dat ze ook je MAC adres willen als je een andere kaart (mag geen router zeggen :) ) in je pc mikt, anders krijg je geen ip :(
Doe dat dan ook niet, want ik zit bij Chello en heb wel degelijk een vast IP. En nee, ze hebben mijn MAC adres niet nodig. Ik kan op meerdere PC's gewoon interneten, that is....

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, en als je eens verder zoekt op dit forum zul je zien dat je niet de enige bent TS. Alleen géén van ons heeft hier al een oplossing voor. Het enige dat we tot dusver als overeenkomst hebben is dat wel allemaal Windows XP PRO SP1 hebben draaien.

We hebben opties met betrekking tot het uitzetten van de netwerkkaart uitgezet e.d. Geen idee wat het is. Mocht ik iets tegenkomen zal ik het hier (of in één van de andere 6 draadjes) posten.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• blackd
  • Niet online
Sauron-XP schreef op 16 February 2003 @ 00:55:

Internet kan je ook via een netwerk & router krijgen, en dan via DHCP.

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Ik gok hier op een probleem met power management. Laat je je PC een tijdje alleen, dan wordt de hele zwik uitgeschakeld, en als je 's morgens de machine dan weer wakker maakt, is de driver van de netwerkkaart niet in staat om het ding goed te laten resumen.

Probeer dus eens het power management van je netwerkkaart uit te zetten, of anders maar voor de hele machine.

My other computer is your windows box.

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Dim schreef op 16 February 2003 @ 20:20:
Ik gok hier op een probleem met power management. Laat je je PC een tijdje alleen, dan wordt de hele zwik uitgeschakeld, en als je 's morgens de machine dan weer wakker maakt, is de driver van de netwerkkaart niet in staat om het ding goed te laten resumen.

Probeer dus eens het power management van je netwerkkaart uit te zetten, of anders maar voor de hele machine.
Ik heb powermanagement al uitgezet. Ik krijg zelfs het probleem als ik gewoon actief aan het internetten ben. Ineens verbinding weg.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Pagina: 1