Sweex/Edimax BR-6104: maar 20 portmaps?!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ik heb de broadband router van Sweex. Voor zover ik weet is die identiek aan de Edimax BR-6104. Er staat f/w 0.59WD (Nov 07 2002 10:04:50) op. Als het goed is de laatste versie dus.

Hij werkt in principe goed (Wanadoo Cable). Ik heb via Virtual Server onder NAT een aantal portmaps aangemaakt, waaronder Teamspeak en UT2003 die werken.

Maar nu wil ik oa NFS:HP2 toevoegen. Die heeft een range van 10 poorten en nog wat losse.
Op het Virtual Server tab staan echter maar 20 entries en je kan geen ranges opgeven! Het kan toch niet zo zijn dat je maar 20 losse poorten kan mappen :? |:(

De andere NAT opties heb ik niks aan lijkt mij:
Adress mapping is bedoeld om groepen interne clients te "hiden" achter verschillende externe ip's.
Special Applications werkt ook van binnenuit (toch :? ): De service die vanaf internet benaderd moet worden moet eerst van binnenuit de router triggeren, dan zet de router een stel poorten open voor inbound verkeer. Niet handig voor een service.

Zie ik iets over het hoofd of kan ik dit ding beter niet kopen (ik test em nu voor iemand anders) als ik veel services/games wil hosten :?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je veel games wil hosten heb je aan 20Mbps sowieso niet genoeg.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Ik heb ook een sweeX
Op het moment heb ik het niet nodig, maar ik vraag me inderdaad ook af of er niks mee te doen is. anyone?

• KillerB

KillerB

______

Gert schreef op 15 February 2003 @ 17:11:
:? 8)7

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Die router routert maximaal 20Mbps

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Gert schreef op 15 februari 2003 @ 17:11:
Ik kan hier op mijn 16kbyte/sec upload wel 4 mensen hosten ;)

Dus hoezo zou je aan 20 Mbps niet genoeg hebben ?

• KillerB

KillerB

______

Gert schreef op 15 February 2003 @ 17:21:
Die router routert maximaal 20Mbps
oh zo.
20mbit is alleen harstikke veel, de grens ligt bij de provider. Meeste hebben 16k up. En dit is best wel offtopic, want het probleem is dat we meer dan 20 poorten willen mappen :).
Die games zul je ook niet allemaal tegelijk hosten. Maar om nou voor elke keer dat je een game gaat hosten weer je portmappings te veranderen is nogal irritant.

• nOLoGIc
Iinderdaad, ik wil die router 1 keer instellen en dan niet meer naar omkijken. Ik zit nu met 3 applicaties/services op 10 portmaps. Het volgende spel heeft er 12 nodig... Dat gaat dus niet lukken.

Ik heb Edimax support een pittig mailtje gestuurd gezien hun 6104 exact dezelfde webgui lijkt te hebben... Eens kijken of en wat ze antwoorden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ik vind 20 portmaps dus best netjes hoor.... Alleen dat ie geen ranges aankan is minder

Als je alles toch op 1 PC doet, kun je die PC natuurlijk ook in een DMZ zone zetten...

• nOLoGIc
DJSmiley schreef op 16 februari 2003 @ 20:43:
Als je alles toch op 1 PC doet, kun je die PC natuurlijk ook in een DMZ zone zetten...
Dan is die machine dus helemaal niet meer beschermd |:(
De "DMZ" optie in dit kassie stelt dus niks voor!! Die zorgt ervoor dat alle verkeer van buiten naar de DMZ machine wordt doorgelaten!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:27

Wokschotel

Op 6 wielen

nOLoGIc schreef op 17 February 2003 @ 05:38:
[...]

Dan is die machine dus helemaal niet meer beschermd |:(
De "DMZ" optie in dit kassie stelt dus niks voor!! Die zorgt ervoor dat alle verkeer van buiten naar de DMZ machine wordt doorgelaten!
Als je niets anders doet dan games hosten en je machine goed beveiligt is dat toch geen enkel probleem?

• nOLoGIc
Wokschotel schreef op 17 februari 2003 @ 08:55:
[...]
Als je niets anders doet dan games hosten en je machine goed beveiligt is dat toch geen enkel probleem?
Daar koop ik geen router/firewall voor!
Maar ik heb het ding alweer ingepakt. Degene die em betaald heeft doet niet veel meer dan surfen en gamen. M'n oude nt4/winroute barrel heb ik Smoothwall 1.0 opgezet. Linux voelt toch beter ;)
Van Edimax heb ik antwoord, maar die gozer begon ook over "special applications". Teruggemailed dat pas werkt als van binnenuit getriggerd wordt (volgens manual). Hij wist het ook niet meer en zou het doorspelen naar hun "headquarter". Wordt vervolgd...

• KillerB

KillerB

______

Mooi dat je het even uitzoekt, ik heb het wel niet direct nodig, maar ben wel benieuwd :).

Verwijderd

Is hier nog nieuwe info over? Ik heb die .64 versie er nu op staan. Werkt prima, ik begrijp alleen het ddns verhaal niet. Ik heb de instellingen (goed hoop ik) ingesteld, maar hij update dyndns niet.

Iemand misschien een oplossing?
Pagina: 1