Toon posts:

Cold boot problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,ik ben erg nieuw hier...ik heb een raar probleem met mijn PC,als ik een koude start maak na een paar uur het ding niet gebruikt te hebben,start alles netjes en gaat mijn monitor uit,er blijft wel spanning op staan maar ontvangt geen signaal.Maar als ik de pc ca 5 min laat draaien en hem uit en direct weer aan doe werkt hij perfect en start meteen op.De koelingen werken prima,ik heb dus mijn voeding vernieuwd naar 300 wat.
ik heb win xp,2 hd ,duron 1300 en 512 mb mem,32 mb asus video kaart er aan hangen,
Wat kan het probleem zijn ????

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dus sinds je een nieuwe voeding hebt heb je dit :?

Welke grafische kaart heb je en hoe oud is die ?
Probeer anders (als et niet aan je voeding ligt ) ff een andere grafische kaart als dat mogelijk is.

[ Voor 114% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2003 00:31 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Ik denk dat je monitor nie helemaal lekker meer is

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg eerst een tip van iemand om mijn voeding te vervangen,van 250 naar 300,ik heb een asus nvidea tnt2 ultra 32 mb,ik heb ook nog een andere kaart geprobeerd maar dan gebeurt hetzelfd

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dan lijkt het idd aan je monitor te liggen.

Probeer eens een boot te maken met al je PCI kaarten eruit

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

weet je zeker dat je monitor dan uit staat ?
Het lijkt mij haast dat ie in "sleep-mode' staat.
(en dat gebeurt niet binnen 5 min, waardoor je monitor bij zo'n herstart wél beeld geeft).

eagle

Verwijderd

Topicstarter
ja ,ik heb mijn pci kaarten erook al eens uitgehaald,
als ik opstart met mijn monitor uit(koude start) en doe hem daarna aan dan maakt dat geen verschil.gek he,eerst dacht ik ook mijn mobo ,maar dat gaat niet op,het lijkt wel dat hij eerst moet warm draaien en dan starten.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
HEY, zo'n soort probleem heb ik ook met een PC hier. Laats had m'n pa zo'n PC prive project en hij had nog wat geld over dus gelijk maar een 15" TFT voor een andere PC erbij gehaalt. Nu sluit ik dat ding dus aan op de computer en start de computer op. Ik krijg mooi die schermen te zien dat ie aan het booten is maar zodra die overschakelt naar windows dat gaat de scherm in slaapmodus. Ik moet dan het scherm aan en uit zetten voordat ie weer wat weergeeft. Hiervoor deed ie dat niet maar dat was wel met een andere moederbord en zooi. Wat er nu in zit is een oude compaq moederbord met een Athlon 550Mhz 384MB ram, S3 savage 4 kaartje en voor de rest niks bijzonders. Ik heb al drivers gedownload van het scherm wat redelijk lijkt te helpen maar nog steeds komt het wel eens voor.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

Topicstarter
bij mij doet hij dat gelijk met het booten,teminste als hij koud is,als ie warm is na 5 min ofzo en ik herstart gaat ie als een speer,ik maak videofilms van ntsc naar pal en dat vraagt behoorlijk van je systeem en dat gaat goed,ook als ik een andere monitor eraan hang gebeurt het zelfde

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens de pc en bijbehorende monitor(bijde compaq) tegelijk gekocht

• Brothar

Brothar

meester

Vóór je een TFT aansluit moet je het beeldscherm terugzetten naar standaard.
Daarna, - aansluiten TFT - herkent Windows de aangesloten TFT EN PAST DE BEELDFREQUENTIE AAN.
Een TFT (althans mijn Medion TFT) verwacht slechts frequenties tussen 60 en 75 Hz.
Als je dus een beeldscherm had aangesloten, dat een frequentie van 100 Hz aankon had aangesloten, en die zonder de instelling terug te zetten naar "Standaard Beeldscherm" een TFT ansluit, dan stuurt Windows ook 100 hz naaR je TFT. En je TFT kan die frequentie niet aan, en geeft dus een zwart beeld.

SirJohn heeft dus een ander probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Brothar op 15-02-2003 01:12 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
dat is waar,en enige tijd onbekend gebleven bij de meeste ik heb echter nog zo,n oude bak en draai op 85 hz

• Brothar

Brothar

meester

Opwarmtijd, hmm, .. hoe oud is die monitor ? Ik kan me niet voorstellen dat een redelijke nieuwe monitor (= weinig slijtage electronica) Geen opwarmtijd nodig heeft.
Trouwens, heb je er l eens een andere monitor aan gekoppeld /
Dan weet je meteen of het aan de monitor ligt.

eagle

Verwijderd

Topicstarter
nee,je begrijpt mij verkeerd,als ik voor het eerst opstart,doet alles het,ook de monitor ca 3 sec.als ik hem dan laat draaien en weer aan en uitzet doet alles het wel en dan start windows gewoon op met monitor en alles wat erbij hoort,bij de monitor op mijn ander pc 17 inch tft doet ie het zelfde

• Brothar

Brothar

meester

Okee, dan is het niet de monitor noch de grafische kaart.

(Yep, evenmin voeding)

Noch even "de symptomen' zei de dokter:
geval A
- je start de PC op
- na 3 seconden herstart
- PC draait goed (=met beeld)

geval B
- je start op
- voert niet binnen 3 seconden een herstart uit
- krijgt geen beeld.

[ Voor 74% gewijzigd door Brothar op 15-02-2003 01:19 ]

eagle

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Brothar schreef op 15 February 2003 @ 01:17:
Okee, dan is het niet de monitor noch de grafische kaart.
voeding ook niet, want die had ie ook vernieuwd (250 W >> 300 W)

Heb je misschien nog ergens een PCI vid kaartje liggen ? Maybe is AGP slot brak ofzo :)

TS: Zou je misschien ff wat duidelijker, met allinea's en goede zinnen uit kunnen leggen ?

[ Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2003 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus je begrijpt,ik sta voor een raadsel he??Soms is het lastig soms heb ik er vrede mee,maar het blijft raar,zelfs Compaq weet er geen antwoord op

Verwijderd

Topicstarter
als de agp naar de klote was deed ie niks meer toch

• Brothar

Brothar

meester

? Dan begint het moederbord toch meteen te piepen ?
(Mijn Banshee-kaart past niet echt als ik de schroef bedoeld voor bevestiging aan de PC-kast aandraai ( waarschijnlijk een hoek groter dan 90 graden tussen wand en bodem PC-kast), dus die zit los => is het misschien toeval het wel en geen beeld geven, en is sprake van een brak AGP, niet goed in AGP-slot zitten van grafische kaart ?)

eagle

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 01:21:
als de agp naar de klote was deed ie niks meer toch
Er is een onderdeel van je pc dat alleen goed werkt als het warm is (toch, of heb ik wat gemist :?) , dat kan dan van alles zijn, AGP poort is makkelijk te controleren door een pci kaartje te gebruiken.

Start je pc wel door als je geen beeld hebt?

@Brothar: :D

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2003 01:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok
pc aan
alles draait scherm start op voor 3 sec
scherm gaat uit krijgt geen signaal(alle koelingen en harde schijfen draaien
laat pc 5 miuten aan staan zo
doe herstart handmatig ,dus met knop
alles werkt dan naar behoren inclu monitor

• Brothar

Brothar

meester

"Compaq ? Nooit meer Compaq !" (een oude collega over compaq - intussen dus HP; en je mag zeggen wat je wilt, volgens mij hebben ze ene steengoede support).

Trouwens : EEN ECHTE TWEAKERT KOOP GEEN MERK. (vrij naar de gamma reclames).
Copyright bij mijn.

eagle

• Brothar

Brothar

meester

Even wat humor tussendoor, maar nu serieus:

Heb je al 's scandisk gedraaid ?
Als Windows een fout op je harde schijf ziet, duurt het krijgen van je Windows desktop erg lang na het " beginscherm" dat aangeeft dat je harde schijven worden gevonden, en je geheugen wordt getest.

Ik krijg nu het idee dat je harde schijf corrupt/beschadigd is.
Bij elke start voert windows scandisk uit, en bij je herstart is dat al gedaan, c.q. de foutconstatering verhinderd, en vindt windows geen fout , en start normaal op.

[ Voor 108% gewijzigd door Brothar op 15-02-2003 01:32 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
ditt is mijn 4de compaq,ook comp laptop,nooit,echt nooit problemen gehad,ook niet met upgraden en zo,support is een van de beste hoor

Verwijderd

Topicstarter
scandisk zegt,geen fouten,online controle via compaq amerika zegt geen fouten

• Brothar

Brothar

meester

Even lezen / nadenken

Ik kom toch weer uit bij je harddisk.
Bij mijn PC - met een SCSI harddisk - heb ik in de BIOS ingesteld dat de harddisk een tijd nodig heeft om op toeren te komen, en dat de BIOS hem daaar de tij d voor moet gunnen, en pas na 15 seconden door moet gaan met opstarten.

Het lijkt mij - heel voorzichrig - dat je PC te snel is voor je harddisk.
Je moederbord wil je harde schijf vinden en een besturingssysteem opstarten vóór je harde schijf op toeren is.

Je moet dan ergens in de BIOS ( ik weet zo niet welk commando) instellen dat je moederbord (=BIOS) met het verder opstarten moet wachten tot je harddisk op toeren is gekomen.

De opmerking van eMAeRCe, dat het een onderdeel is dat warm (mijn interpretatie: op toeren) moet komen, bracht mij hierop, maar ik zou het anders ook niet zo gauw weten.
maar iets dergelijks moet het wel zijn.
N.B met jouw herstart is je harddisk wél op toeren, dus dat kán (voorzichtig blijven) verklaren waarom je dan wel beeld krijgt.

[ Voor 97% gewijzigd door Brothar op 15-02-2003 01:51 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
nou ja ik zoek wel verder,ik ga slapen,bedankt allemaal voor het meedenken

• Brothar

Brothar

meester

K@#! Ik verlang ook naar de warme lappen. (ja ik weet nog wat dienstplicht betekent).
Nou ja, had ik maar wat korter van stof moeten wezen.
Ik hoop dat je er uitkomt. (Ik ga er nu in)

eagle

• Brothar

Brothar

meester

Het woordje 'er' verandert dus continu van betekenis. Dit voor de goede orde en een juist begrip.

eagle

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ehm, jullie kunnen ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken, dan hoef je niet steeds 2 berichten onder elkaar te posten ;)

Meestal ligt dit soort 'koudestart' problemen aan de voeding, maar in dit geval dus niet. Het zou idd wel eens de hardeschijf kunnen zijn.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Of het daadwerkelijk de harde schijf is, kun je wel testen...

Je zet de PC aan terwijl 'ie koud is. Wacht net zo lang tot je het Windows geluid hoort, zodat je weet dat je in Windows zit. Als je hierin zit en je drukt op Control-Esc (star-menu) pijl omhoog en 2x Enter, zóú 'ie opnieuw moeten gaan opstarten.

Dit wil dus zeggen dat Windows goed is opgestart en afgesloten, dan lijkt 't me sterk dat 't aan de HD ligt :)

Zelf verdenk ik de monitor, gooi die eens aan een andere pc ofzo?

Verder mag je wel eens iets netter gaan typen, dit soort teksten is zijn zeg maar slecht te lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door PromWarMachine op 15-02-2003 02:34 . Reden: Moet ik wel het goede voorbeeld geven natuurlijk :> ]

Dividend for Starters

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

LopeZ

Too much is never enough

Titelchangje gedaan :)
Pagina: 1