Nieuwe pc loopt vast bij 'verifying DMI pool data..."

Pagina: 1
Acties:

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc besteld, een AMD XP 2100+, Soltek Nforce2 mobo, 1 gig PC3200 RAM, Radeon 9700 Pro, Maxtor 8 mb cache Diamond Max 9 Plus 120Gb 7200rpm Fluid Bearring(hdd) en een Coolermaster HAC-V81 CPU Koeler. Ik heb dit systeem door Eynstein (waar ik het besteld heb) laten assembleren.

Toen ik het systeem (verassend snel) via de post gehad had, was het eerste wat ik deed mijn win XP cd er in doen, en booten. Ging allemaal prachtig, totdat ik in de EULA op f8 moest duwen om door te gaan. En daar reageerde hij niet op, maar wel op de andere knoppen. Ik denk 'Alle, mijn Logitech Navigator heeft zoveel knopjes, daar mag best iets misgaan.' en reboot. Maar tot mijn verbazing wil hij na deze reboot niet meer doorgaan na "verifying DMI pool data...".

Nu ben ik zelf geen echte 'tweaker', ik heb een account aangemaakt alleen om dit te posten, maar ik hoop dat iemand mij toch met dit probleem helpen kan.

Wat is DMI? En is dit probleem hardwarematig (lijkt me enigzins sterk, aangezien hij de eerste keer wel verder kwam), en wat kan ik doen om het op te lossen?

EDIT: Ik heb een 300W voeding in een Target CY-4AK kast, mocht het relevant zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Mas- op 15-02-2003 08:37 ]

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Computer stops at verifying dmi pool data...:
Gevonden op google met deze zoekopdracht, misschien heb je er wat aan.

[ Voor 30% gewijzigd door doemaarwat op 15-02-2003 08:40 ]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Update:

Ik heb na het lezen van andere topics over hetzelfde onderwerp en een aantal websites via Google (bedankt trouwens) het een en ander gevonden, en nu ook geprobeerd.

Ik heb de CMOS gerest, en de HD opnieuw laten detecteren, waarna achter "verifying DMI pool data..." nu UPDATE: SUCCES komt te staan, maar waarna hij toch weigert om door te gaan.

Oftewel: hetzelfde probleem. :|

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dit is het moment waarop je master boot record word aangeschreven. Blijkbaar heeft windows zichzelf al wel wel in je mbr gezet. (ik meende dat dit pas later gebeurde :? )

Wat gebeurd er als je in de bios aangeeft alleen van cd te willen booten? En weet je zeker dat je winXP cd niet beschadigt is?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Fdisk /MBR al gedaan ?

Bios kan de grootte van je harddisk aan ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je nog wel booten met een bootfloppy?
zoja, dat even doen, en kijken of FDISK/MBR iets op lost, werkt dat niet, dan even debug gebruiken om de MBR leeg te gooien. Daarna met Fdisk even een nieuwe partitie maken en formatteren en kijken of XP dan geinstalleerd kan worden.

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Ik heb het al opgelost, hij probeerde stiekem toch van de HD te booten, wat toch tegenviel. Na het booten vanaf de cd-rom gaat het nu een stuk beter :). Nu zit ik genietend achter mijn 21" monitor, op mijn gemakje drivers te instaleren. Tweakers, bedankt!

Pagina: 1